• Sobeit

    Uppsalabrudar 2009

    Hej! Tänkte att nog måste de väl ändå finnas fler än jag som ska gifta sig under 2009 i Uppsala? Här kan vi hjälpas åt och byta idéer med varandra, stötta och finnas där för varandra.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-22 12:49
    Lägger in en lista på oss "Uppsala 2009"-brudar. Är det någon osm fallit bort, säg till så lägger jag in dig!

    Vargtassa 14/2
    ung blivande brud vintern
    mysan31 20/6
    Sobeit 11/7
    brud2009 8/8
    FAME sommaren
    Timba september
    Igia september

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-02 19:18
    Lägger till några nya namn på listan:
    monkay 15/8
    koholma 22/8
    storadagen2009 29/8

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 11:12
    Ytterligare några nya medlemmar:
    lottis77 27/6
    Greta1980 sommaren
    Butterflie maj/juni

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 22:22
    Ytterligare namn på listan:
    Vitarosen 1/8

  • Svar på tråden Uppsalabrudar 2009
  • Maja21

    Alla brudar i allmänhet och Mia8 i synnerhet:

    Elisabeth Karlsson på After Six ska stänga sin butik lördagen den 29 november. Med anledning därav har hon total utförsäljning av hela butiken! Jag var där idag och det finns massor kvar, särskilt brudklänningar. De säljs från 1000-5500. Jag såg massor med fina som kostade 2500. Rena rama fyndet!
    Hon är en väldigt duktig skräddare och klänningarna är otroligt välarbetade.

    Själv spontanshoppade jag en balklänning för 500 kr!

    Det fanns även frackar och tärnklänningar. I alla fall såg jag tre stycken i rött som alla var jättefina. Vidare säljs sjalar, skor och smycken!

    Tid att fynda för er som inte är helt klara med er utstyrsel!

  • monkay

    Hoppsan, slank med ett e för mkt i länken,,,här kommer rätt länk

    lonnbackafotograferna.se

    Audrey H skrev 2008-11-21 12:41:37 följande:


    Hej,Nu är jag ocksà med. Vi ska gifta oss i juli utanför Uppsala.Monkay, länken till lonnebackafotograferna fungerar inte?!?
  • mia8

    Nu har vi kommit igång på riktigt! Vi har provex till inbjudan hemma. Är jättenöjd med servicen på collection. Vi har valt silver och vitt i cellofankuvert! Häftigt! Sen tror vi att vi går på hennes linje att ha program i en kvadratisk form som kan stå vid tallriken och med placeringskort på glaset med ett rosa tunt band som slingrar sig ner i glaset! Dessutom så kanske det ordnar sig med klänningen iaf! Fick ett mail om att det fanns en klänning som var liten i sin storlek och kanske kan passa! Jag väntar på den på posten... vilken dag som helst. Har annars bokat tid på bröllopsgården i Vittinge på fredag. Är det någon som har någon erferenhet av henne? Finns det många klänningar? Bra service?

  • mia8

    Ja jag glömde! Vi har ett inbokat möte med en fotograf imorn. Han verkar jättebra och ligger bra till med priser tycker jag. Har varit på ett bröllop där han fotograferade och det blev jättefinakort! De fick över 1500 kort på cd-skiva!

    www.cinemac.se

  • Vargtassa

    Jag och min stärna ska hyra klänning av henne (bröllopsgården) Tyckte hon var jättetrevlig.. Hon har mycket klänningar.


    mia8 skrev 2008-11-23 16:26:56 följande:
    Nu har vi kommit igång på riktigt! Vi har provex till inbjudan hemma. Är jättenöjd med servicen på collection. Vi har valt silver och vitt i cellofankuvert! Häftigt! Sen tror vi att vi går på hennes linje att ha program i en kvadratisk form som kan stå vid tallriken och med placeringskort på glaset med ett rosa tunt band som slingrar sig ner i glaset! Dessutom så kanske det ordnar sig med klänningen iaf! Fick ett mail om att det fanns en klänning som var liten i sin storlek och kanske kan passa! Jag väntar på den på posten... vilken dag som helst. Har annars bokat tid på bröllopsgården i Vittinge på fredag. Är det någon som har någon erferenhet av henne? Finns det många klänningar? Bra service?
  • Soff80

    Hejsan!
    Här kommer en till som ska gifta sig i Uppsala 2009, närmare bestämt 30/5.
    Är det ngn som har nått tips på ngn/eller var man kan hitta ngn som kan sjunga i kyrkan?!

  • mia8
    Mois81 skrev 2008-11-23 19:17:02 följande:
    Maja 21: Vart ligger hennes butik ???
    Gå in på www.brollopsgarden.se butiken ligger i Vittinge. Annars rekomenderar jag starkt wwww.bridaloutlet.se, de har sin butik i Stockholm och på nätet. Man får klänningen hemskickad för 150 kronor och servicen är grymt bra! Deras klänningar är billiga oxå!
  • mia8

    oupps... trodde att du frågade mig...läste lite snabbt... After six ligget mitt emot studentbokhandeln...

  • mammatill2

    Hej! Jag bor iofs i Sigtuna men ska gifta mig utanför Uppsala sista Januari.
    Får man vara me dhär i alla fall

  • mysan31

    var i uppsala ligger elisabeth carlsson after six butik...
    bor i huddunge men hittar inte i uppsala,ligger det i centrum nånstans...

  • F A M E

    Vilket busväder de har varit ute de senaste dagarna. Men hej vad vackert de är nu. Lite tråkigt att de ska försvinna till helgen ev.

  • Greta 1980

    mysan31; Aftersix ligger mittemot Studentbokhandeln. Samma gata som Ofvandahls. (Det gamla fiket brukar dem flesta veta vart det ligger )

  • mia8

    Fotograf fixad! Han var här igårkväll och gav oss massor av bra ideer och information. Honom rekomenderar jag varmt. 4500 krónor och för det får man: en dvd med alla bilder med musik (som en film), alla bilder han tagit på en cd-skiva så att man kan skriva ut själv, fotofirmor eller genom honom. Han kommer 2 timmar innan vigseln för bröllopsbilder, fotar vigseln, mingel, middag...tills man inte behöver honom längre!

    www.cinemac.se

    mysan31: ja det ligger i centrum men på andra sidan ån från tågstationen sett. Fråga dig fram till Ofvandahls konditori så hittar du bra sen!

  • Sobeit

    Nu har jag lagt upp lite bilder. Det är bilder på näbbklänningarna och även på save-the-date och inbjudningarna. De senare kommer jag att plocka bort inom kort.

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009