• Blue Topaz

Glittertråden femtioelva!!

Heej!

Här fortsätter vi återigen efter dryga 2år- Yllo, Victory, Ammo, Iza och Blue Topaz!!!

• Svar på tråden Glittertråden femtioelva!!
  • Izunia

Jess vad trist att det är så på jobbet. Du borde kanske verkligen fundera på nåt annat. Livet ska ju inte bara vara jobb och ingen tid för familj och annat. Det är det inte värt.

Vicky, här pratar man normalt inte med barnmorksa heller efter förlossning. Det var för att jag var förlossningsrädd och för att det slutade lite traumatiskt. Jag ska på efterkontroll den 11 september och jag ser inte alls fram emot det...

Jag mår bra nu, men jag vet fortfarande inte om jag kan bli redo för ett andra barn- någonsin..
    Tycker du inte heller om att amma offentligt? Jag gör det inte gärna, dessutom är hon lite strulig med amning under dagen, så hon får alltid flaska när vi är ute.
    Tycker också det är så kul att knuffa runt på barnvagnen!

Vi ska resa till Prag med andis föräldrar nu i september. De kommer redan nästa vecka! Princessan har fått sitt pass nu och ser ut som en liten buddah på bilden! Kan inte förstå att det ska vara giltigt i 5 år!!

Förresten.. ni får inte glömma kolla Idol nu den 3 september. Då ska ni kanske få se en blond mig... fy...ryser!

• Victory

Va?! Är du med i Idol Iza!? Det måste jag ju se! Hoppas att dom visar det.

Vad ger ni henne när ni ger flaska, modersmjölkersättning eller? Vi har inte gett flaska än eftersom amningen funkar så bra, så jag har inte riktigt koll på det där. Ja, jag tycker det känns lite konstigt att amma offentligt men man blir nog van med tiden. Vi såg t.ex. en mamma byta blöja på sitt barn i barnvagnen intill borden på stans mest centrala café! Inte för att jag är så känslig men jag skulle nog ha gått in i skötrummet eller åtminstone ställd mig en bit bort!

Jess: Jag tyckte det var lite jobbigt att sluta på jobbet inför föräldraledigheten, jag är väl rädd att hamna utanför nu när det dessutom händer mycket på mitt jobb. Men jag antar att det ändå kommer att kännas ännu jobbigare att börja om igen! Då har man ju dessutom en liten man vill komma hem till!

Med oss är allt bara bra i övrigt. Lillen växer så det knakar och jag gör inte annat än ammar känns det som ibland. Imorgon blir han 5 veckor. D är fortfarande hemma, han har semester nu. Men han håller på att städa i garaget (äntligen) så jag känner mig ändå lite som en hemmafru och bakar och lagar mat och tar hand om barnet, men det gör jag så gärna!

• Izunia

Jag tycker inte att det finns några ursäkter att byta blöjor där människor äter!! fy..

Jag ger både bröstmjölk och ersättning på flaska. Har alltid ersättning i väskan i fall det blir kris och mat ska ges direkt. Annars brukar jag pumpa ut.

Jag ska själv inte vara med i Idol!! Jag är bara där som moraliskt stöd! haha..

• Victory

Aha, är det Andi som är med? Spännande...

Jag har provat att pumpa ut en gång men det gjorde ju jätteont och jag fick nästan inte ut nånting alls. Men det var i början, nu skulle det nog funka bättre. På måndag måste jag nog göra det för jag ska till tandläkaren på ett långbesök!

• Ammo

Hej!
    Usch bröt ihop totalt i går kväll när jag skulle sova. Vet egentligen inte varför. Men omställningen att börja jobba är större än jag trodde, det känns skitjobbigt. Jag har sån otrolig prestaionsångest. Kille som hade mitt vikariat gjorde väldigt bra ifrån sig och jag känner att jag måste vara bättre av någon anledning. Det är redan ett tufft tempo (hösten är västa perioden på hela året)och chefen ligger på att jag måste boka utbildningar osv. Fasen jag vet ju knappt vad produkterna heter och det är ny personal i butikerna som jag inte bara vill köra över utan lära känna innan jag gör för mycket.
    Känner att jag kan mycket mindre än alla andra och att jag inte har den lusten/tiden/orken att sitta och läsa om datorer.
    Jag vet att min chef bara vill mig väl men jag har aldrig tyckt om honom och ibland känns det som om han nedvärderar mig genom att omedvetet säga tex: " ja då kan ju .....komma och hjälpa dig i din butik, vi kommer behöva hans tekniska kunskap".
    Och vad är det han kan och inte jag?! osv. Blir bara ledsen

Sen orkar jag inte ta jobbet med mig hem, vill komma hem och bara känna att jag behöver bry mig om familjen.
    Har knappt tid att prata med Martin och sex...ja det var flera veckor sen....har inte ens lust längre för jag är så trött.
    och då får jag prestationsångest för det osv.
    Tårara strutade och jag älskar verkligen Martin för att han alltid finns där som stöd och tröstar. Vi kan prata om allt.

