• Blue Topaz

Glittertråden femtioelva!!

Heej!

Här fortsätter vi återigen efter dryga 2år- Yllo, Victory, Ammo, Iza och Blue Topaz!!!

• Svar på tråden Glittertråden femtioelva!!
  • Izunia

Karin vad kul med en liten pojke!! Det trodde jag att du skulle få. Förstår dock vad du menar med rosa drömmen.... den cirkulerade i mina drömmar hela graviditeten!

Vilka namn har ni funderat på?

Jess... jag tycker så synd om dig! Du måste tala med din chef!!

• Yllo

Oki... vi börjar med att gratta Karin till den livliga lilla sonen i magen

Vad kul med dopet Iza!

Trist att du mår så dåligt just nu Jess Hoppas att det lugnar ner sig snart för dig på jobbet. Kan förstå att det känns jobbigt att endast se din son ca 1 timme om dagen

Själv mår jag så där. Har haft rätt så mycket värk den sista tiden + att jag åkte på en rejäl förkylning. Är inte helt frisk ännu. Flytten på jobbet är avklarad så nu återstår bara att hitta alla flyttkartonger, fixa med alla telefonflyttar, se till att alla nätverksskrivare fungerar, reda upp förrådet o.s.v. Fullt upp med andra ord. Jag har varit tvungen att stanna över varje dag den här vecka.. Inte så bra med tanke på att jag ju faktiskt är sjukskriven 25%

I tisdags gifte sig en av mina kompisar. B och jag var och levererade hennes bröllopstårtor till den restaurangen där dom hade mottagningen. Vi passade på att äta lite god mat när vi ändå var där. Planen var att vi skulle hinna äta färdigt och fara innan brudparet kom, men det sket sig *S* Vi hade precis fått in sista faten med mat när dom kom

Igår hade jag en PL-visning så det blev rätt så sent. Kom inte hem förrän kl 22:40 och då låg B och sov redan. Var så trött att jag faktiskt gick och la mig direkt jag med. Vaknade i morse av att maken fick ett sms kl 7:30. Sovmorgon för Yllo med andra ord

Ska lägga in bilder i mitt galleri på de tre senaste tårtorna. Förlovningstårtan till mitt ex, en tårta jag gjorde till jobbet när vi skulle tacka av förra chefen och en kollega och så slutligen bröllopstårtorna (jobbtårtan var perfekt att testa min idé för bröllopstårtorna).

• Ammo

Grattis till sonen Karin. Förstår att ni vill ha en dotter, men tänk så mycket nytta och roligheter de kommer få tillsammans.

Jag har undvikit att prata med min chef än så länge. Det pendlar från dag till dag. och jag vet ju att det snart är över....hoppas jag... så jag biter ihop lite till. Tycker han är lite jobbig att prata med så nu räcker det om jag har stöd från kollegorna.

Igår var första gången jag var ute opå krogen och slog runt sen jag fick barn. Visserligen var det också med jobbet men det var riktigt kul. Och Martin och Lucas är på landet så jag kunde komma hem 03.30 och sova till 11 !
    Drack en hel del men på något sätt så var jag ändå nyckter konstigt nog. Skönt idag iof. Har bara grymt ont i fötterna

Dina tårtor är fantastiska Ylva,saknar ord!!!

Nu ska jag se om min soffa är förstörd el ej...Martin ringde igår och berättade att innan de åkte till landet så pajade Lucas en bläckpenna i vår ljusbeiga soffa!!!
    Så de har legat i vanish hela natten och nu ska jag ta ut den ur tvättmaskin, men fläcken är kvar tror jag. Men under tiden den varit i maskinen så tänke jag att jag kan ju tvätta alla kudfodral....då upptäcker jag att det står kemtvätt på rådet, ups! Så får se nu om det är förstörd el ej....

• Ammo

Det verkar inte hänt något med kuddfodralet...phu.
    Men fläckarna är kvar
    Man kan nog vända på sittdynan iof men är det någon som vet hur man får bort bläck?

• Yllo

Tror inte att det går att få bort bläck från tyg tyvärr

• Blue Topaz

Jess- prova med galltvål. Vanish är så där tycker jag, då är ta bort och galltvål mkt bättre. Yes- diskmedel kan faktiskt också funka. En sista utväg är kanske att kolla med en kemtvätt?
    Ny soffklädsel kostar som en ny soffa så jag hoppas verkligen att du får bor dem!

Fullt upp Ylva! Jag förstår att kroppen säger ifrån! Ska också gå in och titta på tårtorna!
    Hur mycket brukar du ta för en 12- bitarstårta?

Hur går det med dop- förberedelserna Iza? Är du medlem i familjeliv?

Tack för alla gratulationer! Jag vill att bebben ska heta Aston (eller Dexter) men Tomas vägrar =( Han vill ha ett vanligt namn som är ovanligt.. försök lösa den..!!
    På listan ligger iaf Casper, Oliver, Måns och Nils. Gissningsvis blir det någon av de två första. Jag vill dock helst ha något ovanligt. Gillar Max jättemycket men det heter halva grannskapets ungar tyvärr.

Har lagt ut bilder från ultraljudet och nya bilder på Leo på familjeliv. Tom idolbilden på snoppen ;)

Var är Victoria??

• Yllo

Ja, det är fullt upp för mig kan jag ju lungt säga. Har jobbat över varenda en dag.. även idag. Känner att jag inte hinner med det jag måste göra på jobbet *pust*

För en 12-bitars tårta tar jag 540 kr.

• Victory

Hej vänner!

Jodå, jag finns här, bara inte så ofta...

Härligt med dop på söndag, Iza! Vi har bokat den 16/11. Lite sent tycker jag men det var enda söndagen då prästen som jag vill ha jobbar. Så nu håller jag på med inbjudningarna! Ni är ju förstås bjudna, men jag förstår om ni inte kan komma...

Karin, jag har glömt bort din signatur på FL, är det inte samma som här?

Jess, förstår att det är jobbigt nu. Usch, nu börjar jag redan gruva för att börja om att jobba. Jag måste bli bättre på att njuta av tillvaron just nu! Men fast jag går hemma hela dagarna hinner jag inte allt som jag vill göra. Och ibland orkar jag inte heller.

• Yllo

Tack för inbjudan Vicky! Kul att vi är välkomna på dopet

Nu tror jag att jag börjar få det mesta under kontroll på jobbet efter flytten. Har stressat en hel del under ca 1 veckas tid och med förkylningen så börjar jag känna mig rätt så slut. Inte en enda dag har jag kommit ifrån jobbet i tid. Idag blev det 45 min övertid Inte bra med tanke på att jag är sjukskriven.... Men som sagt.. nu börjar jag komma i kapp med allt och tror att läget är någorlunda under kontroll.

Svar på tråden Glittertråden femtioelva!!