• eveluscious

Brudar som försöker få barn?

Tänkte höra om det finns någon med brud som försöker få barn? Vi har försökt i tio månader och gifter oss nästa sommar...

• Svar på tråden Brudar som försöker få barn?
  • JohannaTotte

eve: Åhh va trist! Lider med dig.... fattar inte vad det är som ska va så jäkla svårt. När man är ute på stan känns det ju som att alla andra kan förutom än själv!

• eveluscious

Ja....ungar och magar överallt! Vill bara springa fram till alla mammor och blivande sådana och banka dem i huvudet och fråga "vet du om hur lycklig du borde va??"

JohannaTotte skrev 2008-06-15 21:41:31 följande:
    eve: Åhh va trist! Lider med dig.... fattar inte vad det är som ska va så jäkla svårt. När man är ute på stan känns det ju som att alla andra kan förutom än själv!
  • Nalle Puh 40

Vill gifta mig först men sedan får vi se vad som händer

• eveluscious

Så! Nu har den här bruden bokat tid för fertilitetsutredning i augusti!

• BröllopJuli2008
    eveluscious skrev 2008-06-16 11:51:29 följande:
    Så! Nu har den här bruden bokat tid för fertilitetsutredning i augusti!
    LYCKA TILL!!! Ibland så räcker det faktiskt bara med att ha bokat tid för utredning
  • eveluscious

ja vi har ju ca. två ÄL innan vi ska dit så vi hinner försöka lite själva först...känns bra

BröllopJuli2008 skrev 2008-06-16 12:54:29 följande:
    LYCKA TILL!!! Ibland så räcker det faktiskt bara med att ha bokat tid för utredning
  • Sanfor

Idag kom mensen!! Hurra!

Kanske inte något man normalt blir glad över när man planerar skaffa barn, men i mitt fall något bra. Plockade bort p-stav för två månader sen och varit orolig för att nåt var fel för att inte mensen kommit igång.
    Men nu så, kan barnplanerandet snart sätta igång på allvar

• zsandora

Försöker själv få ett andra barn. Har en bus pojk på 3 år. Kom efter 4 år. Förra året gick ja på undersökning om varför vi inte fick fler, inga fel på oss. Men de gav mig pergotime, efter tre mån blev de ett svagt plus. Dock förlora ja det i v 8.

Så hjälp finns, dra er inte för att söka.
    Men tänker ni på när ni har sex/ hur ofta, sen kan även psyket spela sin roll kroppen låser sig. Det hände för mig innan ja fick första.... I april sa läkarn till mig att ja kunde inte få barn, i maj blev ja gravid.... Tro att han va förvånad...

Jag föröker släppa barntänkandet, men de e inte så lätt när man så gärna vill ha en till....

Oj så långt det blev...

• eveluscious

Sanfor
    Grattis! Lyckan när första mensen kom va inte att leka med

zsandora
    Grattis till din lilla pojk Ja sen behöver ju intredning va = IVF det kan som sagt hjälpa med spolning eller Pergo.

• emmison

Jag önskar er alla lycka till med att bli gravida!!! Jag vet precis vad ni pratar om att vilja bli gravid! Jag har precis blivit mamma för 8 veckor sen. Det är jättejobbigt med all den väntan som är innan man får det efterlängtade + på stickan! Men ta det lugnt stressa inte... Tänk inte på det. Vet att det är svårt! 10 månader är inte så jätte lång tid... men 6år! Det är verkligen värt all väntan det är så underbart med sin egen lilla!
    Lycka till med bröllop å allt annat.

Svar på tråden Brudar som försöker få barn?