• Blue Topaz

Glittertråden femtioelva!!

Heej!

Här fortsätter vi återigen efter dryga 2år- Yllo, Victory, Ammo, Iza och Blue Topaz!!!

• Svar på tråden Glittertråden femtioelva!!
  • Victory

Trevlig resa Jess!

Jag såg Idol och tyckte mig se Andi skymta förbi, synd att de inte visade hela klippet, men bra att det finns på webben. F-n vad bra han är! Även jag ska självklart rösta när han står där i finalen!!!

Jag har inte varit till öppna förskolan än, D har ju semester ännu (sista dagen idag) så jag har inte haft så stort behov av aktiviteter. Men nu känner jag att det är dags att börja ta oss ut bland folk! På torsdag ska jag på mammabarngympa och det längtar jag till, jag är verkligen sugen att komma i form igen! Sen borde vi snart få inbjudan till föräldragrupp och så finns ju öppna förskolan.

Har haft en internet-dag så nu ska jag ägna mig lite åt Albin som ligger och pruttar i barnvagnen!

• Izunia

Försök njuta av varma vindar i Grekland Jess! Här kommer nog inte sommaren tillbaka...

Idag har jag haft en lugn med produktiv dag alldeles ensam då A är bortrest med svärisarna. Promenerade långsamt till bvc och väl där fick jag reda på att min tid är imorgon!! Så typiskt! Planerade inte in nåt annat idag då jag inte ville stressa, men så blir det ändå stressigt imorgon istället!!

Karin hur går det med magen!!?? Har du inga bilder att visa?

• Ammo

Hej hopp!
    Nu är jag hemma igen.
    Har varit 4 roliga men intensiva dagar i Grekland.
    KOm ner i tisd vid 15 tiden och möttes av 30-35 graders värme och sol, såååå underbart. Skyndade till hotellet för att försöka få ett par timmar vid poolen (trodde vi...).
    Kom dit, fint 5 stjärnit Grand Hotel. UTAN pool! De hade en inomhuspool nere i källaren!
    Och till stranden tog det 1 tim med bil!
    Det slutade med att vi åkte till ett annat hotell och betalade 15 euro VAR för att få ett par timmars bad!
    SEn satt vi inne i 3 dagar Åkte iof till stranden i torsd efter dagen, men v var inte där förens kl 18, så vi hann precis bada innan solen försvann. Så jag är lika vit som när jag åkte, känns så surt
    Men vi var ute och åt på mysiga restauranger, drack på tok för mycket öl, sov förlite men skrattade massor. Så det var en ok resa ändå

• Yllo

Välkommen hem Jess!
    Trist att du inte fick bada något, eller ens hinna med att sola lite. Låter skönt med värme dock...

En annan ligger hemma och är tokförkyld... misstänker faktiskt att jag åkt på någon form av övre luftvägsinfektion. I natt var första natten den här veckan som jag fått sova. Vaknade först kl 5 av en rejäl hostattack. B har inte fått sova något han heller eftersom jag har hållit honom vaken med min hosta. Kämpat mig till jobbet några dagar också. I måndags gick jag hem kl 11 då jag var för dålig för att vara kvar. Kom hem med nästan 40 graders feber. I tisdags släpade jag mig till jobbet några timmar för att packa mitt rum.. sedan hem och försöka kurera mig igen. I onsdags släpade jag mig till jobbet för att övervaka flytten till våra nya lokaler. Kl 11 gav jag upp eftersom jag inte längre kunde stå på benen. Lämnade över listor där det stod vad som skulle göras, vilka skrivare som skulle installeras o.s.v. och gick hem. I går ringde dom mig från jobbet och undrade om jag inte kunde komma in för inget fungerade. Inga skrivare hade blivit installerade då min kollega (som också är inblandad i flytten och fick alla listor) shabblat bort listorna och inte hade tid att instruera IT-killarna!!!

Pratade precis med B, han är ju i Finland den här helgen, och berättade vad som hänt. Han sa att jag på inga villkor får fara in till jobbet på måndag och reda upp shabblet utan ska ringa min chef och förklara situationen för henne. Visst har han rätt. Jag måste ju få vara sjuk och kunna räkna med att mina kollegor kan fixa det jag lämnar över till dem, speciellt om jag ger dom listor.. men samtidigt så känner jag ju mitt ansvar för att verksamheten ska fungera.

nåja, jag börjar med att ringa chefen kl 8 på måndag morgon så får vi se hur jag gör.

• Blue Topaz

Usch vad jobbigt Ylva.. Jag vetprecis hur det är att vara s.k. oumbärlig och bli uppringd i tid o otid. För det mesta gör det inget men är man sjukså ÄR man sjuk. Hoppas du får vila ordentligt utan dåligt samvete!!

