• lillabruden

Jag blir så ledsen!!

När jag och m2b bestämde oss för bröllop för 1,5år sedan så kom vi överrens om en budget på 90 000kr. Vi diskuterade det ett par gånger efter det och allt verkade som det skulle.

NU, 8månader innan bröllopet släpper han bomben; han tycker 50 000kr räcker bra och väl, men utan att ha gjort en enda priskoll på något!
    Dessutom påstår han att vi aldrig kommit överrens om 90 000kr alls!! Att jag är en Bridezilla dessutom för att jag inser att det inte kommer räcka med 50 000kr!

Vissa saker är mindre viktiga och jag tänker ju inte satsa pengar på dem sakerna, men som t.ex fotografen är jag beredd att betala vad det kostar, men inte han! Han tycker engångskameror var en bra idé men tänker ju inte på att vi ska fotas under vigseln och i parken bara han och jag...

Ovanpå allt så satt jag inatt och läste och läste, till slut kom jag fram till att jag kunde sätta ut en tråd där jag bad fotografer maila min email, men den togs bort och självklart sökte jag ju först information om jag kunde lägga ut en tråd, men uppfattade inte att det var fel...

Nu är jag bara så uppgiven och ledsen för att fotografier betyder mycket för mig...hur ska jag få honom att förstå och hur ska man hitta en bra fotograf för ett bra pris i detta irrvarr av fotografer?!!?!!

Vill bara tillägga att jag verkligen är en ekonomisk person, fattar inte att han ens kan tycka jag är en Bridezilla i omständigheterna! Min klänning kommer inte att gå på mer än 3500kr (har inte köpt en än) och smink o hår ska jag leta efter för under 1000kr om det går osv... har ju tänkt mycket på detta!!!!

Hur ska det gå ihop?? Hur diskuterar man om detta med någon som inte tycker det är värt pengarna? Och var hittar man en bra o billig fotograf....?

• Svar på tråden Jag blir så ledsen!!
  • suzem

Men herregud... det måste faktiskt inte kosta så mkt att gifta sej...

• Fjosok

kan inte hålla med mer. Musik kan faltiskt kantorn, omd et är en kompetent kantor, stå för. Klänning finns det miljoner av i Sverige, men det kostar om man måste ha den senaste från Maggie Sorrero.

typ. Utan att trampa dom på tårna som valt en Maggie-S-klänning.

Men att gifta sig är ett förbund som har kärlek som #1. Inte ekonomi :)

• Soon and very soon

pengarna bör ju räcka vårt landar på 32000 för allt, klänning mat o ringar! Vinet till maten får vi dock. (54 pers bjudna) man får ju kolla 1000 spänn för buckett eller ej?? 800 för skor eller ej osv..!

• J D

Det klart att 50 000 kan räcka men det beror ju helt och hållet på vad man vill ha. Kolla budgetverktyget på BT så kan ni gå igenom varje post tillsammans, det har vi gjort massor med ggr. Det är lätt att tro att en summa ska räcka men när man väl sätter sig ner inser man att mer behvös eftersom det ändå är rätt många bitar som ska in i de flestas budgetar.

Om du vill söka efter fotograf på BT så startar du förslagsvis en tråd där folk får tipsa om fotograf i din stad i forumet. Sätt ej ut din mail utan låt det tipsas firtt i tråden från andra som haft fotograferna och sedan kollar du upp varje tips för att få prisförslag.

Om ni bara vill ha 1-2 timmars foto av er så behöver det ej bli så dyrt, går säkert att få under 5000 även i de större städerna. Vi betalar strax över det i Gbg men då får vi också alla bilderna i högupplöst form att framkalla själva (som annars kan bli mkt dyrt).

Engångskameror tycker jag verkligen ni kan skippa om ni vill tajta upp budgeten eftersom i princip alla ändå har digitalkameror som ger mkt bättre kvalitet. Ni kanske kan skriva ngt i inbjudan eller på eventuell bröllopshemsida om att ni uppskattar att gästerna tar bilder och sedan skickar till er.

• kalevala

jag rekommenderar INTE heller engångskamror vi köpte en till varje bord ...kvaliten var usel på korten ...jättemånga var bara att kasta och för varje kamra fick vi betala framkallninga avgift så det blev tusenlappar för ingenting..............

• kalevala

jag har hört talas om en anneli malmgren som är en bra billig fotograf-......tips.......
    vi landade på ca 50-60 000....( vi hade en dyr fotograf)
    vi skippade transporten......bad en kompis köra....
    skippade efterrätt hade pralin o kaffe ...min syster bakade underbara tårtor...
    köpte vin i tyskland......
    vi hade band som spelade , men dj är billigare .

• kalevala

är man yte i god tid , häller ögonen öppna efter det man vill ha , så går det att komma billigare undan än när det börjar bli panik.......l

• laris

Här kommer det några poster att tänka på. Lycka till med planerandet :

Hur många gäster:
    Kläder brud (inkl.skor, smycken mm):
    Hår, smink, naglar mm:
    Kläder m2b:
    Inbjudningar(inkl porto), fest- kyrkprogram:
    Ringar:
    Blommor (inkl.dukning):
    Lokal (inkl städning, porslin, dukar mm):
    Musik, underhållning:
    Mat: