Glittertråden femtioelva!!
Heej!
Här fortsätter vi återigen efter dryga 2år- Yllo, Victory, Ammo, Iza och Blue Topaz!!!
Heej!
Här fortsätter vi återigen efter dryga 2år- Yllo, Victory, Ammo, Iza och Blue Topaz!!!
hej!
Har också stressat en den...ovanligt...men nu har jag sagt ifrån. Min chef och kollegor vet om hur dåligt jag mått och nu ställer de upp för fullt. Skulle åkt till Göteborg idag men jag slapp, och jag skulle hållt i en stor utbildning under hela måndagen men jag slapp det med. Har inte funnits tid att förbereda och då blir min familj drabbad och nu är det slut med det.
Klupmen i magen har börjat försvinna och tårarna har torkat så nu hoppas jag att det blir ett lagom tempo resten av hösten.
Så Ylva, våga säga ifrån. Jag och Lucas ligger också deckade i förkylning så även kroppen säger ifrån när det blir för mycket.
Hoppas det vänder fort på oss bara, jag börjar bli bättre men på Lucas bröt det ut idag så nu hade han feber innan han la sig.
Stora killen börjar ju på dagis nu till veckan
Hoppas dopet bli fint nu iza, du får berätta allt sen.
Har kollat in snoppen på pyret i magen nu, haha
HUr mår du nu?
När jag var mammaledig så städade jag, tvättade, målade mm, riktig hemmafru alltså. Martin gör nada!
Trodde vi skulle få ännu mer gjort när han var hemma, men nej då..
Ja du Jess, det var ju det jag gjorde.. sa ifrån. Jag hade skrivit en lista, en utförlig sådan, som jag gav åt en kollega att hon skulle se till att det blev åtgärdat medans jag var sjuk. Tyvärr så blev inget gjort... Tydligen har det också framkommit en hel del klagomål på att det inte finns någon som backar upp mig under semestrar och sjukdom... Dock fick jag vet att jag själv fått beröm över min fina framförhållning i samband med min semester.. men den där förkylningen kom väldigt olägligt eftersom jag låg lite efter med mitt jobb redan innan *suck*
Nåja, nu känner jag att jag börjat få kontrollen på jobbet igen, men jag är fortfarande väldigt trött.. något som t.o.m chefen noterade i fredags *S*
Föresten... Iza.. Hur går det för Andy i Idol?
Nu börjar jag äntligen komma ikapp på jobbet *yes* Har slitit som ett djur med massor med övertid för att hinna med allt och nu äntligen så är det bara några få småsaker kvar.. Jag borde få allt klart den här veckan
Skönt Ylva att vara ikapp.
Jag har varit ledig lite denna vecka pga att vi skolat in Lucas på dagiset. Idag lämnade jag honom själv, det hade gått jätte bra, bara varit ledsen en gång.
I morgon ska han förhoppningsvis vara inskolad och klar, bara 4 dagar totalt!
lilla killen har blvit sååå stor
mår mycket bättre med jobbet nu, stenen från magen har släppt, phu.
Iza, hur gick dopet?
heeeeeeeeej!
Jess, vad skönt att allt ordnar sig sakta men säkert. Förstår att det känns stressigt. Bra att du berättade för din chef och arbetskolleger.
Dopet gick superbra! Det var så fint i kyrkan. Prästen var verkligen toppen, gjorde ceremonin väldigt speciell och personligt samt att han var avslappnad och rolig. Gudmor sjöng Isn´t she lovely och mannen sjöng Your Song.
Hon grät inte en ENDASTE tår eller gnällde det minsta!! Inte ens när prästen hällde vatten på hennes huvud!
Efter kyrkan hade vi fest i lokal som jag hade dukat med vita dukar och stolsöverdragen från bröllopet. På borden hade vi rosa rosor, bruna flytljus, hjärtkonfetti i gammelrosa och bruna servetter med tryck i gammelrosa folie med namn och datum samt helium ballonger i rosa och vitt.
Maten var fantastisk - medelhavs buffé och för att inte nämna tårtan... chokladtårta med hallonmousse. Vit sugar paste dekorerad med brun nalle som höll i rosa ballonger stavat i hennes namn och dopdatum. Superfin!!
Allt var jättelyckat och vi hade jättetrevligt!
Oj vad fint det lät, vilket jobb och pengar du lagt ner. Som ett minibröllop
Har du kort?
Håller på att göra rent vår älskade Emmaljunga vagn, ska faktiskt sälja den
Älskar den men den är för stor att släpa in och ut ur bilen nu när han börjat på dagis. De sover ute i sina vagnar och säljer vi den nu så får vi ju fortfarande något för den.
