• Boomtown

Jag vill göra en secret box...

Är det någon som har gjort en secret box själv?? Jag gör allt för att hålla ner kostnaderna. Det drar ju iväg. Jag har 1000 ideer och visioner. Min syrra har en proffskamera. Men vi är så där på att ta kort. Det är svårare än vad man tror. + att både jag och syrran är superpryda. Ingen bra kombination va? Tänkte ta lite bilder i morsans stuga och helst lite ute i skogen också. Någon som har tagit bilder själv? Vad ska man tänka på/inte göra? Era värsta misstag? Vad blev bäst?

• Svar på tråden Jag vill göra en secret box...
  • Efter 11 år är det min tur

Det hade ju varit en kul grej...undra om det är uppskattat även som en vanlig present eftersom vi redan är gifta. Min man kan va lite klumpig och döden skulle ju va om han fällde en olämplig komentar

Boomtown skrev 2008-08-08 20:19:33 följande:
    Efter 11 år är det min tur skrev 2008-08-08 20:14:56 följande:
    Ajajaj du. Det lät inte roligt. Men jag har liknande problem. Jag har nu gått ned 10 kg, men min mage hänger i veck. Jätteläckert. Inte. Men det finns kläder som döljer. jag tänkte hålla för tyg framför magen, snyggt draperat. ALDRIG att jag skulle visa min mage. Men man kan ta fina närbilder på detaljer. En blomma vid bröstet m.m. Du kan om du vill. Men vill du inte så är det inte hela världen. Jag behöver också operera mig, men det måste jag betala själv. Vet inte var jag ska gräva fram dom pengarna.
  • Stjärnblomma

Efter 11 år är det min tur: låter skitjobbigt! Tungt att behöva ta till operation för att kunna känna sig mer "normal", tungt att vi lever i ett samhälle där så mycket hängs upp på utseende. Hoppas det kommer kännas bättre så småningom.

Min mage är verkligen ingen höjdare heller efter att ha fött 2 barn, sen har jag gått upp 12 kg på ett år pga mediciner. Men på de flesta bilderna hade jag torselett eller något annat framför magen. Man kan fuska en hel del på bild.

• Stjärnblomma

lisen85 skrev 2008-08-08 20:16:57 följande:

jag e tjejen som sitter i fönstret hihi.får du chansen så gör det. tyckte det va rätt billigt hos min fotograf
    Kul bild Det blir snyggt ljus i ett fönster.
  • lisen85

mmmm gillade verkligen den bilden. nästan som ett gammaldags foto

• Boomtown

Efter 11 år är det min tur skrev 2008-08-08 20:24:35 följande:

Det hade ju varit en kul grej...undra om det är uppskattat även som en vanlig present eftersom vi redan är gifta. Min man kan va lite klumpig och döden skulle ju va om han fällde en olämplig komentar
    Du kan ge det i födelsedagspresent eller som present på årsdagen. Om du gör det så tänk ut hur du vill ha det. Du kan ju ligga på magen och titta in i kameran, ta kort bakifrån. Eller är det någon speciell del på dig som han gillar extra, då tar du med den. Jag förstår att du inte skulle palla en klumpig kommentar. Det skulle ta död på allt självförtroende. Men om du har bilder som du är stolt över så tror jag nog att du känner dig mer självsäker. Du skulle nog inte övertyda hans klumpiga kommentar. Om han överhuvud taget skulle säga något dumt. Han blir kanske överlycklig. Du kan ju kolla in lite vad han gillar. Det är inte roligt att må dåligt över sin kropp. Men du kanske är nöjd över några andra delar? Framhäv dem. Och så finns det underkläder som döljer och håller in. Men gör det bara om du själv känner för det. Kanske som en present till dig själv att vara stolt över. Även fast du bara har dem gömda i byrålådan och tar fram dem och tittar på dem ibland. Och tänk på att välja en fotograf som du känner dig säker med och som är i din stil.
  • anirac1

jag gjorde en secret B hemma
    kompisen fotade och jag tog även bilderna i sv/vitt
    blev jätte bra

• Stjärnblomma
    Boomtown skrev 2008-08-08 20:14:48 följande:
    Och så är det lite häftigt att ha det albumet att se tillbaka på när man blir gammal. Att man vågade, och se hur man såg ut då.
    Precis så tänker jag också nu när jag har gjort det! Och jag tror faktiskt att jag verkligen kommer att titta i albumet när jag är 85 och sitter på hemmet, inte bara för att titta på mig själv utan också för att minnas just den här tiden i mitt liv, all kärlek och att vi äntligen slog till och gifte oss. Att få uppleva att någon åtrår en, till kropp och själ.

