• 090208

Präster- era varsta/galnaste erfarenheter??

Har med stor gladje och nyfikenhet foljt traden "Den varsta brollopssangen", och blev intresserad av just tokiga saker pa brollop. Och ingen har ju mer erfarenhet an ni, ni maste ha sett och hort mycket... Beratta!

• Svar på tråden Präster- era varsta/galnaste erfarenheter??
  • Myrmor

Det har tydligen blivit lite av en skröna som bara växer och växer för varje gång det berättas. Senast jag läste det på bt var det någon som sa att de gick på knäna fram till prästen Så var ite fallet dock (även om jag gillar den versionen bättre )

• Kjell Präst

På bröllop har jag aldrig varit med om sådär h-e-l-g-a-l-n-a saker (att bruden kommer en kvart efter det att vigseln skulel ha startat för att makeupen inte satt som den skulle eller att det har tillkommit x antal moment i gudstjänsten sedan vi talades vid hör ju liksom till).
    Möjligen kan det kallas galet att en tärna vid en vigsel trodde att jag hade glömt uppmana brudparet att kyssas (vilket ju inte ingår i ritualet) och böjde sig fram och teaterviskade "Du ska be dem att kyssas nu"

På en begravning var det en gång en familj som ville att vi skulle spela "Fån´t ja en körv så höppe ja i älva". Jag sa aningen skakad nej till detta.

• lillabruden

skrattandes undrar jag dock 1.hur går man på dass i sån pampig stor klänning? 2.hur kan man tvinga sin tärna att inte gå på toa? och 3.HUR kan man spela en låt om en korv på en begravning?!?! Men visst, folk är olika tack o lov

Inte varit med om en brud som trillat under ingång? befarar jag gör det nämligen...

• Stardusty

Ursäkta men jag blev så full i skratt över det där sista, vem kommer på något sånt?

Kjell Präst skrev 2008-12-09 08:30:01 följande:

På bröllop har jag aldrig varit med om sådär h-e-l-g-a-l-n-a saker (att bruden kommer en kvart efter det att vigseln skulel ha startat för att makeupen inte satt som den skulle eller att det har tillkommit x antal moment i gudstjänsten sedan vi talades vid hör ju liksom till).Möjligen kan det kallas galet att en tärna vid en vigsel trodde att jag hade glömt uppmana brudparet att kyssas (vilket ju inte ingår i ritualet) och böjde sig fram och teaterviskade "Du ska be dem att kyssas nu"På en begravning var det en gång en familj som ville att vi skulle spela "Fån´t ja en körv så höppe ja i älva". Jag sa aningen skakad nej till detta.
  • dfk

Ja man får hoppas att allt pinsamt som har hänt, går att skratta åt när det pinsamma har lagt sig lite. Man får nog se det komiska i det och bjuda på skrattet.
    Ett skratt förlänger livet!

• passionsblomman

Kjell Präst skrev 2008-12-09 08:30:01 följande:

På en begravning var det en gång en familj som ville att vi skulle spela "Fån´t ja en körv så höppe ja i älva". Jag sa aningen skakad nej till detta.
    himmel vad roligt!
    ja, något skakad...men inte rörd...-)
  • Celeste97

Hur vanligt är det att brudpar säger fel, och vad händer då?

Jag skulle säga efter vår (borgerliga) VF en mening av typen "jag lovar att blalbla" och jag var så uppe i varv att jag missade en hel bisats. Jag har inget minne av vad jag lovade, och än mindre vad jag så fräckt skippade att lova...
    Hihi.

• En till präst
    lillabruden skrev 2008-12-09 09:00:18 följande:
    skrattandes undrar jag dock 1.hur går man på dass i sån pampig stor klänning? 2.hur kan man tvinga sin tärna att inte gå på toa? och 3.HUR kan man spela en låt om en korv på en begravning?!?! Men visst, folk är olika tack o lov Inte varit med om en brud som trillat under ingång? befarar jag gör det nämligen...
    1. Vet inte
    2. Man är egoistisk och självupptagen
    3. Man tycker att det är "vår personliga sång"

Ingen brud har trillat för mig.
  • En till präst
    090208 skrev 2008-12-08 23:22:04 följande:
    Neeej, vilka darar det finns!!"Nar folk fnissat klart"?? Lat kul! Men vad pinigt for brudparet...Har ni praster gjort bort er nan gang da??Var "familje-prast" (syrrans+min konfirmation, syrrans brollop, lillsyrrans dop....) berattade att hon hade himla brattom en gang till ett brollop. Hann dit 2 min innan vigseln borjade. Pust... Kom pa forst efterat att hon hade roda gympadojor pa sig... Snyggt!En till präst skrev 2008-12-08 21:26:06 följande:
    Om präster gör bort sig? Hela tiden! Fast för det mesta märks det inte, eftersom det i regel bara är vi som vet hur det skulle ha varit egentligen...

En provkarta på mina tabbar:

Snubblat på röcklinet på väg upp i predikstolen.

Växlat mellan nya och gamla Vår Fader mitt i bönen (ber båda flera gånger om dagen och kan följdaktligen INGEN 100% utantill)

Glömt mobilen på - den ringde under en psalm på nyårsbönen.

Åkt till fel kyrka för att ha begravning (det är så man lär sig att alltid ha rejäla marginaler OM något skulle hända!!!)

Sagt fel namn till det tredje barnet jag döpte i samma gudstjänst ("Återanvände" storebrors namn)

Glömt ta med oblater till läger ute i skogen, så mässan fick firas med polarkaka...
Svar på tråden Präster- era varsta/galnaste erfarenheter??