Skönt att du fått lite avbrott från den tunga vardagen Jess! Känns det lite lättare nu?

Mår rätt bra nu =)Ingen huvudvärk ALLS på flera dagar, helt underbart! Inga fler problem med handlederna och humöret är rätt bra och balanserat. Känner mig mest bara gosig och kärleksfull, men visst är stubinen kanske lite kortare än vanligt... ;)
    Leo är supergullig, lugn och lyssnar för det mesta nu. Lilla underbara unge!! Han har börjat prata mycket mer i tydliga meningar nu också.
    Tomas har varit lite frånvarande ett tag men efter att jag frågade om det och berättade att det gjorde mig ledsen och orolig har han blivit lite mer som vanligt igen. Det har nog varit jobbigt för honom med i början med allt mitt gnäll om ont överallt, att jag knappt orkat något och dessutom Leos jobbiga trots.
    Enda orosmolnet är att jag tydligen plötsligt fått rejält med foglossning i ryggen. Jag vet inte riktigt hur man hanterar det..? Förra gången hade jag bara lite i ryggen och mest i framfogen och dessutom bara på slutet. Svårt att låta bli att lyfta Leo och allt annat som man normalt inte tänker på att man lyfter.. Om det börjar nu och så mkt, hur blir det då sen? Det kom så plötsligt också (verkar vara min grej?) På morgonen gör det knappt ont alls men på kvällen kommer jag nästan inte ur soffan själv vissa dagar.

Har lite magbilder på fl, men man är ju inte riktigt lika duktig på att lägga upp dem dn här gången..
    Magen är iaf rätt stor och rund för veckan, men jag var stor redan första gången så det var väl väntat.

På torsdag är det UL! Hopps att allt är bra och att vi får reda på könet.

• Izunia

Oh Karin det är säkert en flicka! Jag ska först ta mig en titt på bilderna. Vill ni verkligen veta könet? Det var så spännande att inte veta tycker jag.

Jag hade ingen foglossning så jag vet inte alls hur dte är med det. Hoppas du inte får alltför mycket problem bara. Se till att inte bära runt på Leo bara. Oavsett foglossning eller inte.

Synd att du inte fick nån sol Jess. Men skönt att ni hade det trevligt och kunde slappna av lite även om det var jobbrelaterat.

Ylva, håller med Karin. Är man sjuk så är man. Sluta bry dig om alla andra och ta hand om dig själv!

• Izunia

2 veckor till dopet! Jag har nästan allt fixat förutom champange, assietter och helium! Till ballongerna alltså! A har inte ens bestämt vilken låt han ska sjunga...!

• Ammo

Åh vad roligt med dop!
    Vi var på min kusin´s barn i helgen, hon ska heta Tilja, ovanligt men fint tycker jag.

KOllade på dina magbilder Karin, jösses vilken mage du hade redan i v14! Så såg jag ut i ca v 22. I v14 syntes det ju knappt. Hur ser du ut nu då? Föstår om du får ont i ryggen om du får en stor mage.
    Jag hade lu lite ont i slutet men det var föst efter fölossningen som jag fick jätteont. Känner fortfarande av mitt onda bäcken till och från om jag anstränger mig

Ska dra till Gävle och Falun tisd-onsd, usch har så mycket igen att jag vill inte vara med på det här längre. Trivs bättre nu när jag kommit in på banan igen men tempot är för hårt för att ha familj.

• Ammo

Usch idag bröt jag ihop igen i bilen hem
    Åkte hemifrån kl 06.45 i morse och kom hem 19.30.
    I morgon ska jag jobba mellan 11-22 och lörd 10-03? då har vi event med våra butiker.
    Jag orkar inte mer. Jag ser Lucas i max en tim om dagen.
    Jag vet att det värsta är över om 2 veckor men hur jag ska palla den tiden är ett frågetecken.
    Mår inte alls bra just nu. Grät i telefonen med min ena kollega så nu förstår i alla fall hen hur jag har det och han förstår.

Men en rolig sak är att min kompis som fick barn i juli, de ska gifta sig nästa sommar.....vem kommer hjälpa till.....

• Blue Topaz

Tråkigt att höra att du mår så dåligt Jess... Hoppas verkligen att du hittar ett nytt jobb som känns bättre snart!

Ja, det är inte kul när alla hela tiden påpekar hur stor magen är...

Hur mår du nu Ylva?

Idag var vi på UL, allt såg tack o lov bra ut so far. En ovanligt livlig liten son bor i magen.
    Vi som så gärna ville ha en dotter, men men.. får slösa min rosa- dröm på andra istället! ;)

Nu börjar namndiskussionen ;)

Svar på tråden Glittertråden femtioelva!!