• eveluscious

Brudar som försöker få barn?

Tänkte höra om det finns någon med brud som försöker få barn? Vi har försökt i tio månader och gifter oss nästa sommar...

• Svar på tråden Brudar som försöker få barn?
  • bröllopsdag

Önskar också barn, en högsta önskan. Nu en fråga till er andra...är ni oroliga för att mensen ska komma just på den dagen ni ska gifta er? Jag har börjat tänka på det & det skulle verkligen blir både jobbigt & trist...
    Hur tänker ni kring detta? Jag har för många år sedan testat Cyklo-f som finns på apoteket och det minskar blodmängden, kanske kan man ta det igen om den skulle dyka upp just på sin dag...Har ni några förslag?

• eveluscious

Jag har tidigare provat Primolut Nor för att skjuta upp mensen och det funkade perfekt så det kör jag på om jag skulle råka ha en sån otur

bröllopsdag skrev 2008-06-14 23:35:42 följande:
    Önskar också barn, en högsta önskan. Nu en fråga till er andra...är ni oroliga för att mensen ska komma just på den dagen ni ska gifta er? Jag har börjat tänka på det & det skulle verkligen blir både jobbigt & trist...Hur tänker ni kring detta? Jag har för många år sedan testat Cyklo-f som finns på apoteket och det minskar blodmängden, kanske kan man ta det igen om den skulle dyka upp just på sin dag...Har ni några förslag?
  • bröllopsdag

ok, fast jag har hört att det inte är bra att ta om man försöker få barn. Att det kan påverka lång tid efter...vet ju ej om det stämmer dock....Måste man veta exakt när mensen ska komma när man tar dom eller? Kan det bli så att man liksom startar fel dag och sen får det i alla fall?

• eveluscious

Primolut nor ges även under längre tid för kvinnor som inte har ägglossningen, som ett sätt att få igång den. Så jag tror inte den ställer till något åt det negativa hållet
    Man ska ta dem senast tre eller fyra dagar innan beräknad mens men jag visste inte om min cykel va 27 eller 32 dagar den månaden så jag utgick från 27. Funkade finemnag
    De är även på recept så är du nyfiken på dem kan ju en BM/gyn svara på dina funderingar och oro...

bröllopsdag skrev 2008-06-15 00:58:43 följande:
    ok, fast jag har hört att det inte är bra att ta om man försöker få barn. Att det kan påverka lång tid efter...vet ju ej om det stämmer dock....Måste man veta exakt när mensen ska komma när man tar dom eller? Kan det bli så att man liksom startar fel dag och sen får det i alla fall?
  • BröllopJuli2008

Hej tjejer! Vill bara ge er en solskenshistoria.

Jag och min m2b har varit ett par i 6½ år. Vi har försökt få barn i nästan 6 år men eftersom vi båda är unga har vi väntat med att söka hjälp. I oktober förra året fick vi iaf tid på Sophiahemmet i Stockholm för att påbörja utredning om barnlöshet.

Det visade sig snabbt att det varken var fel på mig eller m2b vilket faktiskt var ganska frustrerande. Självklart var vi på ett sätt glada över att det inte var något fel på någon av oss men samtidigt hade det varit "skönt" att ha en anledning till att det inte funkade.

I januari gjorde vi vårt förta insiminationsförsök men dessvärre lyckades det inte = stora deppen. I april gjorde vi det andra och döm av min förvåning när jag två veckor senare fick ett starkt + på stickan! Jag är nu 10 fullgånga veckor och har precis gått in i vecka 11. Jag gjorde ett ul i tisdags och fick då se huvud, armar och ben som rörde sig som bara den samt ett hjärta som slog kanonfint!

Jag kommer vara i veck 16 då vi gifter oss och hoppas på en liten kula under klänningen

Så ge inte upp tjejer! Storken kommer förr eller senare, han har kanske bara lite svårt att hitta till just erat hus..

• bröllopsdag

Ofrivilligt barnlösa sen ca 6 år tillbaka...
    Jag har genomgått behandlingar, bla Ivf, har inga barn på jorden men en underbar ängel i himlen....
    Önskar er alla lycka till!

eve: Ska fundera på det där med primolut,tack. Är bara så trött på all medicinering, vill ju helst avstå

• JohannaTotte

BröllopJuli2008: Vilken härlig historia! Stort grattis till er!

bröllopsdag: Inte lika rolig historia men jag önskar er all lycka till också!

Imorgon är det dags för mig att lämna blodprover. Ska bli skönt att få de första gjorda!:)

• JohannaTotte

BröllopJuli2008: Vilken härlig historia! Stort grattis till er!

bröllopsdag: Inte lika rolig historia men jag önskar er all lycka till också!

Imorgon är det dags för mig att lämna blodprover. Ska bli skönt att få de första gjorda!:)

• eveluscious

och så kom det rosa på pappret.. skit också! Inte kommit något mer så det e troligtvis spottings....fan, inte bra att ha!

Svar på tråden Brudar som försöker få barn?