• Boomtown

Jag vill göra en secret box...

Är det någon som har gjort en secret box själv?? Jag gör allt för att hålla ner kostnaderna. Det drar ju iväg. Jag har 1000 ideer och visioner. Min syrra har en proffskamera. Men vi är så där på att ta kort. Det är svårare än vad man tror. + att både jag och syrran är superpryda. Ingen bra kombination va? Tänkte ta lite bilder i morsans stuga och helst lite ute i skogen också. Någon som har tagit bilder själv? Vad ska man tänka på/inte göra? Era värsta misstag? Vad blev bäst?

• Svar på tråden Jag vill göra en secret box...
  • Fröken Larsson

Problemet ligger väl mest i att ni båda är jättepryda. Fördelen med en riktig fotograf är väl att de ofta är bra på att få en att slappna av och känna sig bekväm framför kameran. Har du ingen kompis som är mindre pryd? Kanske känns lättare att försöka släppa loss och testa alla dina idéer då?

• Boomtown

Mina kompisar är SKITKASSA på att ta kort. Jag och syrran har en jättenära relation. Alltid en bra början va? Vi får väl jobba bort det pryda. Tänkte att man kan ta sig ett par öl för att slappna av inför fotograferingen, nu på semestern. Det bästa hade naturligtvis varit en proffsig fotograf, men det kostar ju ett par tusen, som jag inte har. Tänkte att detta kunde vara värt ett försök. Och jag har många ideér. Om någon vill ha förslag...

• EvelinaK

Jag tycker absolut att ni ska testa att ta lite kort.. är det digital är det ju bra för då kan man ju kolla korten...

Jag fick på min möhippa att ta kort, det var jätte roligt..

Ta svartvita super fina...
    Tycker absolut att ni ska dricka lite, för då slappa man ju av... hi hi hi..

LYCKA TILL

• aikidoaasa

oh... vilken bra idé på en möhippe grej. hehehe... har en vänninna som ska gifta sig till vintern.

• EvelinaK

Aikidoaasa,
    jag fick en packlista så stod det bla. slips, min sambos bästa/snyggaste skjorta, sexiga underkläder, snygga jeans osv.
    De hade pratat med fotografen så hon hade tipsat lite...

Jag visste inget.. men det passade mig perfekt. Det gäller ju att bruden gillar sånt.. jag hade druckit lite och det var skönkt för då slappnade jag av...

Vännerna betalade fotograferingen, sen fick jag en summa. Sen två veckor senare var jag där och tittade på korten så la jag bara till själv pengar om jag ville ha något mer osv.

super bra tips!!

• Boomtown

EvalinaK
    Tog ni med en riktig fotograf eller själva? Något du kan rekommendera som du tyckte blev bra? Ljus, poser m.m.

• EvelinaK

Jag var hos fotograf...

Tips är ju pumps, (fåt du snygga vader) snygga trosor och typ ett svart eller vitt linne så står du med ryggen mot kameran och titta bakåt samtidigt som du drar av linnet, fast du drar ju inte av linnet helt väldigt sexigt....

Jag låg med bara trosor på en pläd på magen med fötterna uppåt.. snyggt...

Hade jag jeans o skjorta på mig.. jeansen uppknäppte som att jag skulle ta av mig dem och skjortan så att inte bröstvårtorna syns...

Det låter som värsta porr bilderna men det var det inte...

Jag har tidigare tagit bild på bara ansiktet och lite rygg, stod mot en vit vägg svart vit kort. Har håret uppsatt, titta lite lätt bakåt.. Det gav jag min kille i 25 års present en gång... Gör det inte så avancerat..... Lycka till kram

• Boomtown

Bra tips! Jag har mest ideer om det runtomkring. Inte mig själv lixom. Var du i en studio?

• EvelinaK

Japp det var jag!!

Hade svart bakgrund och vit...

Jag har utsläpt hår på alla kort, men på något så höll jag upp det med handen... såg ganska fint ut...

• Ssand

Jag "lånar" tråden lite... Funderar på att ge bort detta nu när vår ettårsdag närmar sig.
    Ni som tagit hos fotograf: Vilken fotograf, och vad kostade det???

Svar på tråden Jag vill göra en secret box...