• Plummis83

Fota före eller efter vigseln?

Hade första mötet med fotografen igår och vi bokade honom direkt!! Kändes så bra!!

Vi skulle bland annat fundera på vilka vi ville fotograferas med och om vi ville ta våra bröllopsfoton före eller efter vigseln.

Min blivande vill inte se mig innan vi går in (skulle han få bestämma så skulle han vilja stå och vänta på mig men jag vill inte gå själv och har ingen mega bra kontakt med min pappa så vill inte gå med honom heller) så nu har vi det "stora" problemet med om vi ska fotas innan eller efter vigseln!
    Fotografen vill ha ungefär 2 timmar på sig för vi kommer vara på olika platser!

Vi pratade igår kväll om att vi skulle fotas efteråt för då hinner gästerna ta sig till lokalen (tar 15-20 min med bil från kyrkan till lokalen) och kan mingla på stället innan vi kommer istället för att vi ska komma dit samtidigt!! Plus att då behöver inte min blivande se mig innan vi går in!
    Sen pratade jag med min mamma å hon blev lite sur för det för hon ville minnsann inte vänta på oss.
    Till saken hör att de på min sida inte träffas så ofta så jag vet att de knappast kommer ha problem med att mingla omkring och har mkt att prata om!!
    De på min sambos sida har inte heller några större problem med det, dessutom är det första gången min släkt kommer träffa hans släkt!!

Funderade inatt på om man kunde dela upp fotograferingen - alltå nån timme innan och sen nån timme efter, men då spricker min blivandes önskan!!

Hur har ni gjort?? Hur lång tid hade ni på er??

• Svar på tråden Fota före eller efter vigseln?
  • EnaOline

vi ska fotas efter vigseln, vi båda vill se varandra för första gången i kyrkan.

• Plummis83

Vår fotograf ska vara med på vigseln, utanför kyrkan och när vi åker därifrån oxå!!!

• Akvavit

Vi fotades innan, vi tyckte det var helt perfekt. Att man inte är gifta spelar liksom ingen roll... istället, det som syns på fotona och som vi alltid kommer minnas när vi tittar på dem är den där fantastiska känslan vi fick när vi först möttes i våra vackra kläder. Vi kunde ägna mer än en timme med fotografen, bara åt varandra, att njuta av varandra, att bara sluka varandra med blicken, bara mysa och slappna av. Och det syns på bilderna hur häftigt det var!

När vi sen gick in tillsammans i kyrkan hade vi redan klarat av de första käsnlostormarna när vi såg varandra, för tro mig, stormar blir det
    Och för min del tar jag dem hellre mer eller mindre privat än framför 70 andra personer...när jag kan prata med min man och pussa på honom så mycket jag vill. Under vigseln kunde vi fokusera på den och vara väldigt närvarande i den, det var härligt.

Efter vigseln ville vi bara åka och umgås med gästerna, då var det skönt att mesta delen av fotografering var avklarad, vi tog bara lite fler medan vi väntade på att alla skulle komma till festlokalen, sen åkte vi och minglade med dem.

Som sagt, alla gör som de vill, men jag kan verkligen rekommendera fotografering innan...det blir en magisk stund, och det tar verkligen inget från vigseln, snarare tvärtom...

• patti87

vilket tjat om de hela, alla gör som om vill! inget är väl rätt elelr fel???!!!

• Plummis83

Nä, inget är rätt eller fel men jag ville höra hur ni andra gör/gjort och hur lång tid det tog!!!
    Det är ju inte samma personer som skriver så jag tar gärna emot fler som gärna berättar!!

patti87 skrev 2008-05-25 21:46:04 följande:
  • furillen
    nä, inget är rätt eller fel..
    men eftersom det är det tråden handlar om så känns det väl naturligt att skriva om? :)
  • Akvavit

TS frågade ju om åsikter, då är det väl inte så konstigt om folk svarar? Knappast tjat då?

• patti87

ja självklart, men varför blir vissa lite smått sura över att andra väljer och fota sig efter vigseln?? det är väl inga konstigheter med det?? alla väljer ju själva hur dom vill göra det på sin stora dag? :)

• Akvavit

Vem är sur? Den enda som verkar lite upprörd är du....?

patti87 skrev 2008-05-25 21:58:24 följande:
    ja självklart, men varför blir vissa lite smått sura över att andra väljer och fota sig efter vigseln?? det är väl inga konstigheter med det?? alla väljer ju själva hur dom vill göra det på sin stora dag? :)
  • patti87

har läst nästan alla inlägg och vissa verkar tycka att det är konstigt att fota sig efter vigseln och att det absolut är fel och göra det...men men ....alla får väl tycka vad dom vill....

Svar på tråden Fota före eller efter vigseln?