• Plummis83

Fota före eller efter vigseln?

Hade första mötet med fotografen igår och vi bokade honom direkt!! Kändes så bra!!

Vi skulle bland annat fundera på vilka vi ville fotograferas med och om vi ville ta våra bröllopsfoton före eller efter vigseln.

Min blivande vill inte se mig innan vi går in (skulle han få bestämma så skulle han vilja stå och vänta på mig men jag vill inte gå själv och har ingen mega bra kontakt med min pappa så vill inte gå med honom heller) så nu har vi det "stora" problemet med om vi ska fotas innan eller efter vigseln!
    Fotografen vill ha ungefär 2 timmar på sig för vi kommer vara på olika platser!

Vi pratade igår kväll om att vi skulle fotas efteråt för då hinner gästerna ta sig till lokalen (tar 15-20 min med bil från kyrkan till lokalen) och kan mingla på stället innan vi kommer istället för att vi ska komma dit samtidigt!! Plus att då behöver inte min blivande se mig innan vi går in!
    Sen pratade jag med min mamma å hon blev lite sur för det för hon ville minnsann inte vänta på oss.
    Till saken hör att de på min sida inte träffas så ofta så jag vet att de knappast kommer ha problem med att mingla omkring och har mkt att prata om!!
    De på min sambos sida har inte heller några större problem med det, dessutom är det första gången min släkt kommer träffa hans släkt!!

Funderade inatt på om man kunde dela upp fotograferingen - alltå nån timme innan och sen nån timme efter, men då spricker min blivandes önskan!!

Hur har ni gjort?? Hur lång tid hade ni på er??

• Svar på tråden Fota före eller efter vigseln?
  • Lucia05

Eftersom fotograferingen kommer att ta minst två timmar bör ni absolut fotas innan vigseln. Kommer ni att fotas efter vigseln tycker jag synd om era gäster.

• patti87

synd och synd om gästerna...det är ju endå VåRAN daglixom, man kan planera allt så att det blir bra till slut... vill man fota sig innan gör man det, vill man fota sig efter gör man det lixom. man kan fixa allt innan så att det inte blir synd om gästerna...

• patti87

man planerar ju dagen så som man själv vill att den ska vara! finns inget ska eller måste .

• Bröllop 2 aug

Vi kommer fotas efter vigseln. Jag kommer alltid tänka att "vi var ju egentligen inte gifta då" när jag tittar på korten annars. Vill inte heller att vi ska träffas innan vigseln. Till de röda ögonen har jag clear-eyes-droppar, sminket är bara att bättre på, riset går att pilla bort oc här det något korn som syns på fotot går det alltid att photoshopa bort. Vi tänkte ta max en timme till fotograferingen och under den tiden får gästerna en liten guidning av området då det är i historisk miljö vi gifter oss och har festen.

• bara jag

Jo, men även om det är er dag så har man ju ändå sina gäster att tänka på! Så resonerar vi

patti87 skrev 2008-05-24 10:20:37 följande:
    synd och synd om gästerna...det är ju endå VåRAN daglixom, man kan planera allt så att det blir bra till slut... vill man fota sig innan gör man det, vill man fota sig efter gör man det lixom. man kan fixa allt innan så att det inte blir synd om gästerna...
  • patti87

ja fast alla har sina drömmar om sin stora dag! :) vissa kommer inte ens visa sig för sin blivande man innan vigseln,,,då kan man ju inte fotas innan vigseln för då är hela överaskningen förstörd lixom.

självklart ska man tänka på gästerna... dom är ju självklart jätteviktiga eftersom det är alla nära och kära man bjuder.

men det går säkert och fixa detta på ett snyggt sätt så att det inte blir synd om gästerna. utanför våran festlokal kommer det vara en stor trädgård och där kommer de stå ett stort partytält dit gästerna kan gå och dricka :) men nu har ju inte alla sånt, men som sagt alla gör ju sin dag hur dom själva vill. det blir nog bra hur man än gör :)

• bara jag

Ja, alla gör ju som de vill, absolut. Men för vår del så resonerar vi annorlunda.

• Hofsan

Kan ni inte ha heldagsfotografering. Då blir det ju bilder hela dagen, både när ni gör vid er, foto före, foto efter och hela festen med tal, dans osv. Det ska vi ha.

• Hofsan

Ps De bästa fotona är alltid EFTER vigslen när man är avslappnad och när man faktist e gift. Kollade på mina vänners foto som också hade heldagsfotografering och man såg en stor skilnad på fotona.

• patti87

vi ska med ha en heldags fotografering :) det är nämligen min moster man som fotograferar oss :)
    så vi har ju tur på den biten :)

det blir nog bra hur man än gör :)

inget är ju rätt elelr fel..:)

Svar på tråden Fota före eller efter vigseln?