• 090208

Präster- era varsta/galnaste erfarenheter??

Har med stor gladje och nyfikenhet foljt traden "Den varsta brollopssangen", och blev intresserad av just tokiga saker pa brollop. Och ingen har ju mer erfarenhet an ni, ni maste ha sett och hort mycket... Beratta!

• Svar på tråden Präster- era varsta/galnaste erfarenheter??
  • älskarlivet

Jo, det är klart, det ska ju inte bli stötande, men jag tycker inte heller man ska göra narr av människor som vill ha en viss låt..

En till präst skrev 2008-12-09 22:04:09 följande:

Det är väl stor skillnad på Öppna landskap och en sång som har ett innehåll som blir cyniskt och stötande vid en begravning!!!Om folk väljer "egna" sånger till begravningar blir det allt oftare icke-kristna sånger och det får man stå ut med, men det är skillnad på "Så skimrande var aldrig havet" eller "Ö landskap" och "Tjo vad det var livat i holken i lördags".
  • En till präst
    älskarlivet skrev 2008-12-09 22:40:10 följande:
    Jo, det är klart, det ska ju inte bli stötande, men jag tycker inte heller man ska göra narr av människor som vill ha en viss låt..En till präst skrev 2008-12-09 22:04:09 följande:
    Då är vi nog överens.
  • Nibla

Måste bara dela mig med av en sak som visserligen inte hände på ett bröllop utan på ett dop.

Vi skulle sjunga en psalm och alla satt och bläddrade i psalmboken för att hitta rätt nummer. Detta gör även en 3-årig kille i kyrkbänken framför oss, varpå han utbrister högt och tydligt med litet besviket tonfall: "Det är bara streck i min bok". (Han menade nog raderna med noter)

Jag och min man började gapskratta och fick onda ögat av kyrkvärden....

• tonårsmorsa

Ett bröllop som kanske inte gick helt enligt planerna:

• Nibla

Fy, denna har jag sett flera gånger. Vilken mardröm!!

tonårsmorsa skrev 2008-12-09 23:55:45 följande:
    Ett bröllop som kanske inte gick helt enligt planerna:www.youtube.com/watch
  • Hammerman

Pizan skrev 2008-12-09 21:46:25 följande:

Jag arbetade på ett bröllop en gång där den kvinnliga prästen inte kunde komma på själva festen pga att nått av barnen var sjukt. Istället dök prästens man upp, också han var präst till yrket och det var ett litet samhälle så inget konstigt med det.När jag lite senare på kvällen hade ett ärende ut till festlokalens garderob så råkade jag hitta prästen som kom till festen och brudens syster grovhånglades på golvet. Det kändes lite sjaskigt faktiskt.

• Pizan
    dfk skrev 2008-12-09 22:25:01 följande:
    Det där med prästen som strulade med brudens syster...Usch vilken hemsk historia!Ja det hade varit hemskt även fast det inte varit en präst inblandad, men på något sätt ännu värre då prästen vigt bröllopsparet och dessutom var gift själv.
    Fast det var hans fru som hade vigt dem. Prästen som kom till festen var alltså bröllopsprästens man och vigselprästen var hemma med deras sjuka barn.

Jag tog väldigt illa upp faktiskt, inte endast för att det var opassande på bröllopet utan min morfar hade nämligen avlidit en tid innan och han hade varit präst i den kyrkan under flera decennium, och dessa två präster hade precis tagit över efter min morfar. På nått sätt så kände jag det som att han besudlade min morfars kyrka och ämbete. Jag var inte så gammal då heller, sjutton år kanske, och jag var inte van att se vuxna människor, och i synnerlighet inte präster, uppträda som fulla otrogna svin.
  • Jeez

Pizan, såklart var det riktigt dåligt. Otrohet är inte okej. Vare sig man är präst eller inte, men som präst har man lovat att vara ett föredöme.

Jag förstår över huvud taget inte vad han gjorde på festen, var de vänner till brudparet? (förutom frågan varför just hon skulle vara hemma med sjuka barn när hon jobbade och allt).

• dfk

Pizan- då förstår jag, jag tycker att man mår illa av det, usch och fy! Väldigt respektlöst!

Svar på tråden Präster- era varsta/galnaste erfarenheter??