• Blue Topaz

Glittertråden femtioelva!!

Heej!

Här fortsätter vi återigen efter dryga 2år- Yllo, Victory, Ammo, Iza och Blue Topaz!!!

• Svar på tråden Glittertråden femtioelva!!
  • Victory

Åh, jag känner så med dig Jess! Sådär skulle jag också känt i din situation. Visst är det konstigt hur livet går upp och ner. Det som är skönt att veta är att det brukar gå över. Snart känns det nog som vanligt igen, och gör det inte det så kanske du hittar ett annat jobb som du trivs bättre med. Men det är ju jobbigt när man är mitt i en svacka.

Själv mår jag både bra och dåligt. Det bra är förstås att få hålla om Albin varje dag och se hans utveckling, nu skrattar han ofta och han är så söt. Men däremellan är det något som känns fel. Jag får nästan inget gjort här hemma eftersom han tar den mesta tiden. Och om jag gör någon nytta och lämnar honom ensam en stund känns de som om jag försummar honom. Det är så svårt att bara leva i nuet och njuta av tillvaron, istället fokuserar jag på allt som inte blir perfekt. Dessutom gick jag ju ner snabbt i vikt, bara några kilo återstod. Men nu har jag ätit så onyttigt så jag har börjat gå upp igen! Det har blivit mycket besök = mycket fika! Och bara promenader som träning. Det är svårt att komma igång igen med en hälsosam livsstil och jag kan ju inte träna på gym som förut. Men allt det här är väl klassiska bekymmer när man fått barn!

SKa se IDOL ikväll!!!

• Izunia

Nu har vi skrurat och putsat hela lägenheten för imorgon kommer andis föräldrar! Min mamma hämtade prinsessan och hunden så vi har haft full fokus på städningen. Samtidigt har vi passat på att borra upp lite persienner. Måste nog gå och hämta mina älsklingar nu innan IDOL börjar!

Du ska inte ha dåligt samvete Vicky. Det är inte bra heller om du aldrig få tid för annat än Albin och han ska ju vara en del av en fungerande vardag.
    Jag har bara 2 kilo kvar att gå ner nu, men nästa vecka börjat gymmet! Mitt kort kom igång nu igen den 1 september så jag måste komma igång. Lite försiktigt. Här fikas MYCKET..

Ja nu måste jag rusa och glöm inte IDOL!

• Ammo

Shit, jag jobbar ihjäl mig!!!!!!!!!!!!!!
    Går upp vid 8 tiden, jobbar hemma fram till 11, är ute i butikerna till 19, kommer hem och äter, leker med Lucas, sätter mig igen vid datorn fram till 23, hjälp!
    Känner mig som en duracellkanin, men det värsta är att mina batterier måste räcka ända fram till jul och i detta tempo så är de slut snart.
    Det är en kampanj som startade i månddags som bara måste ut denna vecka och varje butik tar 1-2 tim att skylta, informera mm.
    Men nästa vecka åker jag till Grekland. Visserligen på en intensiv utbildning men det ska bli skönt att komma iväg.
    Har bara såååååå dåligt samvete för Lucas och Martin, hinner inte med dem, känns såå jä'la jobbigt. Känner mig som en dålig mamma

Förstår hur du känner dig Vicky, men jag kan trösta dig med att så är kan det kännas i flera månader. Man är låst, man har inga bra rutiner, känner sig tjock (gör jag fortfarande), har dåligt samvete för man inte alltid orkar med, samtidigt som man bubblar av kärlek. Välkommen till mammavärlden!
    Tyckte det tog ca 3 mån innan man började ha någorlunda koll och man var tillbaka i verkligheten. Men det tog säkert minst 8 mån till allt blev till vardag och Lucas bara hände med utan att man behövde tänka så mycket.
    Så fort man tycker man har koll och rutiner så ändras de. Det ser man tydligt nu när jag tänker tillbaka på året som gått och när jag hör er.

Iza, var det idag du skulle synas i tv? Det var ju från sthlm.

• Yllo

Jag blev så besviken på årets Idol Inte var det många auditions som man fick se.. mest var det ju bara en massa annat trams och låååånga reklampauser

• 26maj2007

Måste bara kika in

Izunia är det din man som var med igår? Andy som sjöng Walking in Memphis och gick vidare till uttagningen i Stockholm?

I så fall får man säga Grattis och hoppas att han går vidare

• Izunia
    26maj2007 skrev 2008-09-05 10:20:05 följande:
    Måste bara kika inIzunia är det din man som var med igår? Andy som sjöng Walking in Memphis och gick vidare till uttagningen i Stockholm?I så fall får man säga Grattis och hoppas att han går vidare
    Ja det stämmer! Jag ska hälsa det till honom!
  • Yllo

Rackarns vad bra han är Iza!! B släpte symaskinen och kom och lyssnade när jag spelade länken

Var ju bara väntat att han skulle gå vidare. Lovar att jag faktiskt ska rösta på honom i finalen!

• Ammo

Har sagt det till dig redan Iza, men fy sjutton vad Andi är gryyyyyyym!!!!!!!
    Har lyssnat flera gånger på klippet och tom skickat det vidare till mina kompisar, är stolt att känna den bliviande vinnaren i Idol 2008!
    Jäklar vad jag ska rösta om han går vidare och gör han inte det ska jag bojkotta Idol för resten av tiden!

Nu ska vi på 60 års kalas!

• Blue Topaz

Hej!

Victoria, känn absolut inte att du försummar Albin om du lämnar honom för sig själv en stund. Även barn behöver få vara själva ochmår bra av det, de blir mer självständiga sedan och ta egna initiativ och leka själva. Tänk så här, barn nr.2 får man lov att lämna ganska mkt själva och de tar inte stryk av det, snarare tvärtom.
    Jag kände också sådär i början, man visste inte riktigt vad man skulle fokusera på..
    Är du något på öppna förskolan? Träffar du någon mammagrupp? Det hjälper att komma ut några timmar varje dag.
    Fasen vad glad jag är åt att jag ska jobba halva veckor och vara mammaledig halva veckor, jag tror det passar MIN rastlösa rumpa bäst ;)

Andy var skitbra Iza!

• Ammo

Hej!
    Tänkte bara säga att jag drar till Grekland i morgon bitti och kommer hem fred kväll Ska dit ¨på utbildning så det blir tyvärr ingen semester med sol och bad
    KOmmer väl sitta instängd i en kylig konferenslokal el nåt och det är 30 grader utanför....Men det ska bli skönt ändå:)

Vi hörs i helgen!
    kram

Svar på tråden Glittertråden femtioelva!!