090208 skrev 2008-12-08 23:22:04 följande:
Neeej, vilka darar det finns!!"Nar folk fnissat klart"?? Lat kul! Men vad pinigt for brudparet...Har ni praster gjort bort er nan gang da??Var "familje-prast" (syrrans+min konfirmation, syrrans brollop, lillsyrrans dop....) berattade att hon hade himla brattom en gang till ett brollop. Hann dit 2 min innan vigseln borjade. Pust... Kom pa forst efterat att hon hade roda gympadojor pa sig... Snyggt!En till präst skrev 2008-12-08 21:26:06 följande:
Om präster gör bort sig? Hela tiden! Fast för det mesta märks det inte, eftersom det i regel bara är vi som vet hur det skulle ha varit egentligen...
En provkarta på mina tabbar:
Snubblat på röcklinet på väg upp i predikstolen.
Växlat mellan nya och gamla Vår Fader mitt i bönen (ber båda flera gånger om dagen och kan följdaktligen INGEN 100% utantill)
Glömt mobilen på - den ringde under en psalm på nyårsbönen.
Åkt till fel kyrka för att ha begravning (det är så man lär sig att alltid ha rejäla marginaler OM något skulle hända!!!)
Sagt fel namn till det tredje barnet jag döpte i samma gudstjänst ("Återanvände" storebrors namn)
Glömt ta med oblater till läger ute i skogen, så mässan fick firas med polarkaka...