• 090208

Präster- era varsta/galnaste erfarenheter??

Har med stor gladje och nyfikenhet foljt traden "Den varsta brollopssangen", och blev intresserad av just tokiga saker pa brollop. Och ingen har ju mer erfarenhet an ni, ni maste ha sett och hort mycket... Beratta!

• Svar på tråden Präster- era varsta/galnaste erfarenheter??
  • lillabruden

hahaha så sött!!
    Minsann inte lätt att vara 5år i en tokig värld där en man får hänga på väggen och alla utom brudparet & prästen ska sitta ner

EllaM skrev 2008-12-12 11:59:33 följande:
    Jag var på ett bröllop där det var en liten tjej med, kanske fyra-fem år, som helt enkelt hade lite myror i benen. Det här var precis innan brudparet skulle gå in i kyrkan. Tjejens föräldrar fick till slut säga ut henne att när man är på bröllops är man tvungen att SITTA NER I BÄNKEN, varpå på tjejen ställer sig på bänken, pekar mot Jesus på korset och med en mycket skeptiskt min säger "Mäh, varför får han hänga där uppe då?!?". Och ja, ur en femårings synvinkel så kan man ju fråga sig just det. Många fniss blev det!
  • passionsblomman

Livet är bra orättvist!

EllaM skrev 2008-12-12 11:59:33 följande:
    Jag var på ett bröllop där det var en liten tjej med, kanske fyra-fem år, som helt enkelt hade lite myror i benen. Det här var precis innan brudparet skulle gå in i kyrkan. Tjejens föräldrar fick till slut säga ut henne att när man är på bröllops är man tvungen att SITTA NER I BÄNKEN, varpå på tjejen ställer sig på bänken, pekar mot Jesus på korset och med en mycket skeptiskt min säger "Mäh, varför får han hänga där uppe då?!?". Och ja, ur en femårings synvinkel så kan man ju fråga sig just det. Många fniss blev det!
  • MolsonCanadian

Min brorsdotter, då 7-8 år, hade varit på gudstjänst på långfredagen. Tagen av stundens allvar tjuter hon med tårarna sprutandes "JAG KAN INTE LEVA UTAN JESUS!!". Ett särdeles fromt barn haha...

• JustMeAndMyLove

Hahaha, vad härligt knäppt!

MolsonCanadian skrev 2008-12-12 17:32:30 följande:
    Min brorsdotter, då 7-8 år, hade varit på gudstjänst på långfredagen. Tagen av stundens allvar tjuter hon med tårarna sprutandes "JAG KAN INTE LEVA UTAN JESUS!!". Ett särdeles fromt barn haha...
  • Besservvisser

Nej Molson!! Det var det roligaste! Jag hade lagt mig ner på golvet och dött av skratt!!!

• JustMeAndMyLove

Apropå präster som gör bort sig:
    Vi har på film när en präst somnar en jul i kyrkan :P

Och föresten, prästen du talar om råkar inte komma från Hudiksvall?

Lady o Lufsen skrev 2008-12-11 12:12:22 följande:

Jag kan ju berätta det motsatta...när prästen gör "bort sig"...vår präst envisades med att kalla mig för Helene under vigseln...visserligen ett av mina mellannamn, men ändå...vi stirrade båda stint på vår präst vid varje felsägning...min man stod till slut inte ut och sa högt "Jag vill faktiskt gifta mig med XXXXXX- inte Helene, och om du inte korrigerar så blir mitt svar nej"...alla skrattade ju förståss och efteråt var vi tvugna att kolla vigselbeviset som turligt nog var helt rätt! ...kan meddela att vårat äktenskap höll (håller) ändå...trots att vi med lite sorg i hjärtat läste i lokalpressen att våran väl valda präst satt inne för förskingring och misshandel
  • Aleta

På min systers bröllop så stal en av de söta små brudnäbbarna showen (heter det brudnäbb när det är en pojke förresten?).

Grabben var kanske 4-5 år och mycket skötsam, men det stod ett stort levande ljus i närheten och han kunde inte låta bli att försöka blåsa ut det.
    Eftersom han inte fick störa så försökte han blåsa genom mungipan och flyttade sig gradvis och mycket sakta närmare och närmare.

Tillslut tror jag att alla hade lagt märke till honom och intresserat földe hans försök att blåsa ut ljuset utan att det märktes.
    Jag minns inte så mycket mer än det av vigseln - han lyckades inte blåsa ut det till sin stora besvikelse, men oj vad roligt det såg ut!

• MolsonCanadian

Ja, hennes mor funderade en stund på denna plötsliga fromhet.

