• Sobeit

Uppsalabrudar 2009

Hej! Tänkte att nog måste de väl ändå finnas fler än jag som ska gifta sig under 2009 i Uppsala? Här kan vi hjälpas åt och byta idéer med varandra, stötta och finnas där för varandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-22 12:49
    Lägger in en lista på oss "Uppsala 2009"-brudar. Är det någon osm fallit bort, säg till så lägger jag in dig!

Vargtassa 14/2
    ung blivande brud vintern
    mysan31 20/6
    Sobeit 11/7
    brud2009 8/8
    FAME sommaren
    Timba september
    Igia september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-02 19:18
    Lägger till några nya namn på listan:
    monkay 15/8
    koholma 22/8
    storadagen2009 29/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 11:12
    Ytterligare några nya medlemmar:
    lottis77 27/6
    Greta1980 sommaren
    Butterflie maj/juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 22:22
    Ytterligare namn på listan:
    Vitarosen 1/8

• Svar på tråden Uppsalabrudar 2009
  • Vargtassa

Tror inte det blir servettringar här heller Tänkte försöka mig på att vika servetterna lite fint istället Någon som har tips om vart man kan hitta bra (lite tjockare) servetter? Gärna röda......

• Sobeit

Vargtassa:

Ikea?

Jag kan verkligen inte vika servetter så istället får det bli servettringar. Jag är en servettringstjej!

• Sobeit

Igia:
    Nä, må så vara. Men istället så gör ni servetter med gästernas anleten på. Och det är ju oxå pyssligt!

• Greta 1980

Vilka roliga idéer!
    Vi kommer att köra band runt servetterna, istf servettringar. Samma band som kommer att finnas på inbjudningskorten samt placeringskorten...

Läste att fler än vi kommer att ha favours till gästerna.
    Vi kommer att köra choklad oxå!
    Kommer att köpa platta chokladbitar med folie och en pappremsa runt.
    Pappremsan kommer jag sedan att ta bort, så bara folien blir kvar. Sedan trycker jag fram egna papper med vårt mongram på och monterar dit. Då blir det som vår egen choklad.
    Jag kan få rätt schyssta rabatter på sådan choklad om någon vill hänga på den idéen?!
    Kan även printa billigt på fint papper.
    Någon som är intresserad?
    Inboxa då gärna mig!

• Greta 1980

Vargtassa;
    På Rusta har jag köpt superfina, stora servetter!
    Vet inte om det fanns röda dock...
    Värt att kolla upp eftersom jag där även hittade ljus i samma ton.
    Lycka till!

• Greta 1980

Vi fick tips på enkla men fina placeringskort igår på Collection.
    Ta en papp bit, (fint papper) och skriv namnet på personen.
    Gör att hål och häng där fast ett smalt tunt band. (Vi kommer ha samma band som på ex inbj. korten)
    Lägg sedan placeringkortet ovanpå vinglaset och tråden "ringlar" sig då ned i glaset.
    Blev jätteläckert faktiskt! En liten dekoration nästan!
    Gå in och kika på Collection om ni är intresserade, jag är inte så himla bra på att förklara.

Tjoho det är fredag!!!!

• koholma

Greta 1980: Jag har för mig att du sa att du har fixat överdrag till stolarna i Vasasalen? Har du sytt själv eller köpt eller hur har du gjort? Jag var där på fest i helgen och de är väldigt sköna men inte särskilt snygga... Så om jag hittar en lösning som inte kostar alltför mycket vill jag också ha överdrag på bröllopet!

• Igia

Duni har ju sina Dunilin servetter som är tjockare och blir nästan som tyg. Lätta att forma för att göra en servettvikning.

www.duni.se tror jag de har...
    Har hört att det finns ett dunioutlet i södra sverige som vi tänkte svänga förbi när vi åker till tyskland och shoppar till festen.

Vargtassa skrev 2008-11-13 22:43:55 följande:
    Tror inte det blir servettringar här heller Tänkte försöka mig på att vika servetterna lite fint istället Någon som har tips om vart man kan hitta bra (lite tjockare) servetter? Gärna röda......
  • Greta 1980

koholma: Jag har köpt 100lakan på Ikea á 15:-/st
    Fick tips om hur man knyter dem snyggt, behöver inte sy alls! Och det blir verkligen bra! Sätter sedan bara en blomma eller liten detalj i bak.
    Ska kolla om jag hittar länken och lägga upp den här. Så ser du exakt hur man gör!
    Och som sagt gifter du dig senare än 090606 är dessa lakan billiga....

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009