• eveluscious

Brudar som försöker få barn?

Tänkte höra om det finns någon med brud som försöker få barn? Vi har försökt i tio månader och gifter oss nästa sommar...

• Svar på tråden Brudar som försöker få barn?
  • flora82

Vad är de för några? Men man behöver ingen remiss för att gå dit?
    Jag är så jävla less på min familjeläkare, inget stöd för fem öre. Arguementet att vi skulle vänta så länge var att vi skulle tänka efter vad vi ville.. vi har ju tänkt på det i över tre år *arg*
    Tack för du bryr dig E :)
    berätta gärna om vad det är för ställe

eveluscious skrev 2008-06-13 23:25:32 följande:
    hej igen gumman Vet du...i stan finns det ett ställe som heter Charlottamottagningen, ring dit och se om de har hand om fertilitetsutredningar! Lider verkligen med er att ni fått försöka så länge!
  • eveluscious

www.praktikertjanst.se/templates/PageStartExternal____7042.aspx/
    Privat med samma avgifter som landstinget Vet dock inte om dem tar han om fertilietsproblem men man kan alltid höra...

Klart jag bryr mig! Vi sitter i samma båt du och jag på fler än ett sätt Plugg, barn, bröllop...

flora82 skrev 2008-06-13 23:45:35 följande:
    Vad är de för några? Men man behöver ingen remiss för att gå dit? Jag är så jävla less på min familjeläkare, inget stöd för fem öre. Arguementet att vi skulle vänta så länge var att vi skulle tänka efter vad vi ville.. vi har ju tänkt på det i över tre år *arg*Tack för du bryr dig E :) berätta gärna om vad det är för ställe
  • flora82

då får jag kolla upp dem, tack :)

Ja det är sant, väldigt lika på den biten hehe, vi får ställa upp för varandra :)

eveluscious skrev 2008-06-13 23:52:15 följande:
    www.praktikertjanst.se/templates/PageStartExt.../Privat med samma avgifter som landstinget Vet dock inte om dem tar han om fertilietsproblem men man kan alltid höra... Klart jag bryr mig! Vi sitter i samma båt du och jag på fler än ett sätt Plugg, barn, bröllop...
  • flora82

"Men vi arbetar naturligtvis också med kvinnosjukdomar det vill säga utredning, eventuell behandling och uppföljning av till exemepel klimakteriebesvär, inkontinensbekymmer, barnlöshet, blödningsrubbningar, cellförändringar, framfall, preventivmedelsproblematik med mera. Vi har ett nära samarbete med Kvinnokliniken i Karlstad"

där står det de arbertar med barnlöshet, perfekt :)

eveluscious skrev 2008-06-13 23:52:15 följande:
    www.praktikertjanst.se/templates/PageStartExt.../Privat med samma avgifter som landstinget Vet dock inte om dem tar han om fertilietsproblem men man kan alltid höra... Klart jag bryr mig! Vi sitter i samma båt du och jag på fler än ett sätt Plugg, barn, bröllop...
  • eveluscious

Kanonbra Dit ska jag iaf vända mig när det blir dags! Fast jag hoppas ju att jag e gravid nu

flora82 skrev 2008-06-13 23:58:10 följande:
    "Men vi arbetar naturligtvis också med kvinnosjukdomar det vill säga utredning, eventuell behandling och uppföljning av till exemepel klimakteriebesvär, inkontinensbekymmer, barnlöshet, blödningsrubbningar, cellförändringar, framfall, preventivmedelsproblematik med mera. Vi har ett nära samarbete med Kvinnokliniken i Karlstad"där står det de arbertar med barnlöshet, perfekt :)
  • flora82

E du sen? :) hhih

eveluscious skrev 2008-06-14 00:08:43 följande:
    Kanonbra Dit ska jag iaf vända mig när det blir dags! Fast jag hoppas ju att jag e gravid nu
  • eveluscious

Nej jag väntar på BIM nu i dagarna....

flora82 skrev 2008-06-14 00:13:41 följande:
    E du sen? :) hhih
  • flora82

*håller tummarna*
    :)

eveluscious skrev 2008-06-14 00:45:13 följande:
    Nej jag väntar på BIM nu i dagarna....
  • The Bumblebee

Vi har varit gifta i en vecka nu (shit vad tiden går snabbt!) och skippade allt vad preventiva metoder (har kört avbrutet rätt länge) heter på bröllopsnatten, då jag för övrigt hade äl.

Blir det barn så blir det - det är vår filosofi (så resonerade vi med de andra 2 barnen oxå). Vi kommer inte att medvetet ha sex enbart på vissa särskilda dagar, utan när andan och lusten faller på. Att äl och bröllopsnatt sammanföll var bara en stor bonus

• JohannaTotte

Skönt att höra att det är fler som är på samma linje i livet. Det är svårt när många man känner blir gravida utan några problem alls. Alla i min närhet har blivit gravida på första försöket, och här sitter vi 1.5 år senare utan något alls.

Nu ska vi gifta oss vilket gör det hela med att inte lyckas bli gravid lite enklare. VI har något att se fram emot nu av hela våra hjärtan. Jag kan bara tänka mig hur jobbigt det kommer bli sedan om ingenting händer....

Svar på tråden Brudar som försöker få barn?