• lillabruden

Jag blir så ledsen!!

När jag och m2b bestämde oss för bröllop för 1,5år sedan så kom vi överrens om en budget på 90 000kr. Vi diskuterade det ett par gånger efter det och allt verkade som det skulle.

NU, 8månader innan bröllopet släpper han bomben; han tycker 50 000kr räcker bra och väl, men utan att ha gjort en enda priskoll på något!
    Dessutom påstår han att vi aldrig kommit överrens om 90 000kr alls!! Att jag är en Bridezilla dessutom för att jag inser att det inte kommer räcka med 50 000kr!

Vissa saker är mindre viktiga och jag tänker ju inte satsa pengar på dem sakerna, men som t.ex fotografen är jag beredd att betala vad det kostar, men inte han! Han tycker engångskameror var en bra idé men tänker ju inte på att vi ska fotas under vigseln och i parken bara han och jag...

Ovanpå allt så satt jag inatt och läste och läste, till slut kom jag fram till att jag kunde sätta ut en tråd där jag bad fotografer maila min email, men den togs bort och självklart sökte jag ju först information om jag kunde lägga ut en tråd, men uppfattade inte att det var fel...

Nu är jag bara så uppgiven och ledsen för att fotografier betyder mycket för mig...hur ska jag få honom att förstå och hur ska man hitta en bra fotograf för ett bra pris i detta irrvarr av fotografer?!!?!!

Vill bara tillägga att jag verkligen är en ekonomisk person, fattar inte att han ens kan tycka jag är en Bridezilla i omständigheterna! Min klänning kommer inte att gå på mer än 3500kr (har inte köpt en än) och smink o hår ska jag leta efter för under 1000kr om det går osv... har ju tänkt mycket på detta!!!!

Hur ska det gå ihop?? Hur diskuterar man om detta med någon som inte tycker det är värt pengarna? Och var hittar man en bra o billig fotograf....?

• Svar på tråden Jag blir så ledsen!!
  • Emmet99

oj, ska man ge gåvor till tärnor och marskalkar? Och oj vad dyrt det är med hår! Annars har ni väl hittat jättebra priser! :)

• Hemlig2009

Är nog ganska vanligt att man visar sin tacksamhet för att de ville ställa upp. Men självklart inget krav.

Emmet99 skrev 2008-12-12 13:14:46 följande:
    oj, ska man ge gåvor till tärnor och marskalkar? Och oj vad dyrt det är med hår! Annars har ni väl hittat jättebra priser! :)
  • Emmet99
    Hemlig2009 skrev 2008-12-12 13:34:25 följande:
    Är nog ganska vanligt att man visar sin tacksamhet för att de ville ställa upp. Men självklart inget krav.
    Det är ju alldeles sant, de kommer ju hjälpa till en del! Hjälp, vad skall man ge? Så otroligt dumt att jag inte tänkt på det. Vi kommer stå för deras kläder och så, men hade inte tänkt på present, oj vad snål jag känner mig =/ Presenttips nån? :D
  • lillabruden

vi ger dem pengar att spendera på vad dem vill, men tanken är väl mest kläder. Det är ju inte självklart att tärnorna kan använda klänningarna sen igen ju....och efter att ha pratat med dem så vet dem att vi inte kan ge mer, men gärna velat... dem förväntade sig inget alls och tyckte det inte behövdes men vi vill ju ge

Men ett presenttips kan väl vara presentkort på Guldfynd?

• lillabruden

håret är inklusive smink... och sen har jag svårt hår...har jättelångt och tjockt hår. Du kan kika i galleriet om du vill
    Det är ändå en 'amatör' som tar sig an detta för det priset. Hittade ingen under 1900kr annars...

Emmet99 skrev 2008-12-12 13:14:46 följande:
  • Miafiahallonfjärt

Tycker ni bantat ner ganska bra!

• lillabruden

åh så skönt att höra! Tack!!! har haft en liten knut i magen som säger att jag kräver för mycket osv....men man gifter ju sig bara den gången liksom....(hoppas vi...) och saker och ting kostar ju!

Drömde jag hittade riktigt billiga blommor och bara hittade en babyblå klänning (vill ha vit) Kan stressen ha börjat på riktigt nu? Det är ju ändå 8månader kvar tycker jag inte borde stressa redan!!! men man är ju ett kontrollfreak i ryggmärgen...

• Emmet99
    lillabruden skrev 2008-12-12 14:19:37 följande:
    håret är inklusive smink... och sen har jag svårt hår...har jättelångt och tjockt hår. Du kan kika i galleriet om du vill Det är ändå en 'amatör' som tar sig an detta för det priset. Hittade ingen under 1900kr annars...
    Åh vilket fint hår!! Jag själv klantade mig lite. Hade hår ner till rumpan som jag slicade av till en page för ett par månader sedan. Inte alls genomtänkt =/ *väääääx* Jag har dock tur som en tok, tjejerna på pappas sida är frisörer sen 4 generationer (farmors mor började) så jag ska be min faster fix håret. Smink vet jag inte alls hur jag ska göra med.

Ah ok, trodde bara det var hår! Då förklarar det priset bättre=) Presentkort på guldfynd var en jättebra idé! Presentkort öht känns smart!
  • lillabruden

jag ska faktiskt klippa håret efter bröllopet....ska ha håret flätat och nere och inte ha slöja, så har sparat på det lite...men sen som sagt, åker det! ska skänka håret till cancerdrabbade barn så då blir det ju bara hår för mig men något så viktigt för nån annan, så borde bli lättare att hantera

• Emmet99
    lillabruden skrev 2008-12-12 14:45:55 följande:
    jag ska faktiskt klippa håret efter bröllopet....ska ha håret flätat och nere och inte ha slöja, så har sparat på det lite...men sen som sagt, åker det! ska skänka håret till cancerdrabbade barn så då blir det ju bara hår för mig men något så viktigt för nån annan, så borde bli lättare att hantera
    hehe förbered dig på att bli chockad varje gång du borstar det den första månaden :D Är skitläskigt, haha! Det var en fin tanke att skänka bort det! Jag hade tankar på perukmakeri, men det var så slitet så insåg att ingen levande människa skulle vilja ha det

aww, det kommer bli så vackert..
  • lillabruden

haha jo, när jag klipper dem få centimeterna som jag gör så känner jag mig korthårig! klipper mig 2ggr per år och sist tog det ett helt år tills jag drog mig dit och behövde bara klippa 1cm! har tur med 'hårgener' plus att jag inte gör så mycket med det, som fönar, färgar osv. inga hårspray eller mousse heller så faktiskt är jag väldigt glad över mitt hår! Men som sagt, att ge det till någon som värderar det så mycket kan ju hjälpa (hoppas jag!)

Svar på tråden Jag blir så ledsen!!