• lycklig78

Jag är gravid efter 3 års försök!!!!!!

Jag och min blivande har försökt att bli gravida (ja, iaf att få mig gravid) i 3 år!!!

Läkaren tyckte inte att vi skulle börja med hormonbehandlingen inför IVF förän efter bröllopet. Vi släppte tanken, för att ta nya tag till hösten.

Idag fick jag ett plustecken!!! 6 veckor kvar till bröllopet!

Jag är så lycklig!

Är det någon som vet något bra man kunde skriva, som telegram eller liknande så gästerna kan få reda på, på festen. Ex från barnmorskan eller något?

• Svar på tråden Jag är gravid efter 3 års försök!!!!!!
  • tingeling2

Jag rös och fick en liten tår när jag läste denna tråd! UNDERBART!!! Lycka till!!

• 2augusti2008

Sorry, väntar ER!!! :)

• Vicka81

Grattis! Åh, herregud vilken härlig resa ni har framför er!! Röstar absolut för telegram från storken

• becky79

Grattis, jag förstår ifall ni är lyckliga =)
    Du kan bli gravid, o nästa är redan lättare oftast *hihii*

Mitt förslag är att du/ni försöker hålla inne lite på lyckan nu, för de första månaderna är "riskmånader" för stress, äta dåligt och likn. är stor risk då för missfall, och det kan bli jätte svårt att hantera sådant ifall något skulle hända och alla börjar fråga (hände nämligen våra kompisar, och det blev väldigt tufft att behöva förklara för varje person som kom o fråga).

Kom ihåg att dra ner på koffeinet, te t max 1-2vanliga koppar/dagen. Och sluta helst med alkoholen, minska rökning ifall du röker.
    kolla vad du får o inte får äta, ät regelbundet, köp hem redan mitt val kvinna (tabl. på apoteket, kommer bmk att säga till om annars första gången), och framför allt, ta det lugnt-vila endel och stressa inte en massa nu pga bröllopet är bakom hörnet.
    Så kommer allt gå bra :)

Grattis och må riktigt underbart!!!

• LinneaJ

Jätte grattis!! Vilken rolig idé med telegrammet!

• FoxyLoxy

Ville bara önska er alla tre (eller fler ) GRATTIS!!!

Gud vad kul för er!!

• niklasbivandefru

grattis grattis!!!

• girl in love

grattis!grattis!grattis!grattis!grattis!

• paradisfågel

Grattis! Grattis! Grattis!

Svar på tråden Jag är gravid efter 3 års försök!!!!!!