• Boomtown

Jag vill göra en secret box...

Är det någon som har gjort en secret box själv?? Jag gör allt för att hålla ner kostnaderna. Det drar ju iväg. Jag har 1000 ideer och visioner. Min syrra har en proffskamera. Men vi är så där på att ta kort. Det är svårare än vad man tror. + att både jag och syrran är superpryda. Ingen bra kombination va? Tänkte ta lite bilder i morsans stuga och helst lite ute i skogen också. Någon som har tagit bilder själv? Vad ska man tänka på/inte göra? Era värsta misstag? Vad blev bäst?

• Svar på tråden Jag vill göra en secret box...
  • Stjärnblomma

Jag är inte extremt blyg men har massor av kroppsskavanker, är 45 och ingen size 0 precis! Så bad om lite peppning i en tråd här innan jag vågade mig på en secret box. Det var roligare än jag trodde och inte så farligt nervöst när man kom igång. Jag ville gärna ha några bilder som inte bara var motljus och skuggor utan mer rakt på. En del bilder finns på min fotografs blogg www.fotografjennyblad.blogspot.com (scrolla ner lite) (jo, hon frågade om tillstånd innan hon lade ut dem)

Även om det mycket var en stor egotripp för mig så blev min man jätteglad också, det gjorde ju inte saken sämre.

Är himla bra om man som du tänker lite innan vilka typer av bilder man helst vill ha så man kan känna sig bekväm med slutresultatet. Man ska ju inte tvinga sig till något som känns jobbigt. Det ska vara en kul grej.

• Boomtown

Stjärnblomma!!
    Dina bilder var skitfina!! Dom var det klass på. Men du ser verkligen inte ut som 45 år. Du ser mycket yngre ut. Jag såg då inga kroppsskavanker på dom bilderna :)
    Du var jättefin. Hoppas att mina blir bra också. Då är det en riktig egotripp. Men jag dömer mig själv så hårt...

• Efter 11 år är det min tur

Du är nog jättefin som du är Jag tycker du/ni är jättetuffa som vågar detta....hade jag aldrig gjort..

Boomtown skrev 2008-08-08 19:48:45 följande:
    Stjärnblomma!!Dina bilder var skitfina!! Dom var det klass på. Men du ser verkligen inte ut som 45 år. Du ser mycket yngre ut. Jag såg då inga kroppsskavanker på dom bilderna :)Du var jättefin. Hoppas att mina blir bra också. Då är det en riktig egotripp. Men jag dömer mig själv så hårt...
  • Boomtown

Efter 11 år är det min tur skrev 2008-08-08 19:51:25 följande:

Du är nog jättefin som du är Jag tycker du/ni är jättetuffa som vågar detta....hade jag aldrig gjort..
    Vad du är snäll..
    Varför skulle du inte våga det, om jag får fråga? Min första tanke när jag fattade vad det var va ALDRIG I LIVET. Jag är ful och varför skulle någon vilja titta på mig. Jag är inte sexig för fem öre. Men sen började jag tänka på det ur ett konstnärligt perspektiv. Jag tycker t.ex att Anders Zorns bilder är jättevackra. De är ju kurviga och naturliga. Alltså, jag kan noll om konst men jag vet vad jag gillar. Så jag tänkte att det skulle nog vara en bra frän egotripp att testa iallafall. Men det märkte jag att syrran inte tyckte. Vi är uppväxta med att sex och allt som hör till är fult. Så hon tyckte att jag var snuskig som ens tänkte tanken. Synd att det ska va så. Så hon kommer ju inte att hjälpa mig. Men jag hoppas att jag kommer att få några vackra bilder på mig själv. Vad mallig jag skulle bli då :)
  • Stjärnblomma

Tack!! Men hur det ser ut beror ju också på sånt som ljussättning, sånt som man själv inte är så medveten om men som en fotograf ser. Och en del detaljer kan fixas i Photoshop.

Visst är det så att man själv har tendens att bara se felen, ibland måste man våga lyssna på andra också. På såna här bilder handlar det egentligen inte om hur perfekt man ser ut, utan vilket intryck bilden ger. Kanske står man i en position där valkar eller rynkor syns men man ser så lycklig ut att det enda folk tänker är "vilken glad tjej". En intensiv blick kan göra att man inte noterar att näsan är sned. När min man fick albumet sa han "åh, det är ju precis som du ser ut i mina ögon" och när det kommer från någon man älskar så är det ju bästa betyget.

