• Blue Topaz

Glittertråden femtioelva!!

Heej!

Här fortsätter vi återigen efter dryga 2år- Yllo, Victory, Ammo, Iza och Blue Topaz!!!

• Svar på tråden Glittertråden femtioelva!!
  • Ammo

GRATTIS LEO!!!
    Tyckte också att casper var finast av de namnen ni hade, jätte sött.
    Vi ska självklart ha en till om det går, och man blir ju sugen nu när man hör alla andra som är gravida. Men inte än. Vi börjar nog försöka framåt sommaren kan jag tänka mig, vill känna att jag får leva i verkligheten och rå om mig själv ett tag samt att Lucas får bli lite större. Vill gärna ha 3 år emellan om man får önska.

Jag heter samma på familjeliv också men är aldrig där, max en gång i månaden, så jag har inga nya bilder där.

• Yllo

Jag finns varken på FL eller FB....

Visst har tankarna funnits på att starta något eget när det gäller tårtorna, men jag tror inte att det blir så. Först och främst så måste man ju ha en kundkrets. Sedan måste man ju ha lite pengar att köpa in utrustning och sånt.. Det jag också måste ta i beaktande är ju att jag inte kommer att kunna jobba med tårtor heltid när synen försvinner... alltså är det dumt att ens tänka på att starta ett företag för tårtorna.

Iza... Vad hände med Andy i Idol??

GRATTIS LEO!!

• Yllo

Varför det?? Han är ju tokbra! Är juryn helt tondöva? Jag funderade en hel del faktiskt när jag tittade på uttagningen. Vissa var ju helt galna och gick ändå vidare till sthlm och vissa var dom helt lyriska och ville spela in en skiva med IDIOTER!!!

• Izunia

jag vet! jag tycker att framför allt killarna är ganska kassa denna säsong. Men jag tycker ändå att juryn är oerhört professionell och bra. Glad att de bytte!

• Ammo

Tänkte bara önska trevlig helg!

Ska göra mig i ordning och åka in till stan snart. Ska gå på R.E.A på Hamburgerbörs med min bästis, ska bli superkul.

• Ammo

Hej.
    Här var det lugnt?!

Hade en jättetrevlig kväll i fredags med min kompis. Det var 3:e gången jag såg showen och blev lite besviken, den var inte alls lika rolig som de andra jag sett. Den första jag såg höll jag på att spricka av skratt, hade kramp i magen och tårarna sprutade så kul var den, denna var inte i närheten.
    Men helheten var kanon ändå.

I lördags gick vi på hem& villa mässan med alla andra tusentals människor. Det är ju detsamma varje år men jag gillar att få inseration och tips på saker som man kan ha i hemmet.

På kvällen hade vi 5 gäster här på middag och kolla på fotbollen.
    Igår var vi hos några kompisar som fått sitt 3:e barn och så fick jag ryck och bakade bullar.
    Det var min helg det, händelserik och trevlig.

vad har ni gjort då?

• Yllo

Jag hade planerat att B och jag skulle gå på Chokladfestivalen på lördag och Hem och Villa mässan på söndag. Nu blev det inget av med något av det.
    B släpade iväg mig till en moppemarknad på lördagen och jag överdriver inte om jag säger att det tog oss 10 min från det att vi parkerade bilen tills det att vi var tillbaka i bilen *S* Var nog det mest patetiska jag någonsin sett till marknad *fnittrar*
    Istället for jag en sväng till Vallentuna och sedan slappade vi resten av dagen och kvällen. B bara tvärvägrade att gå på chokladfestivalen

Söndagen var ju planen på Hem och villa mässan... men vi kom aldrig dit. Det hela började med att jag hade svårt att väcka B. När jag till slut fick upp honom 9:45 så skulle han ha frukost... men.. rostad macka dög inte.. Utan vi promenerade iväg till den lokala grillmojen för att äta där. När vi kom dit hade dom inte öppnat än så vi fortsatte till Flemingsbergs centrum till kebabstället där. När vi kom fram dit var det också stängt, även om det stod på skylten att dom skulle ha öppet. Till slut gick vi in på Vi och köpte en grillad kyckling och lite annat smått och gott. For hem och åt bruch. Tittade på klockan och ansåg att det kändes onödigt att ens fara till mässan. Klockan var då nästan 1 och innan vi skulle vara vid mässan så skulle klockan vara närmare 2, alltså struntade vi i mässan och for och köpte oss en släpvagn i stället *S*

Nu i veckan har det varit fullt upp i vanlig ordning. Inte känns det som om jag kommer i kapp heller *suck* men men... vi får väl se.. I morgon är det fredag och jag tänkte fara hem till pappa över helgen. Ska bli skönt att bara koppla av och ta det lungt