Idag känndes det lite bättre. Framför allt när jag möttes av kramar av killarna och butikscheferna i butikerna jag var i idag. De hade saknat mig mycket och gav mig direkt fria händer att koppla igång skrivare och rodda i hyllorna samt villigt bokade in utbildningar. Då blir man försås glad och släpper tanken på att sluta men ska det pendla så upp och ner?
    Jag vill ju känna att jag är duktig, ha kul på jobbet, brinna för det jag gör och på vissa delar jag jag det och på vissa delar spyr jag...

Förlåt för mitt traglande, det är så skönt att ha er här tjejer och att man kan skriva av sig lite. Har dessutom 2 nära vänner som sitter i samma sits så vi kan peppa varann.

Vad underbart det är att höra er prata om de små, hur er vardag ser ut. Jag känner så väl igen mig. Det tog ett tag innan man var någorlunda bekväm att amma offentligt, blev nog aldrig riktigt bekväm. Många slänger ju bara fram brösten så alla ser vilket jag inte gillar, hur naturligt det än är. jag la alltid en tunn filt över axeln och hans huvud, då blev han heller inte störd av allt runt omkring.

Sitter och letar ny vagn jst nu. Vill ha en ren sittvagn med liggläge (ej sulky)som är lättare att släpa med varje dag till dagis. Vår väger runt 15 kg men sittvagnar väger runt 12 kg, hade hoppats på att de skulle väga runt 9. Och de enda som har ledade hjul kostar typ 6000 kr.Har hittat en Mutsy som kostar 6100 kr som jag vill ha, en aaaaning för mycket. En vanlig sittvang kostar nämnligen runt 2000 kr annars. Fattar inte varför både vanliga vagnar och sulkys har ledade men inte sittvagnar?!

Är det Andi som ska va med i idol?

Iza, du som har koll på att handla via nätet, har du några bra sidor där man kan köpa vagnar? Har en del men hittar inga bra.

• Yllo

Oj, här har ni varit aktiva!

Usvh vad trist att du känner det så där Jess Förstår om du får prestationsångest om din chef säger så där.

Själv har jag snart slut på semestern. Ska på jobb på måndag. Ser faktiskt inte alls fram emot det. I vanliga fall brukar jag känna mig ivrig att gå tillbaka till jobbet efter semestern, men inte i år.

Känner mig ovanligt nere just nu.. det borde ju inte vara höstdepressionen efter som hösten inte har kommit än, men något är inte som det ska.

• Ammo

Ska vi deppa ihop Ylva . Tråkigt att höra att du inte heller hoppar jämnfota. Hoppas du kommer under fund med vad det är och kan göra något åt det så du blir gladare.

Jag tror jag påverkas mycket av att både min syrra, hennes man, Martins syrras man samt en av mina bästisar byter jobb nu i oktober. Man hör vilka bra jobba de fått osv och vill gärna vara i deras kläder...
    Var hos den kompisen nu ikväll och hon ska börja på ett skivbolag och sköta dess ekonomi, lät som ett drömjobb. Kanske inte ekonomi biten för det intresserar mig inte men själva företaget...åh..önskar jag fick vara i den branchen med.

• Blue Topaz

Oj vad mkt att svara på och kommentera.. Har inte så mkt ork just nu. Men jag "lyssnar" iaf.
    Jag återkommer, promise! Kram på er alla så länge! =)

• Izunia

hej tjejer!

Jag hinner inte heller skriva så mkt här.
    Jess, jag blir så ledsen för din skull. Känns verkligen som om du kommer att bli utbränd om du fortsätter så där. Du får nog omprioritera och sätta dig själv och din familj i första hand.

Vi köpte vår vagn från mypram.com, men du kan även kolla kidsroom.de.

• Yllo

Jepp, vi kan deppa ihop Jess

Känner mig fortfarande nere och hoppas att det går över snart. Första dagen på jobbet efter semestern är det också.

Helt otroligt nog så behövde jag inte knuffa B ur sängen i morse. Han har precis provat min nya väckarklocka som jag fick i julklapp av min bror. Den där som har en lampa som börjar lysa ca 30 min innan den börjar ringa. B kom uppskuttandes redan 5:40!!! Alldeles på tok för tidigt för min del *S* Jag är ju van att få vara för mig själv på morgonen och inte ha en karl som tar badrummet av mig *fniss*

Svar på tråden Glittertråden femtioelva!!