• lycklig78

Jag är gravid efter 3 års försök!!!!!!

Jag och min blivande har försökt att bli gravida (ja, iaf att få mig gravid) i 3 år!!!

Läkaren tyckte inte att vi skulle börja med hormonbehandlingen inför IVF förän efter bröllopet. Vi släppte tanken, för att ta nya tag till hösten.

Idag fick jag ett plustecken!!! 6 veckor kvar till bröllopet!

Jag är så lycklig!

Är det någon som vet något bra man kunde skriva, som telegram eller liknande så gästerna kan få reda på, på festen. Ex från barnmorskan eller något?

• Svar på tråden Jag är gravid efter 3 års försök!!!!!!
  • fru Bruhn

Förslag på text att lägga på bordet vid middagen: Denna dagen dricker inte Bruden alkohol, för det är nåt i magen som inte detta tål.
    Vi vill tala om att vi är lyckliga som bara den,
    och magen den får ni kanske känna på sen.

• blommisen

GRATTIS TILL ERT +

Hahaha den är ju sååå bra

fru Bruhn skrev 2008-04-15 20:36:28 följande:

Förslag på text att lägga på bordet vid middagen: Denna dagen dricker inte Bruden alkohol, för det är nåt i magen som inte detta tål.Vi vill tala om att vi är lyckliga som bara den,och magen den får ni kanske känna på sen.
  • Rosenpetunia

Åååh, vad kul
    ETT JÄTTEJÄTTESTORT GRATTIS till er båda!
    Kan inte ens föreställa mig hur lyckliga ni är just nu, efter att ha försökt så länge. Sköt om er, och lycka till med bröllopet!

• Fru Handal

GRATTIS vad roligt för er!!!!

Har skrivit ett liten rolig "telegram" som jag tycker kan passa!

Ni byter ut datumet mot det som är ert BF datum!!

Här kommer den!

"Jag brudparet på sin STORA dag vill hylla,
    och hoppas att jag er liv kan förgylla.
    Ni får nu inte tappa orken,
    vi ses den 26/1, många grattis från Storken"

Ha en fantastisk bröllopsdag och lycka till med graviditet och allt!

/Elin

• Juni2009

GRATTIS!!!!!
    Jag har inte läst alla trådar men tänker förslår att ni vänta med att berätta.
    Ni kan berätta det på bröllopet.

OM ni orkar vänta förstås!

• Yllo

Vill börja med att säga ett stort GRATTIS!!

Har inte läst hela tråden.. men vill ändå råda er att inte säga något innan bröllopet, eller ens under själva bröllopsdagen. Vill inte vara pessimist.. men det är ju så mycket som kan gå fel så här i första skedet av graviditeten. Så jag tycker att ni kan vänta lite med att berätta för omgivningen att ni väntar barn.

• Lovecats

Å andra sidan är det kanske så, att OM det går fel, så behöver man stöd. Hur man gör är upp till var och en dock. Själv skulle jag aldrig klara av att hålla tyst. Om inget annat skulle ett stort flin röja mig

Hur som helst: Ett stort grattis till ditt pyre, lycklig 78!

Yllo skrev 2008-04-16 13:12:59 följande:
    Vill börja med att säga ett stort GRATTIS!!Har inte läst hela tråden.. men vill ändå råda er att inte säga något innan bröllopet, eller ens under själva bröllopsdagen. Vill inte vara pessimist.. men det är ju så mycket som kan gå fel så här i första skedet av graviditeten. Så jag tycker att ni kan vänta lite med att berätta för omgivningen att ni väntar barn.
  • MajoJonas

Ett jättestort grattis!!!

• pale

ÅÅÅÅÅ grattis på dig!
    Jag försökte själv att få barn i flera år innan jag blev gravid på naturlig väg. Njut!

• lycklig78

Tack för alla underbara tips och stöttningar. Jag tänker dock inte tänka tanken på missfall. Men skulle det gå galet så vill jag att mina närmsta ska veta varför vi är ledsna. Det är ju då man behöver stöd. Så det där med att vänta till efter bröllopet ser jag ingen anledning till. Alla kommer ändå undra varför partyprissen inte dricker Så tips om att vänta var inte det jag frågade efter...

När bröllopet stundar så är jag i 12:e veckan så jag tycker det är helt ok att berätta för alla då. Familj och de närmsta vet redan Svårt att hålla tyst när vi försökt i 3 år..

Denna var riktigt bra

fru Bruhn skrev 2008-04-15 20:36:28 följande:

Förslag på text att lägga på bordet vid middagen: Denna dagen dricker inte Bruden alkohol, för det är nåt i magen som inte detta tål.Vi vill tala om att vi är lyckliga som bara den,och magen den får ni kanske känna på sen.
  • Utomlands 2008
    lycklig78 skrev 2008-04-16 19:52:39 följande:
    Tack för alla underbara tips och stöttningar. Jag tänker dock inte tänka tanken på missfall. Men skulle det gå galet så vill jag att mina närmsta ska veta varför vi är ledsna. Det är ju då man behöver stöd. Så det där med att vänta till efter bröllopet ser jag ingen anledning till. Alla kommer ändå undra varför partyprissen inte drickerSå tips om att vänta var inte det jag frågade efter...När bröllopet stundar så är jag i 12:e veckan så jag tycker det är helt ok att berätta för alla då. Familj och de närmsta vet redan Svårt att hålla tyst när vi försökt i 3 år..Denna var riktigt bra fru Bruhn skrev 2008-04-15 20:36:28 följande:
    Varmt grattis!
    Så underbart härligt för er att ni väntar ert barn! Och vilken fantastiskt bra dag att dela denna glädje med alla era närmaste vänner - som kommer att bli rörda till glädjetårar för er skull!

Jag tycker du resonerar klokt. Ni väntar ert barn, inte missfall (även om det förvisso finns en risk för sådant men det går ju tyvärr inte att undvika). Oroa dig inte utan njut av det mirakel det är att vara gravid!
  • lyckligjävel

GRATTIS!!! kom ihåg att inte stressa inför bröllopet nu bara, allt ordnar sig och det viktigaste är att du och den lilla får må bra!

• Kärlek ger näring åt själen

Jag måste berätta att jag sitter här med tårar i ögonen och små skrattar/fnittrar för er skull Sååå blöödig är denna bruden.. Grattis än en gng

• lycklig78

Tack alla söta brudar som delar min glädje

BT är bra till så mycket. Det roliga är att man känner igen så många nu, efter 3 månaders "hängande" här.

JAG ÄR ÖVERLYCKLIG78

• Blomsterbrud

Underbart!
    Massor grattiskramar

Svar på tråden Jag är gravid efter 3 års försök!!!!!!