• Victory

hallå!

jag har knappt slagit på datorn på sistone. den stressar mig bara för då börjar alltid Albin att skrika när jag satt mig. och nu ammar jag samtidigt. men annars är allt superbra. förutom att jag blivit förkyld.

vilket underbart fint dop ni måste ha haft, iza! Vårat är om en månad men det kommer inte alls att vara så påkostad. ingen mat men massssor med fika och tårta förstås. Jag funderar på ljusgrönt färgtema eftersom grönt blivit lite av hans färg. Men vi själva kommer att ha lila/vinröda kläder så det kanske blir lite inslag av det också. Jag har inte planerat så mycket än.

Skönt att de börjat förstå dig på jobbet Jess. SÅ att du får lite avlastning. Det är väl inte meningen att man ska jobba mer än 100 %, ändå kräver de ofta mer.

Livet med en liten är ju helt underbart men ganska inrutat av amning och skötsel. Jag har känt mig stressad över allt jag vill hinna men inte hinner. Men nu ska jag försöka att sänka kraven, det viktigaste är ju ändå att jag är med honom och inte att ha det toppstädat. Alla projekt får ta sin tid. Jag ska börja inreda hans rum men det får väl ta hela vintern om det vill.

• Ammo

Åh vad tråkigt att helgen blev uppoch ner vänd Ylva.

Jag var nog tvärtom mot dig Vicky. Tyckte det var skönt att slappna av vid datorn när Lucas sov.

Jag är sååååå sjuk, har feber, halsfluss och bihåleinflammation
    Har en fruktansvärd huvudvärk och ont i hela kroppen. Halsen är som en stor rutten slemmig padda, hemskt.
    Och Lucas fattar ju inget så han klättrar ju på mig ändå.Hoppas verkligen inte han åker på detta.
    Så min helg blir i soffan framför tv´n .

• Ammo

Något piggare idag. Martin är på fotboll och Lucas är hos mormor så jag får vila upp mig.
    Har lagt in några få bilder på Lucas här i mitt galleri om någon är nyfiken på hur han ser ut nu. Det är ju så fint porträttkort som han tog på dagis nu

• Yllo

Va söt han är Jess!! Ett riktigt litet charmtroll

Själv har jag haft en skön helg. Eftersom inte styvdottern kom till oss i helgen så blev det ju inget släktfika (hon fyllde 18 år i lördags).. alltså passade jag på att fara hem till pappa istället Har haft det så skönt där och inte gjort många knop *hihihihi*

Jag måste säga att jag är lite impad över att du Iza hade dopet så välplanerat.. och att du Vicky planerar färgtema och så till ert dop. När vi döpte min brorsdotter så var det inget snack om något sådant. Vi dukade fram med de servetter vi hade + Myrna servisen och sedan hade både min bror och ex svägerska lite finare kläder på sig.. inget färgtema, inget speciellt. Bara ett dop rakt av.

• Ammo

Tack Ylva

vad skönt det låter att ha en pappa som man kan fly undan till och bara ta det lugnt. Tycker du är fantastiskt som åker och hälsar på honom så ofta!

Är impad jag med av era dop. Visst var vårt jättefint med, men inte i närheten av ert Iza, korten på facebook var superfina!

Karin vart är du? Hur mår du?

• Yllo

Nåja, det blir inte så ofta som jag far till pappa nu för tiden. Innan for jag ju över en gång i månaden och nu har jag inte varit hem på flera månader. Tycker det är skönt att komma hem och skulle gärna stanna kvar på Åland. Tillbakaresan till Sverige känns bara jobbig och jag är supertrött när jag väl kommit innanför dörrarna.

• Ammo

Karin, varför skriver du inte här längre? saknar dig här i tråden! Vill ju veta hur du mår.

Känns som om det är mest jag och Ylva som är här nu för tiden.

Har haft full rulle i helgen. igår var min äldsta syster från dalarna här med sin familj och hälsade på.Här var då även min andra syrra + mamma. Så vi var totalt 13 pers som umgicks hela dagen och åt god mat.
    När alla hade åkt hem vid 19 så kom några kompisar över på ett (eller några )glas vin.
    Så idag har jag varit trött. Men för att inte säcka ihop framför tv´n så åkte vi och hälsade på martins syster m fam och jag och hon tog en sväng på Ikea (i lönehelgen!).
    Shoppade bara lite ljus.