Har köpt en Babytravel tre hjuling i stället som väger betydligt mindre.
Jag har alltid varit lite anti sånna eftersom de har en större risk tippa mm och jag gillar den inte alls lika mycket som vår gamla. Men vi hade två val, köpa en vanlig sittvagn som inte hade ledade hjul eller en trehjuling med ledat, för mig var valet inte så svårt då. Fixar inte vagnar som inte är ledade, går ju inte att gå i affärer med ens...
Har fått reda på 2 nya graviditeter idag och en i tisdags!
Var och träffa mina två kompisar som jag umgicks med från mammagruppen (har glidit ifrån varann lite nu när alla jobbar så vi har inte setts sen juli).
Den ena tjejen avsölade jag efter 2 min då hon tog fram en drick yogurt, haha. Hon måde sååååå illa under hennes första graviditet (vi gick då i föräldragrupp tillsammans)och så hade hon alltid en sån i handen för att hon mådde bättre när hon åt lite. Så det var sant, hon var i v 13.
Den andra skulle också varit i v 13, men fick missfall i v 8 .
Påväg därifrån ringer min gamla barndomskompis och berättar att hon är grasvid i v 13 hon med. Hon har varit tillsamman med hennes kille sen hon var 16 och nu är hon 33, så jag trodde knappt de kunde få barn, men nu kom det
I tisdags var vi på föräldra möte, då berättar ett av paren vi träffat under detta år att de väntar ett till och gissa, hon är också i v 13!
Måste ha varit stömavbrott eller nåt för 13 veckor sen, haha.
Hon berättar att även 2 till från hennes mammagrupp som jag vet vilka det är också ska ha samtidigt.
babyboooom!
Nu vaknar Lucas..
Vilket härligt dop det lät som Iza! och vilket enormt arbete du lagt ner
Själv tar jag det lungt idag. Dåligt väder ute och så är jag rätt sliten efter den stressiga tiden på jobbet. Igår var jag på kurs och fick lära mig göra nya blommor i flowerpaste, kommer dock inte ihåg vad dom heter... men det var någon afrikans lilja tror jag + en näckros B och lillgrabben hade fixat maten när jag kom hem. Var skönt att sätta sig vid dukat bord och inte behöva ställa sig och laga mat direkt när man kom hem. Blev rätt sen också.. var inte hemma förrän kl 19...
Verkar helt klart som om det var strömavbrott eller något annat tråkigt för 13 veckor sedan Jess
Haha, komiskt med så många i samma vecka Jess!
Har ni fundrat något på en nummer två?
Vi köpte även vi en babytravel trehjuling för Leo att sova i på dagis ;) Kan säga att den aldrig ens varit i närheten av att välta. Nu ska vi ställa undan BB:n och göra i ordning den för bebben (så att Leo inte blir så svartis sedan) så nu får Leo bara ha trehjulingen de få gånger vi behöver vagn. Den rymms han nog i ett tag till, sedan blir det ståbräda.
Japp, jag heter samma på Familjeliv! Jag kommer inte heller ihåg vad ni andra heter där?? Känns som att det var alldeles för länge sedan jag såg bilder på era barn! Ylva- finns du också där?
Ylva, har du funderat på att öppna eget bageri eller iaf starta företag och göra tårtor/ bakverk?
Kul med dopet Iza! Lägger du ut bilder sen? Kommer Andy vara vara borta i fjällen i vinter, eller ur gör ni nu? Jag missade vad som hände med honom i Idol?
Igår fyllde Leo 3år och vi hade stort barnkalas på Lekpalatset här i Järfälla. Tur att vi inte hade det hemma! Var helt färdig efteråt, men Leo hade en kanondag iaf =)
Idag har vi bytt ut hela Leos möblemang mot nya fina vita möbler för större killar ;) De gamla möblerna står nu i bebbens nya rum. Hoppas verkligen nu att inget händer med bebben...
Sa jag att vi nog kommer döpa honom till Casper?
Karin, du ska inte oroa dig framåt. Allt kommer att gå bra!
Grattis till Leo! Idag fyller min lilla bebis 3 månader!! Gud vad tiden går fort! Hon vaccinerades idag och hon vägde 6800g!!! Hon är jättestor!
Jag ska lägga ut bilder från dopet på facebook.
Vi ska åka ner alla till österrike i vinter. Hela januari och hela mars, tror jag. Hemma i feb.
Jess... snacka om babyboom samma vecka... mysko..