Sen skulle jag nog kunnat göra det bara för min egen skull också, om det av någon anledning inte hade varit populärt hos mannen (fast jag hade mina aningar innan om att han skulle gilla det). Det är kul att få lägga kroppsnojorna åt sidan för en dag och säga "här är jag, take it or leave it".

Jo man får ju ta fram det man gillar hos sig själv...tex älskar jag mitt hår men det blir kanske svårt att använda,har gröna ögon och med en hår slinga tillsammans med en sensuell blick...det går nog...eller?

Boomtown skrev 2008-08-08 20:51:38 följande:
    Efter 11 år är det min tur skrev 2008-08-08 20:24:35 följande:
    Du kan ge det i födelsedagspresent eller som present på årsdagen. Om du gör det så tänk ut hur du vill ha det. Du kan ju ligga på magen och titta in i kameran, ta kort bakifrån. Eller är det någon speciell del på dig som han gillar extra, då tar du med den. Jag förstår att du inte skulle palla en klumpig kommentar. Det skulle ta död på allt självförtroende. Men om du har bilder som du är stolt över så tror jag nog att du känner dig mer självsäker. Du skulle nog inte övertyda hans klumpiga kommentar. Om han överhuvud taget skulle säga något dumt. Han blir kanske överlycklig. Du kan ju kolla in lite vad han gillar. Det är inte roligt att må dåligt över sin kropp. Men du kanske är nöjd över några andra delar? Framhäv dem. Och så finns det underkläder som döljer och håller in. Men gör det bara om du själv känner för det. Kanske som en present till dig själv att vara stolt över. Även fast du bara har dem gömda i byrålådan och tar fram dem och tittar på dem ibland. Och tänk på att välja en fotograf som du känner dig säker med och som är i din stil.
  • Boomtown

Efter 11 år är det min tur skrev 2008-08-08 23:55:20 följande:

Jo man får ju ta fram det man gillar hos sig själv...tex älskar jag mitt hår men det blir kanske svårt att använda,har gröna ögon och med en hår slinga tillsammans med en sensuell blick...det går nog...eller?
    Jag tror inte att det blir svårt att använda ditt hår och gröna ögon. vilken tillgång! Det finns många vinklar som passar till det. Och så har du kanske någon mer del på kroppen du eller din karl gillar lite mer. Kan se dig som en rödhårig nymf, med blek hud i skogen. Snyggt och romantiskt. Och så kan man framhäva din blick ännu mer i photoshop så den gröna färgen kommer till sin rätt. Så blir din blick det första man ser. Tror det kan bli väldigt bra. Kolla länken på svart magi ovanför. Där är en bild på en tjej som ligger i ett träd. Lite skogs inspiration. Kan va svårt att få till det, men det är snyggt. Ligga vid mossa kanske. Det vill jag, gärna vid vatten

Jo det låter fint...tack Självkänslan är lite bättre efter detta. Kan andra så kan väl jag! Kram till dig

Boomtown skrev 2008-08-09 12:29:07 följande:
    Jag tror inte att det blir svårt att använda ditt hår och gröna ögon. vilken tillgång! Det finns många vinklar som passar till det. Och så har du kanske någon mer del på kroppen du eller din karl gillar lite mer. Kan se dig som en rödhårig nymf, med blek hud i skogen. Snyggt och romantiskt. Och så kan man framhäva din blick ännu mer i photoshop så den gröna färgen kommer till sin rätt. Så blir din blick det första man ser. Tror det kan bli väldigt bra. Kolla länken på svart magi ovanför. Där är en bild på en tjej som ligger i ett träd. Lite skogs inspiration. Kan va svårt att få till det, men det är snyggt. Ligga vid mossa kanske. Det vill jag, gärna vid vatten
  • Boomtown

