Ni med hobbyfotograf, se hit!
Ni som anlitat hobbyfotograf, hur många bilder får ni och vad har ni betalat?
Ni som anlitat hobbyfotograf, hur många bilder får ni och vad har ni betalat?
Jag tycker också att 3000 kr är mycket, om det inte är så att hon har registrerat företag och att du får ett kvitto med vad som är moms o.s.v.
regel nummer ett även i kontakt med hobbyfotografer. skriv ett avtal där pris och vad som ska levereras står. annars kan det ju bli precis vad som i slutändan
Min kusin är fotograf och han fotade oss. Vi vet ännu inte vad vi ska ge honom. Han säger átt han gör de gratis men något vill vi göra för honom. Fick 400 bilder dagen efter från, innan vigseln, vigseln och kyrktrappan + färden till lokalen. Får dock redigera alla bilder själv..
Vi betalar 3000kr från klockan 11.30 tills när middagen slutar.
Dom är två stycken som är med oss hela dagen!!
JAg ska ha min syster som fotograf. Vi har inte diskuterat någon ersättning, jag tror inte att tanken har fallit någon av oss in, men hade tänkt ge henne någon liten gåva som tack för besväret. Hon är väldigt duktig hobbyfotograf och när hon jobbade som journalist för 100 år sen (innan mina syskonbarn föddes) så fick hon ofta fara utan fotograf och sköta kameran själv. Hon kommer ha tillgång till min systemare, sin egen halvsystem samt vår lilla digi Canon som är helt underbar
Det blir typ 1000 kr för 70-80 foton på cd skiva.
Vi har bett en kompis att vara fotograf under vårt bröllop (vigsel/fest) vi har inte pratat om ersättning men våran tanke är eftersom han "ändå" var bjuden o duktig fotograf så köper vi ngt fint till honom som minne ist.