JustMeAndMyLove skrev 2008-12-12 17:34:32 följande:
    Hahaha, vad härligt knäppt!
  • MolsonCanadian

Modern skrattade ganska mycket åt det hela när de lämnat kyrkan och hade lite tankar om hur sjutton hon skulle uppfattas nu.

Besservvisser skrev 2008-12-12 20:09:10 följande:
    Nej Molson!! Det var det roligaste! Jag hade lagt mig ner på golvet och dött av skratt!!!
  • 090208

Oj oj OJ vad poppis traden blev, har inte varit har pa nagra dagar. Rolig lasning!
    Men var tog prasterna vagen..? Eller det kanske bara ar bra att det inte finns mer att beratta.......

• Kjell Präst

Här är en präst! Vid ett dop ville familjen "göra entré" till "Vi komma vi komma från pepparkakeland"...

En musikerkompis brukar ofta skoja om att vi till någon begravning borde föreslå att vi skulle sjunga "Gubben i lådan, vad har du för dig"

• passionsblomman

Kjell Präst skrev 2008-12-13 20:56:11 följande:
    Här är en präst! Vid ett dop ville familjen "göra entré" till "Vi komma vi komma från pepparkakeland"... En musikerkompis brukar ofta skoja om att vi till någon begravning borde föreslå att vi skulle sjunga "Gubben i lådan, vad har du för dig"
  • Duchess

*dör av skratt*
    Åh, så underbart! Jag kan ser hur det skulle kunna bli en sketch...

En musikerkompis brukar ofta skoja om att vi till någon begravning borde föreslå att vi skulle sjunga "Gubben i lådan, vad har du för dig"
  • En till präst

Här är en präst! Vid ett dop ville familjen "göra entré" till "Vi komma vi komma från pepparkakeland"... En musikerkompis brukar ofta skoja om att vi till någon begravning borde föreslå att vi skulle sjunga "Gubben i lådan, vad har du för dig"
    Hur svarade Du pepparkaksaspiranterna? :-0
  • Kjell Präst

En till präst skrev 2008-12-13 23:14:44 följande:

Hur svarade Du pepparkaksaspiranterna? :-0
    Det var faktiskt inte jag utan en kollega som hade dopet. Hon sa ...pa-daaaaaa: Nej!
  • Kjell Präst

En annan inte ovanlig företeelse är "märkliga psalmval"
    Jag skulle döpa ett barn i januari och föräldrarna ville att vi skulle sjunga "Den blomstertid nu kommer". Även jag sa...pa-daaa: Nej!

• En till präst

Kjell Präst skrev 2008-12-14 10:25:56 följande:

En annan inte ovanlig företeelse är "märkliga psalmval"Jag skulle döpa ett barn i januari och föräldrarna ville att vi skulle sjunga "Den blomstertid nu kommer". Även jag sa...pa-daaa: Nej!
    Det var ju elakt av Dig!
  • En till präst
    090208 skrev 2008-12-13 13:30:47 följande:
    Oj oj OJ vad poppis traden blev, har inte varit har pa nagra dagar. Rolig lasning!Men var tog prasterna vagen..? Eller det kanske bara ar bra att det inte finns mer att beratta.......
    Det hände ju knasiga saker hela tiden. Men en hel del kan man inte berätta...

Men där 2 eller 3 präster träffas så brukar det tex inte dröja länge förän vi drar våra värsta begravningshistorier. Och det är väl just för att saker som är komiska i ett sådant sammanhang kan man faktiskt bara dela med andra som själva jobbar med det. Ingen annan skulle förstå.
  • Hammerman

En till präst skrev 2008-12-15 22:16:14 följande:

Och det är väl just för att saker som är komiska i ett sådant sammanhang kan man faktiskt bara dela med andra som själva jobbar med det. Ingen annan skulle förstå.
    Det är nog så inom vissa yrkeskårer. Min morbror är murare och hade en gång ett jobb på bårhuset... obducenter är tydligen ganska speciella människor enligt honom.
  • passionsblomman

Så är det verkligen! Det går INTE att dra de skämten utanför "kretsen" för då verkar man ju helt omänsklig och det är just den gemensamma erfarenheten som gör det roligt. fast ibland är det egentligen så himla hemskt, att man just därför måste få garva åt det. Det går nog att överföra på väldigt många yrkesgrupper. Typ alla som har med människor att göra...

En till präst skrev 2008-12-15 22:16:14 följande:

Det hände ju knasiga saker hela tiden. Men en hel del kan man inte berätta...Men där 2 eller 3 präster träffas så brukar det tex inte dröja länge förän vi drar våra värsta begravningshistorier. Och det är väl just för att saker som är komiska i ett sådant sammanhang kan man faktiskt bara dela med andra som själva jobbar med det. Ingen annan skulle förstå.
Svar på tråden Präster- era varsta/galnaste erfarenheter??