• 090208

Präster- era varsta/galnaste erfarenheter??

Har med stor gladje och nyfikenhet foljt traden "Den varsta brollopssangen", och blev intresserad av just tokiga saker pa brollop. Och ingen har ju mer erfarenhet an ni, ni maste ha sett och hort mycket... Beratta!

• Svar på tråden Präster- era varsta/galnaste erfarenheter??
  • Lady o Lufsen

Jag kan ju berätta det motsatta...när prästen gör "bort sig"...vår präst envisades med att kalla mig för Helene under vigseln...visserligen ett av mina mellannamn, men ändå...vi stirrade båda stint på vår präst vid varje felsägning...min man stod till slut inte ut och sa högt "Jag vill faktiskt gifta mig med XXXXXX- inte Helene, och om du inte korrigerar så blir mitt svar nej"...alla skrattade ju förståss och efteråt var vi tvugna att kolla vigselbeviset som turligt nog var helt rätt!

...kan meddela att vårat äktenskap höll (håller) ändå...trots att vi med lite sorg i hjärtat läste i lokalpressen att våran väl valda präst satt inne för förskingring och misshandel

• nennesjuttioåtta
    JBB skrev 2008-12-11 11:58:08 följande:
    Vigselakten gick fint, delvis av kvällen gick också helt okej tills brudgummen blev för ful, började bråka med prästen och sedan körde över honom med bilen.
    Blev han verkligen för ful?

Nej men HU! Det lät som en riktig misär. Stackars din kusin!
  • Miafiahallonfjärt

Lady o Lufsen skrev 2008-12-11 12:12:22 följande:

Jag kan ju berätta det motsatta...när prästen gör "bort sig"...vår präst envisades med att kalla mig för Helene under vigseln...visserligen ett av mina mellannamn, men ändå...vi stirrade båda stint på vår präst vid varje felsägning...min man stod till slut inte ut och sa högt "Jag vill faktiskt gifta mig med XXXXXX- inte Helene, och om du inte korrigerar så blir mitt svar nej"...alla skrattade ju förståss och efteråt var vi tvugna att kolla vigselbeviset som turligt nog var helt rätt! ...kan meddela att vårat äktenskap höll (håller) ändå...trots att vi med lite sorg i hjärtat läste i lokalpressen att våran väl valda präst satt inne för förskingring och misshandel
    Komiskt med vigseln (i efterhand ) men usch va hemsk slutkläm!
  • Lady o Lufsen

Kunde inte säga det bättre själv :-O

Miafiahallonfjärt skrev 2008-12-11 12:58:01 följande:
    Lady o Lufsen skrev 2008-12-11 12:12:22 följande:
    Komiskt med vigseln (i efterhand ) men usch va hemsk slutkläm!
  • JBB

nennesjuttioåtta:

hehe full menar jag självklart
    glömmer av lite bokstäver då och då i mina inlägg

• nennesjuttioåtta

JBB
    Äsch, så där säger du bara. Erkänn att du menade att han blev för ful!

Brudgummarna
    fyfasen!!

• dfk

Lady och lufsen- tur att det blev rätt på vigselbeviset.
    Tråkigt att höra om er vigselpräst
    JBB- tänk vad man kan missta sig, tur ändå att han visade sina dåliga sidor relativt snabbt. Men som sagt de hann ju gå och gifta sig. Vilken chock för din kusin!
    Brudgummarna- vilken mardröm! Prästen borde inte ha fått haft kvar sin tjänst efter att han gjort sexuella kränkningar.

• lillabruden

Beundransvärt att tjejen vågade dra sig ur äktenskapet så! Ofta görs det tyvärr inte så tidigt!
    Hoppas hon hittar sin prins tillslut, både nykter och full!

JBB skrev 2008-12-11 11:58:08 följande:
    Min kusin träffade en man för några år sedan, dom förlovade sig bara efter några månader och inbjudan till bröllopet kom några veckor efteråt det. (vi var bjudna men kunde inte gå)Vigselakten gick fint, delvis av kvällen gick också helt okej tills brudgummen blev för ful, började bråka med prästen och sedan körde över honom med bilen. Prästen klarade sig men äktenskapet gjorde inte det, min kusin tog ut skilsmässa några dagar senare. Så när du gifter dig kom ihåg att du måste se din partner även när denna är full, vissa ändrar sitt beteende extremt när alkohol kommer in i bilden.
  • EllaM

Jag var på ett bröllop där det var en liten tjej med, kanske fyra-fem år, som helt enkelt hade lite myror i benen. Det här var precis innan brudparet skulle gå in i kyrkan. Tjejens föräldrar fick till slut säga ut henne att när man är på bröllops är man tvungen att SITTA NER I BÄNKEN, varpå på tjejen ställer sig på bänken, pekar mot Jesus på korset och med en mycket skeptiskt min säger "Mäh, varför får han hänga där uppe då?!?". Och ja, ur en femårings synvinkel så kan man ju fråga sig just det. Många fniss blev det!

• JBB

Visst var det en chock för min kusin, som tur var så hittade hon sin drömman några år senare och dom är ännu idag lyckligt gifta

Svar på tråden Präster- era varsta/galnaste erfarenheter??