Och du, skulle du verkligen bli helt missnöjd med bilderna så är det ju ingen som behöver se dem! Bara att stryka ett streck över det. Fast jag tror att det kan bli jättebra!

Boomtown skrev 2008-08-08 19:48:45 följande:
    Stjärnblomma!!Dina bilder var skitfina!! Dom var det klass på. Men du ser verkligen inte ut som 45 år. Du ser mycket yngre ut. Jag såg då inga kroppsskavanker på dom bilderna :)Du var jättefin. Hoppas att mina blir bra också. Då är det en riktig egotripp. Men jag dömer mig själv så hårt...
  • Stjärnblomma

Det är ju inget man måste våga. Kan ju bli så att på BT verkar det som att alla gör en secret box, men så är det ju verkligen inte! Som jag skrev innan, det ska vara en kul grej! Inte ett måste.
  • Boomtown

Nej, precis, det får ju inte vara ett måste. Fast jag börjar faktist bli förväntansfull. Tror att det kan bli bra faktist. Man blir ju så ispirerad av er andra. Och så är det lite häftigt att ha det albumet att se tillbaka på när man blir gammal. Att man vågade, och se hur man såg ut då. Och så är det en fördel att ha fått tag i en fotograf man har förtroende för. Det kändes lite kört med den saken ett tag. Och blir det inte bra så kan jag ju alltid göra en fin brasa med dem :)

• Efter 11 år är det min tur

Jag har alltid varit smal men ändå inte så nöjd med mitt utseende,jag började bli vän med mig själv vid ca 26 år och då blev jag gravid och gick upp 20 kilo. Mina två älskade söner som jag fick med två års mellanrum gav mig en mage som liksom hänger över vulvan. Jag måste gå ner från 82 till 68 kg och kommer sen att få lägga mig under kniven i primärvården som dessutom säger att dom inte kommer bry sig så mycket om hur ärrena blir eftersom det inte är en skönhets operation enligt dom...Jag har liksom ingen gnista! Att se ut så här vid 32 års ålder är inte kul...

Boomtown skrev 2008-08-08 19:58:41 följande:
    Vad du är snäll..Varför skulle du inte våga det, om jag får fråga? Min första tanke när jag fattade vad det var va ALDRIG I LIVET. Jag är ful och varför skulle någon vilja titta på mig. Jag är inte sexig för fem öre. Men sen började jag tänka på det ur ett konstnärligt perspektiv. Jag tycker t.ex att Anders Zorns bilder är jättevackra. De är ju kurviga och naturliga. Alltså, jag kan noll om konst men jag vet vad jag gillar. Så jag tänkte att det skulle nog vara en bra frän egotripp att testa iallafall. Men det märkte jag att syrran inte tyckte. Vi är uppväxta med att sex och allt som hör till är fult. Så hon tyckte att jag var snuskig som ens tänkte tanken. Synd att det ska va så. Så hon kommer ju inte att hjälpa mig. Men jag hoppas att jag kommer att få några vackra bilder på mig själv. Vad mallig jag skulle bli då :)
  • lisen85

jag e tjejen som sitter i fönstret hihi.

får du chansen så gör det. tyckte det va rätt billigt hos min fotograf

• Boomtown

Efter 11 år är det min tur skrev 2008-08-08 20:14:56 följande:

Jag har alltid varit smal men ändå inte så nöjd med mitt utseende,jag började bli vän med mig själv vid ca 26 år och då blev jag gravid och gick upp 20 kilo. Mina två älskade söner som jag fick med två års mellanrum gav mig en mage som liksom hänger över vulvan. Jag måste gå ner från 82 till 68 kg och kommer sen att få lägga mig under kniven i primärvården som dessutom säger att dom inte kommer bry sig så mycket om hur ärrena blir eftersom det inte är en skönhets operation enligt dom...Jag har liksom ingen gnista! Att se ut så här vid 32 års ålder är inte kul...
    Ajajaj du. Det lät inte roligt. Men jag har liknande problem. Jag har nu gått ned 10 kg, men min mage hänger i veck. Jätteläckert. Inte. Men det finns kläder som döljer. jag tänkte hålla för tyg framför magen, snyggt draperat. ALDRIG att jag skulle visa min mage. Men man kan ta fina närbilder på detaljer. En blomma vid bröstet m.m. Du kan om du vill. Men vill du inte så är det inte hela världen. Jag behöver också operera mig, men det måste jag betala själv. Vet inte var jag ska gräva fram dom pengarna.
Svar på tråden Jag vill göra en secret box...