• Plummis83

Fota före eller efter vigseln?

Hade första mötet med fotografen igår och vi bokade honom direkt!! Kändes så bra!!

Vi skulle bland annat fundera på vilka vi ville fotograferas med och om vi ville ta våra bröllopsfoton före eller efter vigseln.

Min blivande vill inte se mig innan vi går in (skulle han få bestämma så skulle han vilja stå och vänta på mig men jag vill inte gå själv och har ingen mega bra kontakt med min pappa så vill inte gå med honom heller) så nu har vi det "stora" problemet med om vi ska fotas innan eller efter vigseln!
    Fotografen vill ha ungefär 2 timmar på sig för vi kommer vara på olika platser!

Vi pratade igår kväll om att vi skulle fotas efteråt för då hinner gästerna ta sig till lokalen (tar 15-20 min med bil från kyrkan till lokalen) och kan mingla på stället innan vi kommer istället för att vi ska komma dit samtidigt!! Plus att då behöver inte min blivande se mig innan vi går in!
    Sen pratade jag med min mamma å hon blev lite sur för det för hon ville minnsann inte vänta på oss.
    Till saken hör att de på min sida inte träffas så ofta så jag vet att de knappast kommer ha problem med att mingla omkring och har mkt att prata om!!
    De på min sambos sida har inte heller några större problem med det, dessutom är det första gången min släkt kommer träffa hans släkt!!

Funderade inatt på om man kunde dela upp fotograferingen - alltå nån timme innan och sen nån timme efter, men då spricker min blivandes önskan!!

Hur har ni gjort?? Hur lång tid hade ni på er??

• Svar på tråden Fota före eller efter vigseln?
  • Plummis83

Allt jag ville var att få veta hur ni andra gör/gjort!!!

• furillen
    Plummis83 skrev 2008-05-25 22:10:22 följande:
    Allt jag ville var att få veta hur ni andra gör/gjort!!!
    tycker inte du behöver försvara dig. de allra flesta förstår precis varför du startat denna tråd. inget konstigt med det alls! jag tycker också det är asspännande att få veta hur andra tänker och gör. det är väl en grym sak med BT att få prata med andra som precis som man själv har massa bröllop i huvudet! :)
  • Plummis83

Tack!!!
    Gillar det här med BT för att kunna prata och bolla idéer!! Har ingen att prata med förutom mina vänner men de orkar nog inte lyssna på mig hela tiden *hihi*

furillen skrev 2008-05-25 22:15:27 följande:
    tycker inte du behöver försvara dig. de allra flesta förstår precis varför du startat denna tråd. inget konstigt med det alls! jag tycker också det är asspännande att få veta hur andra tänker och gör. det är väl en grym sak med BT att få prata med andra som precis som man själv har massa bröllop i huvudet! :)
  • furillen
    Plummis83 skrev 2008-05-25 22:18:03 följande:
    Tack!!! Gillar det här med BT för att kunna prata och bolla idéer!! Har ingen att prata med förutom mina vänner men de orkar nog inte lyssna på mig hela tiden *hihi*
    nä precis, känner det samma. alla vänner har nog sin gräns hur länge de orkar lyssna på mitt bröllopstjat :D
    men det är ju så sjukt stort allting! tänk att vi ska gifta oss!
    och ta bilder innan eller efter.. ;)
  • gekas

jag har inte läst alla kommentarer men jag håller med det är riktigt bra att det finns ett ställe där idèerna kan hämtas. Mina kompisar är så trötta på min tjat om bröllop ( egentligen är det ju ingen som har sagt det, men jag får inte samma idéer som jag får här för att de är inte gifta) Jag har fått här massor med bra tips.
    Angående om tråden: vi kommer fotas före, under och efter vigsel. En halvtimme före vigsel kommer vi ta några bilder, då vi har två barn och risken är stor att efter vigsel har de massa annat att göra, så att efter vigsel kommer vi fota oss utan barn.

• SweetSun

Vi ska fotas Innan vigseln, vigseln samt mingel innan festen.

Vi vill fotas (porträtt) innan, för då är man inte helt rödgråten och sminket har ännu inte runnit ;) Håret och sminket dessutom nygjort och ligger/sitter där det ska

Sen så som Akvavit sa, att man då ser varandra och för första gången och får med det på bild, måste ju vara fantastiskt! Vi ska inte träffa varandra förren då, och jag kan tänka mig hur underbart det måste kännas, timmarna inna vigseln...

• dreams

Vi ville egentligen oxå fotas efter vigseln då vi inte ville se varanndra innan kyrkan.

Min fotograf sa att vi fick välja själva men ville ändå tala om att man kan se rödgråten ut efteråt (jag är jättekänslig och kan gråta för minsta lilla), dessutom kanske man har riskorn lite överallt (om man nu ska ha riskastning)

Vi funderade ett tag och bestämde oss för att fotas innan vigseln, men alla gör ju självklat som de själva känner passar.

Lycka till med beslutet och vad ni än väljer!

• lyckliga frun

vi fotograferades efter. Vilket känndes helt rätt för oss då vi i efterhand ser att vi var ALDELES för nervösa före. Jag håll på spy, glömde massa saker osv osv. Efter vigseln och kramandet var både min man och jag mycket mer avslappnad. :) Och efterdet åkte vi häst och vagn i 30 min medans vi drack skummpa och petade i oss choklad och några snittar. Det var heaven..:D

• BrudenB

Har inte läst svaren i tråden men jag utgick från mig själv när jag gifte mig. Vi fotades före vigseln då jag varit på bröllop där man fotats efter vigseln och det förstör hela stämningen att stå i två timmar och vänta på ett brudpar - trots att det finns massor av gäster att mingla med.

• lyckliga frun

Våra gäster väntade på oss i ca 1 timma och gick samtidigt en liten tippsrunda i strålande väder. Två timmar låter däremot tråkigt att vänta. Men håller man bara gäster sysselsatt och med dryck och lite tilltugg så tycker jag att de bröllopp jag har varit på( ca 6-7 st) inte drog ner stämningen på att vänta på brudparet. Fast alla var ju väldigt olika upplagt.

• martintherese

vår fotograf rekommenderade oss att ta både och. Vi kommer ta de där klassiska fotona innan å man får tagit dom innan man aknske är helt lipig haha. Men sen kommer vi även åka iväg en liten stund precis efter vigseln innan brudskål och fota oss...många som säger att man har en helt annan blick i ögonen efter vigseln...

• anna 1976

Vi skall fotograferas innan. Vi skall ha med fotografen hela dagen. Räknar med ett par tusen bilder.

• EvelinaK

Vill ni ta fotograferingen efter tycker jag ni ska göra det! Hoppa över vad din mamma tycker.. Det man kan göra för att underhålla gästerna lite är att göra en tips promenad med frågor om er, så har gästerna något att göra!

• Robina67

vi ska fotas innan vid 15 - 15.30, vi gifter oss kl 17

• Plummis83

Vi kommer gifta oss 15.30 så får se hur vi gör... Är ju som sagt mer än 1 år kvar!!

Svar på tråden Fota före eller efter vigseln?