• lillabruden

Jag blir så ledsen!!

När jag och m2b bestämde oss för bröllop för 1,5år sedan så kom vi överrens om en budget på 90 000kr. Vi diskuterade det ett par gånger efter det och allt verkade som det skulle.

NU, 8månader innan bröllopet släpper han bomben; han tycker 50 000kr räcker bra och väl, men utan att ha gjort en enda priskoll på något!
    Dessutom påstår han att vi aldrig kommit överrens om 90 000kr alls!! Att jag är en Bridezilla dessutom för att jag inser att det inte kommer räcka med 50 000kr!

Vissa saker är mindre viktiga och jag tänker ju inte satsa pengar på dem sakerna, men som t.ex fotografen är jag beredd att betala vad det kostar, men inte han! Han tycker engångskameror var en bra idé men tänker ju inte på att vi ska fotas under vigseln och i parken bara han och jag...

Ovanpå allt så satt jag inatt och läste och läste, till slut kom jag fram till att jag kunde sätta ut en tråd där jag bad fotografer maila min email, men den togs bort och självklart sökte jag ju först information om jag kunde lägga ut en tråd, men uppfattade inte att det var fel...

Nu är jag bara så uppgiven och ledsen för att fotografier betyder mycket för mig...hur ska jag få honom att förstå och hur ska man hitta en bra fotograf för ett bra pris i detta irrvarr av fotografer?!!?!!

Vill bara tillägga att jag verkligen är en ekonomisk person, fattar inte att han ens kan tycka jag är en Bridezilla i omständigheterna! Min klänning kommer inte att gå på mer än 3500kr (har inte köpt en än) och smink o hår ska jag leta efter för under 1000kr om det går osv... har ju tänkt mycket på detta!!!!

Hur ska det gå ihop?? Hur diskuterar man om detta med någon som inte tycker det är värt pengarna? Och var hittar man en bra o billig fotograf....?

• Svar på tråden Jag blir så ledsen!!
  • Troll1

TS: Kika in i mitt galleri om du vill. Jag hade slöja instoppad, men den kan man ju skippa.

• lillabruden

Troll1; Vilka underbara bilder!!! jättevackra ni var du och mannen, och barnen!!! Grattis!!!!

T RO, jag har bild på mitt hår i galleriet....sen har jag tänkt mig inbakade flätor..se om detta är en bra beskrivning....
    en fläta som går tvärs över i hårfästet vid pannan, som sen fortsätter bakåt. Ovanför öronen på båda sidorna ska 1inbakad följa bakåt... sedan vill jag ha flätat bak också, men har liksom ingen klar bild om hur jag vill ha det.. det kan bli så fruktansvärt varmt att ha det nersläppt men tänkt att man kanske kan sätta upp det under kvällen.
    har pratat med tärnorna och ingen av dem vågar ta sig an uppgiften...

Du är inte i närheten av Malmö du verkar vara duktig på hår...?

• T RO

Din idé verkar jättevacker... Men jag förstår om ingen av tärnonrna vågar ta på sig det. Kanske en "vanlig" inbakad, så som jag beskrev, är något de kan ta på sig? Jag tycker definitivt du ska satsa på uppsatt, dels för man känner sig så vacker, och dels för att det blir så svettigt i nacken

Jag är tyvärr inte så bra på andras hår, men har oftast rätt mkt idéer... typiskt va?

lillabruden skrev 2008-11-12 12:38:03 följande:
    T RO, jag har bild på mitt hår i galleriet....sen har jag tänkt mig inbakade flätor..se om detta är en bra beskrivning....en fläta som går tvärs över i hårfästet vid pannan, som sen fortsätter bakåt. Ovanför öronen på båda sidorna ska 1inbakad följa bakåt... sedan vill jag ha flätat bak också, men har liksom ingen klar bild om hur jag vill ha det.. det kan bli så fruktansvärt varmt att ha det nersläppt men tänkt att man kanske kan sätta upp det under kvällen.har pratat med tärnorna och ingen av dem vågar ta sig an uppgiften...Du är inte i närheten av Malmö du verkar vara duktig på hår...?
  • momi boki

jag har massa tips på bla sidor på internet för bröllops klänningar du får en klänning som e sjuk vacker köpte min där för 1600=) och när de gälle rde andr akan du få tjuvkika på min budget =) som håller sjukt bra =) ha även tips på en bra fotograf som kan fota billigt mot resekostnader! efter som han just nu bildrar sin portfolio! och han har finna rekomendationen
    vanilla_myheart@hotmail.com