• Yllo

Jag tycker också det känns som om det bara är du och jag här nu för tiden Jess

Vi har haft styvdottern i helgen Hon kom i fredags, fast mycekt senare än planerat.. Vi åt middag sent i o med det och sedan var vi på bio. Såg Patrik 1,5. Var riktigt kul.

Lördagen var svärfar över och grattade jäntan på hennes 18-års dag (var ju förra helgen, men då kom hon inte till oss som planerat). Efter det så for vi och åt middag på kinakrog och sedan skjutsade vi hem jäntan till hennes mamma.

Hon fick dock sina presenter av oss redan på fredagen och hon blev jätteglad över allt.

B hade köpt en rosa badanka som blinkar när den är i kontakt med vatten, en rosa barntandborste som spelar musik när man bortar tänderna, en tub barntandkräm Bamse och så en tvål i form av en klubba.
    Jag hade köpt en kokbok åt henne och markerat ut två recept (sockerkaka/tårtbotten och skurna pepparkakor) med en 500 på varje ställe.

Förhoppningsvis kommer hon kanske lite oftare till oss nu för vi både sa och visade att vi saknat henne. Det är nu ca 4 månader sedan hon var hos oss sist och före det hade det också gått 4 månader sedan hon var hos oss...

Söndagen gjorde vi absolut inget. Jo, B slipade axeln på släpvagnen vi köpt och ska måla om den... men i övrigt gjorde vi inget

I kväll ska jag ha en visning.. så det blir nog sent för mig.

• Blue Topaz

Hej darlings!!

Jag tittar bara in en snabbis nu, vi ar pa var mycket forsenade brollopsresa pa gran canaria. Bor pa sheraton salobre pa gran canaria, 5- stjarningt och helt underbart!! Skriver mer sen, kraaaam!!

• Ammo

nej med se där, Karin har vaknat till liv!

Tycker det är så tråkigt att tråden håller på att dö ut känns det som, bara jag och Ylva som skriver
    men jag tänker hänga kvar om jag så ska skriva med mig själv, så det så.

Har haft full rulle i helgen. I fredags var jag en sväng på barnmässan i Älvsjö, gick med en från min mammagrupp, men den var bättre förra året tyckte båda.

Igår var vi ute och handlade, på lunch hos svärmor med svägerskan + familj och sen runt på kyrkogårdarna och tände ljus.

och idag har jag och Lucas varit på äventyrsbadet i bro med kusinerna, krattat hela tomten och städat hela huset, tvättat mm mm. Och nu sitter jag och jobbar. Men fick lov att ta paus och titta in här

Snälla ni kan väl skriva lite ni andra, Iza, Vicky och Karin, så jag och Ylva slipper vara så ensamma här

• Yllo

Jag känner precis så där Jess.. som om att vår tråd håller på att dö ut

Hoppas ni andra, Karin, Iza och Vicky, tittar in lite oftare och skriver ni med!! Känns ensamt när det bara är jag och Jess här... fast jag kommer nog att fortsätta skriva/läsa här jag med

Härligt med bröllopsresa Karin! Fast jag hade för mig att ni redan varit på den....

I helgen har vi varit till Åland. Min pappa fyllde år igår så vi passade på att fara över och gratta honom i o med att vi blev barnlediga
    Vi passade även på att lämna ena bilen där för vinterförvaring.. fast jag tror nog att Simcan inte ville det för jösses vad den krånglade *ASG* B hamnade t.o.m. i poliskontroll bara för att lyktorna tvärvägrade att lysa när han skulle hem från Biltema *fniss*

I lördags kväll var jag och min väninna helt barnlediga (hennes fyra monster skickade vi iväg med killarna). Vi passade på att gå på stan och shoppa lite, trots att det bara var en affär öppen *S* Senare mötte vi upp killarna och for hem till dom för att umgås ett tag till.
    Vid 17-tiden sa jag åt B att det var dags att våra vänner skulle skjutsa hem oss för jag hade bokat bord på en restaurang till kl 18 för oss samt pappa. Jag ville absolut bjuda min far på middag, även om pappa tyckte att vi kunde äta hemma
    Efter middagen så for vi hem och slappade framför tv:n. Jag passade även på att bada bastu!! såååå skönt *ler drömskt*

Idag har jag försökt få tid för spa-behandlingar på Sydpolen, men det går inge bra. Får bara till svar att de datum jag föreslagit är fullbokade, men när jag mailat och frågat när dom har lediga tider... ja då får jag inget svar *suck*

Nåja, skam den som ger sig.. jag ska nog få tag på ett spa, fast det vore perfekt om jag fick tag på ett med ett äventyrsbad för karlarna och ungarna...

Svar på tråden Glittertråden femtioelva!!