Ni med hobbyfotograf, se hit!
Ni som anlitat hobbyfotograf, hur många bilder får ni och vad har ni betalat?
Ni som anlitat hobbyfotograf, hur många bilder får ni och vad har ni betalat?
Vi betalade 3500:- Då var han med från 9.00 på morron till ca 21.00 på kvällen.
Vi har fått ca 160 bilder utspritt över hela dagen men är det nåt vi saknar så är det bara att säga till.
Då har vi fåt alla bilderna i 2 varianter , en som är perfekt att titta på dator på och en som är till scrapbooking för att skriva ut.
Ska vi sen förstora nån bild så ska vi meddela vilken så lägger han extra jobb på att få den perfekt.
Vi är mycket nöjda
Det lät ju hur bra som helst. Var "fotografen" någon ni kände väl, eller?
Vi kommer att betala 3.000 då är han med från 09.00 tills vi slutar vid 01.00.
Även hobby och amatörfotografer kan fotografera i olika genrar så det är svårt att säga vad som är bra, billigt eller dåligt genom att ha antalet bilder och pris som måttstock, det kan vara värt att tänka på, vem som helst kan knäppa massa bilder och vem som helst kan vara billig?.
Välj fotograf efter vad du vill ha för bilder. Vill du ha många bilder..välj en som tar många bilder. Vill du ha en billig fotograf..välj en billig fotograf. Men man måste nog kolla på bilderna för att avgöra vad som är bra eller dåligt. Så visa gärna bildexempel också..det är ju mest intressant eller?
helt underbart att höra!!! jag är en hobbyfotograf..jävligt bra sådan... men det spelar inge roll! vill jag ha proffesionella bilder väljer jag en duktig fotograf oavsett pris. jag är florist och det är skammligt hur folk kan klaga över brudbukettens pris!!! vill inte betala över 800 kr m.m. hur kommer det sig att ingen gnäller över priset per kuvert eller alkoholinköpet...jag antar att det är mera värt... men det som återstår efter bröllopet är bilden på brudparet år efter år med bukett och corsage
vero florist skrev 2008-08-05 21:06:25 följande:
Instinct
du missade nog min poäng i det jag skrev...jag är inte intresserad av byta bilder med varandra...utan det var innehållet i din text som var intressant...alla vill snåla hela tiden, förstår inte hur mycket tid jag lägger ned i mitt arbete och så disskuterar folk hundralappar hit och dit på den här platsen, gå in och titta på blommor själv....sorgligt
Här ser du den blå rosen förresten...den bilden är jag väldigt nöjd med...har du ingen bild ute på vad du har gjort...får jag se?
vero florist skrev 2008-08-05 21:36:06 följande:
det var synd...reklamdelen alltså. hade varit kul å få en bild av dig haha