• lillabruden

jag tittar gärna på klännings-sidan! Men ska ändå ut och prova klänningar i januari, för vill veta hur dem sitter på mig, olika modeller alltså.....

fotografer har vi redan hittat, 2st! *glädjeskutt* en tar 2000kr den andra bara 1000kr för hela dagen!! Makeup artisten jag hittat ska göra mitt hår med, www.jenniferhakansson.com

det hela verkar lösa sig bit för bit nu! Och vi är nere på 64 000kr!!!!!! JIPPIE!!! men vi har ju än mycket att få gjort så jag tar inte ut glädjen i förtid!!!

ska kika på din budget också. är den tillänglig på BT för mig?

momi boki skrev 2008-11-24 00:13:50 följande:

jag har massa tips på bla sidor på internet för bröllops klänningar du får en klänning som e sjuk vacker köpte min där för 1600=) och när de gälle rde andr akan du få tjuvkika på min budget =) som håller sjukt bra =) ha även tips på en bra fotograf som kan fota billigt mot resekostnader! efter som han just nu bildrar sin portfolio! och han har finna rekomendationenvanilla_myheart@hotmail.com
  • Emmet99

Vi har haft jättetur och hittat världens billigaste restaurang! Vi ska ha vår fest på en Golfklubb i Falsterbo, de tar ingen hyra, står för all personal och kuvert med tre rätter och kaffe och alkohol till maten (om jag minns rätt, kan vara utan kaffe och alkohol, men ändå!) kostar 260 kronor per kuvert. Eller gjorde förra säsongen, så hoppas de inte höjer så mycket. Detta gör att vi "kämpar" för att komma över 45 000 kr (75 gäster). Jag är fortfarande helt chockskadad av glädje och lättnad=) Men det finns ju mycket omkostnader att dra ner på som sagt. Gör inbjudningskort och program själva osv. Stort lycka till!

• PennyJenny

angående vin till maten. Jag håller med om 1 glas till förrätt och 2 till varmrätt. Och det lite med tanke på tal som leder till skålar och då dricks det lite till. Och det är ju tråkigt om det är tomt i glasen.

• lillabruden

Emmet99, våra priser per kuvert sträcker sig mellan 165-210kr så jag kan ju inte klaga på den detaljen precis. Det är buffé. Lokal+personalhyran är 11 000kr (dukning ingår) och vi har kommit överrens om att denna lokalen är för oss! Den är verkligen perfekt för oss
    Vi skippar en massa saker som program osv. Inbjudningskorten kostar 4kr/st med kuvert och där kan man liksom inte komma undan billigare...

PennyJenny, så tänkte jag inte...du har rätt! Vi får se vad restaurangen säger...dem borde ju kunnat uppskatta ungefär vad folk dricker....eller?

• Wicsen

Ett sätt att spara pengar på bröllopsbuketten är att beställa en från Interflora via nätet och få den levererad till sig på bröllopsdagen.

Eller gå till en blombutik och beställ en bukett att hämta i butiken på bröllopsdagen, men säg inte att det är en brudbukett du ska ha utan låtsas att det är en vanlig bukett. Jag har liksom en tanke (om än felaktig) att florister tar ut ett högre pris på buketterna om de är till en "högtid".

• passionsblomman

Ja, den är felaktig!!! Det blir för det mesta dyrare än till vardags, det är riktigt, men det är helt beroende på att särskilda sorter måste förbeställas, och då tar odlarna och leverantörerna i första leden ut ett mkt högre pris än när blommorna går på auktion. Vad som också tillkommer är som regel en viss arbetskostnad, eftersom det är en annan typ av arbete med en brudbukett (eller vilket annat förbeställt specialarrangemang som helst)än när man plockar ihop en bukett rakt över disk.

Det går utmärkt att förbeställa en bukett via nätet, men man ska vara väldigt klar över att friheten att byta ut sorter och regler om lokala avvikelser finns. Alla butiker håller heller inte samma kvaölité trots att de är med i förmedlingsbranschen, så hur mkt man vågar chansa där, avgörs av hur noga man är med särskilda sorter och exakta resultat.

Wicsen skrev 2008-12-08 19:57:03 följande:
    Ett sätt att spara pengar på bröllopsbuketten är att beställa en från Interflora via nätet och få den levererad till sig på bröllopsdagen.Eller gå till en blombutik och beställ en bukett att hämta i butiken på bröllopsdagen, men säg inte att det är en brudbukett du ska ha utan låtsas att det är en vanlig bukett. Jag har liksom en tanke (om än felaktig) att florister tar ut ett högre pris på buketterna om de är till en "högtid".
Svar på tråden Jag blir så ledsen!!