Brudar som försöker få barn?
Tänkte höra om det finns någon med brud som försöker få barn? Vi har försökt i tio månader och gifter oss nästa sommar...
Tänkte höra om det finns någon med brud som försöker få barn? Vi har försökt i tio månader och gifter oss nästa sommar...
eve: Åhh va bra att du tog tag i det och bokade tid. Kommer nog att gå super bra!:)
Jag tog blodprover idag... nu är det nästa på mensens 2-4 dag. Så nu är det bara att vänta in den man vanligtvis inte vill ha!
zsandora: Lättare sagt än gjort men jag tror det ligger mycket i att försöka släppa tankarna. Men... som sagt väldigt svårt!
Sanfor: Härligt... nu är det bara att sätta igång!
vart e d man ringer för o boka en tid? *undrar*
fast för mig e d nog fråga om o få igång ägglossning osv iofs..
Jag vill skrika men det är hemlig än så länge....
Jag är med barn igen!!!!
Gissar jag är vecka 6 eller så.
Släkter får veta det om ett par veckor tror jag.
Sambon har semester snart så vi kan var tillsammans då vi berättar.
hur länge har du först? Hur länge sen du slutade med piller? Jag valde att gå privat men valde ett ställe som har samma avgifter som landstinget. Ring till din gynmottagning så vet de vart du ska vända dig
Hej hej!
Här är en till i samma sits. Vi gifter oss 080815 och vi har försökt att få barn i över ett ör. Vi började med utredning i februari och är nästan färdiga. Jag har en titthålsoperation kvar att göra pga att jag inte kunde genomföra spolningen pga smärta. Det beror förmodligen på att det finns en förträngningen eller att livmodern började krampa, dvs värkar som vid en förlossning. Men som sagt, än så länge har dom inte hittat några fel på någon av oss.
Eve, du gjorde helt rätt som har beställt tid! Det är bättre att söka för tidigt än att upptäcka att något är fel efter att ha försökt i flera år för gäves.
Vid första besöket så gjorde dom ett vul på mig och kände på min blivandes klockspel. Sen fick jag ta blodprover på mensdag 3 för att se bla att jag har äl mm. Sambon fick sen lämna spermaprov och efter det var det dags för spolning, som misslyckades..
Lycka till nu alla´med både barn, graviditeter och bröllop!
Har hört att spolningen i sig kan va en gasnka obehaglig upplevelse men för dig gjorde det alltså ont? Hoppas operationen går bra!
Ja det känns skönt att ha en tid att se fram emot...reagerade dock på att sköterskan jag pratade med sa "ja ni är ju rätt så unga så..." som att efsm vi va unga kunde vi gott försökt ett tag till på egen hand. Vad ska det spela för roll? Är väl en bra sak? Hellre det än å va 35 och inse att det inte går...
Juni2009: Grattis! Va härligt att du är gravid!
eve - Slutade me minpiller i aug förra året, dröjde 5 mån innan första mensen kom. Sen kom den regelbundet i några månader (typ tre) och nu har den inte kommit alls på 2,5 månad..
vet inte när man ska bli orolig liksom!
Hej...
Vi försöker oxå bli gravida... var på kvinnokliniken i måndags (9/6)och fick en spruta som ska sätta igång min ägglossning, på bara några timmar så hade jag ägglossning och vi fick vara väldigt intima de 3 följande dagarna.... Nu har det gått en vecka sedan jag fick sprutan så nu väntar jag bara på att tiden ska gå så att jag får ta ett gravtest!
Hoppas, inte mensen kommer bara, hoppas inte, för då måste jag gå igenom samma procedur igen!!!
Åh, vad spännande, men då måste jag bara fråga dig om du hade känningar i äggstockarna nästan på en gång efter ägglossningen?
puff
Låter ju onekligen skumt...min blev regelbunden med ÄL (antagen) direkt efter pillerstopp. Men de säger att upp till ett år är normalt innan mensen blir normal. SÅ när det gått ett år tycker jag du ska kontakta gyn direkt.
Hoppas det tar sig Men har ni genomgått utredning? och allt e ok med din man?