• eveluscious

Brudar som försöker få barn?

Tänkte höra om det finns någon med brud som försöker få barn? Vi har försökt i tio månader och gifter oss nästa sommar...

• Svar på tråden Brudar som försöker få barn?
  • JohannaTotte

Här har ni en till som försöker o försöker. Slängde pillren i December 2006 men började aktivt försöka i Maj 2007.
    Nu har vi påbörjat utredning precis denna vecka. Det är både läskigt o spännande. Kanske att det är nåt fel som man faktiskt kan avhjälpa.
    Vi gifter oss i Oktober så det vore inte nån katastrof om jag inte blev gravid nu eftersom jag ÄLSKAR champagne och gärna dricker det på min bröllopsdag. Men vi fortsätter att försöka aktivt.
    Allt är ju normalt med en menscykel på 28 dagar osv.
    Men min gyn tror inte att mina ägg släpper. Men det lär alla blodprover visa nu:)

• eveluscious

Ni som börjat med utredning; vad inleder de utredningen med? Vem kollar de först? Får man lämna prover osv?

Jag VET att jag har ÄL men har också hyffsat ont vid ÄL så jag e rädd att det är någon form av endometrios dvs att äggen inte släpper

• Ars amandi

ja å VART ska man ringa, när jag pratade med en barnmorska så sa hon bara att jag skulle kontakta läkare när jag tyckte det va dax...

har också sjuukt ont vid ägglossning, ibland nästan ondare än vid mensen... men på ett helt annat sätt..

• Babymama

Här är det mest tiden som fattas tror jag, med en 1.5 åring, jobb och så ett bröllop så är det svårt att hitta någon egentid som par :) Första gången tog det 6 månader. Hoppas på en liten till efter bröllopet!

• eveluscious

Ja mamma som är i "branschen" säger jag ska ringa en gynekolog men ringer jag ex. sjukhuset eller Vårdcentralen? Vet ingenting

Ars amandi skrev 2008-06-13 21:00:28 följande:

ja å VART ska man ringa, när jag pratade med en barnmorska så sa hon bara att jag skulle kontakta läkare när jag tyckte det va dax...har också sjuukt ont vid ägglossning, ibland nästan ondare än vid mensen... men på ett helt annat sätt..
  • bride 08

här är en till! Försökt i två månander nu men varit utan p-piller i 8 månader. Blir lite orolig då inte mensen kommer som den ska, vilket tydligen kan ta ett tag.
    Saken blir inte bättre av att halva släkten konstant frågar om vi inte ska ha barn snart. Alt komenterar konstant "ska du ha ett glas vin eller du kanske inte får dricka det?" Orkar knappt svara längre, jag vill inte disklutera detta med släktingar. Så svaret blir oftast vi får se först ska vu ju gifta oss i sept.

• mrsD

hoppar in här..

Slutade me p-pillren i aug förra året, dröjde 5 mån innan första mensen kom, hade regelbundet i 2 mån, men nu hade den inte kommit alls på två mån=(

Mannen e oxå barnsjuk, båda längtar.. även om man intalar sig att man inte har ngn brådska..

• JohannaTotte

Ni som undrar om utredning!

Jag ringde till min gynekolog som jobbar i ett privat vårdföretag. Men jag hade lika gärna kunnat ringa till en gynekolog på typ sjukhuset.

Jag fick börja med att göra ett VUL. Allt såg bra ut förutom att han såg att inte ägget släppt än. Jag har också ont vid ÄL så jag var helt säker på att den fungerade... men tydligen så var det ingen garanti.

Sedan fick jag o sambon remisser för att lämna prover, han det roliga spermaprovet och jag blodprover 2 olika under olika perioder i cykeln.
    han har redan lämnat sitt prov, men jag ska lämna blodprov på måndag.

Men jag har hört att alla gynekologer går väldigt olika till väga!

• flora82

Vi har försökt att få barn direkt efter vår sons födsel. Han är nu 3,5år och jag är fortfarande inte gravid. I bagaget har jag haft akutop pga av cysta, två missfall varav den ena var långtgången och en ytterligare misstänkt missfall, sen fick jag mkt skador under förlossning. Trots detta så vill inte min husläkare att vi ska DISKUTERA förrän till hösten, för att sedan skicka remiss så jag kan få utredning, är detta rätt ni som vet?

• eveluscious

hej igen gumman

Vet du...i stan finns det ett ställe som heter Charlottamottagningen, ring dit och se om de har hand om fertilitetsutredningar!
    Lider verkligen med er att ni fått försöka så länge!

flora82 skrev 2008-06-13 23:21:13 följande:
    Vi har försökt att få barn direkt efter vår sons födsel. Han är nu 3,5år och jag är fortfarande inte gravid. I bagaget har jag haft akutop pga av cysta, två missfall varav den ena var långtgången och en ytterligare misstänkt missfall, sen fick jag mkt skador under förlossning. Trots detta så vill inte min husläkare att vi ska DISKUTERA förrän till hösten, för att sedan skicka remiss så jag kan få utredning, är detta rätt ni som vet?
Svar på tråden Brudar som försöker få barn?