• 090208

Präster- era varsta/galnaste erfarenheter??

Har med stor gladje och nyfikenhet foljt traden "Den varsta brollopssangen", och blev intresserad av just tokiga saker pa brollop. Och ingen har ju mer erfarenhet an ni, ni maste ha sett och hort mycket... Beratta!

• Svar på tråden Präster- era varsta/galnaste erfarenheter??
  • dfk

Har nu tittat på alla länkar till klippen...oj...oj...oj.
    Vissa var lite gulliga med barnen, men många var ju att dom verkligen gjorde sig illa eller andra missöden.

• Soldemor

Två intressanta erfarenheter:
    Begravning där de anhöriga inte ville att det skulle bli för sorgligt, sedan önskade de musik som den avlidne hade tyckt särskilt mycket om, vilket gjorde att de flesta på begravningsgudstjänsten började storgråta när de tänkte på honom. Det blev väldigt sorgligt!

Vigsel där bruden var ganska skrockfull och hade förbjudit tärnan att gå längs gången innan bruden kom, eftersom tärnan var gift. När hon skulle förbereda inför vigseln gick hon längs sidogångarna hela tiden. Jag sade till henne att hon visst fick gå längs gången upp till altaret, för vi håller inte på med skrock i svenska kyrkan, men hon vågade inte i alla fall, för tänk om bruden fick reda på det!

• passionsblomman

Men vilket klavertramp!!!

Pizan skrev 2008-12-09 21:46:25 följande:
    Jag arbetade på ett bröllop en gång där den kvinnliga prästen inte kunde komma på själva festen pga att nått av barnen var sjukt. Istället dök prästens man upp, också han var präst till yrket och det var ett litet samhälle så inget konstigt med det.När jag lite senare på kvällen hade ett ärende ut till festlokalens garderob så råkade jag hitta prästen som kom till festen och brudens syster grovhånglades på golvet. Det kändes lite sjaskigt faktiskt.
  • Esonda

hihi har tittat på klippen och dom där misstagen.. jätte tråkigt men när man tittar på det kan jag inte hålla mig från skratt... oj jissenes vad kul det ser ut! Men inte alls kul när man tänker efter..

Ett bröllop som gick bra men slutade dåligt har jag varit på, min kusin gifte sig och prästen avslutar med personliga ord där han börjar prata om skilsmässa. Harre gud, tänkte jag, de har ju precis vigt sig!! O.o

• Brudgummarna

En högstadiekompis blev sexuellt kränkt av sin konfapräst. Han blev friad men fick inte jobba med ungdomar längre.

När hon skulle gifta sig för något år sedan så fick hennes vigselpräst vinterkräksjuka på morgonen och till kyrkan kom vikarien som var just hennes konfapräst.

Ingen av dem visste om det förrän de sågs i kyrkan.

Vigseln ställdes in och de valde att något år senare gifta sig borgeligt tillsammans med två vittnen de inte kände. Bröllopsgrejen kändes inte så rolig efter det.

• passionsblomman

Men nu tror jag att jag smäller AV!

Brudgummarna skrev 2008-12-10 20:18:52 följande:
    En högstadiekompis blev sexuellt kränkt av sin konfapräst. Han blev friad men fick inte jobba med ungdomar längre.När hon skulle gifta sig för något år sedan så fick hennes vigselpräst vinterkräksjuka på morgonen och till kyrkan kom vikarien som var just hennes konfapräst.Ingen av dem visste om det förrän de sågs i kyrkan.Vigseln ställdes in och de valde att något år senare gifta sig borgeligt tillsammans med två vittnen de inte kände. Bröllopsgrejen kändes inte så rolig efter det.
  • Marie88

Brudgummarna skrev 2008-12-10 20:18:52 följande:
    En högstadiekompis blev sexuellt kränkt av sin konfapräst. Han blev friad men fick inte jobba med ungdomar längre.När hon skulle gifta sig för något år sedan så fick hennes vigselpräst vinterkräksjuka på morgonen och till kyrkan kom vikarien som var just hennes konfapräst.Ingen av dem visste om det förrän de sågs i kyrkan.Vigseln ställdes in och de valde att något år senare gifta sig borgeligt tillsammans med två vittnen de inte kände. Bröllopsgrejen kändes inte så rolig efter det.

Det förstår jag verkligen....! Vad hemskt, på deras stora dag och allt.
    Skönt att de gifte sig vid ett bättre tillfälle och inte försökte "fullfölja" när allt ändå var där, då hade nog bruden inte kunnat minnas så mycket trevligt av vigseln.
    Det var förståndigt.

Kärlek kan förflytta berg
  • lillabruden

hahahaha så roliga klipp!!
    Har ni sett dem brudnäbbarna där den ena pojken 'städar' upp efter flickan som kastar rosblad på golvet!!? hahaha den är så himla söt!!!

tonårsmorsa skrev 2008-12-10 00:08:24 följande:
    Och några fler:www.youtube.com/watch
  • Humlan66
    tonårsmorsa skrev 2008-12-09 23:55:45 följande:
    Ett bröllop som kanske inte gick helt enligt planerna:www.youtube.com/watch
    MEN OJOJOJ stackars dom
    ( men lite roligt va det . sorry )
  • JBB

Min kusin träffade en man för några år sedan, dom förlovade sig bara efter några månader och inbjudan till bröllopet kom några veckor efteråt det. (vi var bjudna men kunde inte gå)
    Vigselakten gick fint, delvis av kvällen gick också helt okej tills brudgummen blev för ful, började bråka med prästen och sedan körde över honom med bilen.
    Prästen klarade sig men äktenskapet gjorde inte det, min kusin tog ut skilsmässa några dagar senare. Så när du gifter dig kom ihåg att du måste se din partner även när denna är full, vissa ändrar sitt beteende extremt när alkohol kommer in i bilden.

Svar på tråden Präster- era varsta/galnaste erfarenheter??