Efter 11 år är det min tur skrev 2008-08-09 12:49:03 följande:

Jo det låter fint...tack Självkänslan är lite bättre efter detta. Kan andra så kan väl jag! Kram till dig
    Klart att du kan! Jag tycker inte att man måste vara perfekt i sexiga underkläder. Man kan ta andra coola bilder också. Visa inte det du är missnöjd med. Det ska inte jag göra. Hör gärna av dig om du bestämmer dig för att göra det. Skulle vara kul att höra hur det gick. Många kramar till dig!

Jag sätter in dig i min adressbok så hör jag av mig...tack än en gång

• Stjärnblomma

Kikade in i ditt galleri och ditt hår är ju helt underbart, intensiva ögon också, skulle absolut bli jätteläckert på bild! En duktig fotograf (måste inte vara proffs men någon med talang) är dessutom bra på att hitta vinklar där ens bästa sidor framhävs. Bilder i naturen tycker jag är en härlig idé om man har möjlighet, precis som Boomtown skrev, tänk skogsrå, vattennymf, naturgudinna. En skir sjal som visar utan att avslöja, en lockande blick över en bar rygg... Bland spetstyg och fluffiga vita täcken i en stor säng är en annan variant.

Och du, vågar jag så vågar du! Såg du mig osminkad i dagsljus skulle du se hur otroligt mycket "fel" jag egentligen har på kroppen, jämfört med dagens skönhetsideal. Våra karlar tycker att vi är vackra ändå, eller hur? Det handlar så mycket om utstrålning.

Lycka till!

Tack*ler*

Stjärnblomma skrev 2008-08-09 14:14:41 följande:
    Kikade in i ditt galleri och ditt hår är ju helt underbart, intensiva ögon också, skulle absolut bli jätteläckert på bild! En duktig fotograf (måste inte vara proffs men någon med talang) är dessutom bra på att hitta vinklar där ens bästa sidor framhävs. Bilder i naturen tycker jag är en härlig idé om man har möjlighet, precis som Boomtown skrev, tänk skogsrå, vattennymf, naturgudinna. En skir sjal som visar utan att avslöja, en lockande blick över en bar rygg... Bland spetstyg och fluffiga vita täcken i en stor säng är en annan variant.Och du, vågar jag så vågar du! Såg du mig osminkad i dagsljus skulle du se hur otroligt mycket "fel" jag egentligen har på kroppen, jämfört med dagens skönhetsideal. Våra karlar tycker att vi är vackra ändå, eller hur? Det handlar så mycket om utstrålning.Lycka till!
  • Thailand090300

Nu har jag bokat tid för att göra en secret box... :s Är ganska nervös... Ni som har gjort en secret box - hur många olika "ombyten" hade ni med er? Och ska jag själv komma på exakt vad för bilder jag vill ta eller hjälper fotografen till med det?

• Brenda

jag har bett en kompis göra det... ta typ hundra bilder göra dem svartvita och bar välja ut de bästa. vi ska göra det på vår gård... dricka vin så jag slappnar av...

• lisen85

jag hade en fyra-fem olika ombyten. e det en duktig fotograf så e han full av tips och ideer på vilka poser och vinklar som fungerar. de har ju troligen gjort det förr.

• Stjärnblomma

Jag hade fyra ombyten. Två saker sa jag att jag ville ha med som rekvisita på några bilder, rosor/rosblad och champagne. I övrigt kom fotografen med idéer hela tiden om poser så det var inte särskilt svårt.

• Alyx

LOL!ursäkta, jag var otydlig.
    Alltså, jag rekomenderar DEFINITIVT att gå till proffisionell fotograf!

Boomtown skrev 2008-08-08 12:19:03 följande:
    Vad menas med skarpt foto? Bra ide att ha med tiaran
Svar på tråden Jag vill göra en secret box...