Brudar som försöker få barn?
Tänkte höra om det finns någon med brud som försöker få barn? Vi har försökt i tio månader och gifter oss nästa sommar...
Tänkte höra om det finns någon med brud som försöker få barn? Vi har försökt i tio månader och gifter oss nästa sommar...
vi har inte sökt hjälp ännu, eftersom det inte ens gått ett år ännu.... och som jag nämde innan, gravid kan jag ju blir eftersom jag varit de 2 ggr, missfallen berodde helt enklet på att den lilla ärtan inte var frisk, och kroppen stötte ut de.
båda är vi friska, men ibland kan de ju ta lite längre tid och bli gravid tyvärr....
vi försöker också. Har gjort det i några månader nu. Varje månad blir jag besviken att det inte har blivit något.. Men det är bara att försöka igen, hoppas verkligen att det blir snart
jag ringde en barnmorska då när min mens vart dum i två omgångar å hon sa att antingen har ja fått två tidiga missfall eller så jävlas bara mensen för att den känner för´t
hon rekomendera att börja ta tempen varje morgon för att se när ägglossningen är och ev köpa ägglossningstester... å så sa hon att har det inte blivit något om några månader så skulle vi kontakta läkare...
tror inte det är nåt fel på nån av oss (men man vet ju aldrig) och min m2b har redan två vuxna barn så han har ju lyckats tidigare iallafall...
men som sagt man kan ju hoppas på en traditionell liten skrutt
Jag såg en uträkning på hur lång tid varje månad allt klaffar så att det kan bli barn, i snitt låg det på 3 timmar, alla faktorer medräknade!!!
det jobbiga är att mannen dotter på 20 ska ha i höst... (hon är en strulig liten flicka som inte kan ta hand om sig och tror att allt kommer bli bra bara för att hon får barn, blev med barn för att hon inte tål hormoner och har redan gjort två aborter )
ser magar ööööverallt å kan bara stanna upp framför barnhyllan i matafären utan igentligen veta varför jag står där...
men försöker att inte tänka så mycket på det, plusset kommer när det kommer å har det inte hänt något om en eller två månader så kontaktar vi bara läkare....
okej,,,,min pappas nya tjej ska ha med barn i agisti...inte alls kul säger jag bara....:/ men men...
jag ser med magar precis överallt....det är JOBBIGT!!!!!!!
Jag ska gifta mig om EN månad med min prins =)
Vi har i sommmar varit ett par i 11 år och i sommar kasta jag p-pillren..
Har rätt regelbunden menscykel fast lång (32-44 dagar) men nu sista halvåret har jag kännt av ÄL så det är skönt, det är först nu som vi verkligen satsar på att bli med barn, så vi får hoppas det tar sig snart så att vi får plusset =)
Vi har också försökt få barn i över ett år nu. Vi har kört med äl-stickor till förbannelse så det brinner i plånboken (de är ju inte billiga direkt), och de visar aldrig nåt utslag.
Nu går vi på fertilitetsutredning. Den har visat att jag har ett överskott på hormoner i hypofysen. Och jag som trodde att många hormoner var bra för barnaavel
Min gynnis gav oss över sommaren att jobba på barn annars kommer jag att få hormontabletter för att reglera saker och ting - så då hoppas jag att nånting händer.
Tydligen är det så att det är många par som är ofrivilligt barnlösa nuförtiden.
Här är en till som försöker få till en bulle i ugnen. har försökt i snart 2år,men än har inget hänt, börjar ju nästan ge upp hoppet. vi har sagt att har de inte hänt något under sommaren så ska vi ta kontakt med en fertilitetsläkare o se.
Båda är ju friska,men det är ju mkt som ska klaffa.
å detta med att man ser magar å sånt överallt... min m2b gör ju inte saken bättre genom att vilja presis lika mycket som jag... han kan kläcka ur sig saker som "jag längtar tills jag får gå på stan å stoltsera med barnvagnen" bl a...
DÅ suger det till i livmodern vill ja lova!