• lillabruden

varning för bluff!!!

Jag har tyvärr haft skitkass erfarenhet av www.brandos.se
    Efter 2 veckor har jag inte fått några skor trots att jag betalt och svar på mina 4mail och 3telefonsvarar meddelande har jag inte fått heller!!! Polisanmälan nästa!

Jag tänkte att detta kunde vara ett bra ställe att varna för företag på nätet som inte håller vad dem lovar osv så att inte fler blir lika besvikna som jag!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 16:42
    Pga att Brandos kontaktat forumet här och 'visat sin syn' på det vill jag uppdatera mitt första inlägg..

Jag kontaktade Brandos redan 5april och dem kontaktade mig först 21april efter att jag skickat 4email, lämnat 3 telefonmeddelanden och ringt flera dagar i rad och flera gånger per dag.
    När jag tillslut blev trött på det hela kontaktade jag kommunens jurist och fick adresser och blanketter till ARN och skickade in papper. Jag postade detta runt 15april. Veckan därpå svarar Brandos på mitt första mail och menar att det blivit fel i leverans och att dem beklagar osv. Och jag får häva köpet om jag vill. Jag svarade att jag avvaktar ARNs råd och då fick jag ett mail där mitt köp blivit hävt och jag skulle få tillbaka mina pengar.
    Det fick jag, hela summan och 'case closed' som man säger.

Men jag står kvar på min kritik, så här ska det inte gå till! Brandos skulle kontaktat mig på något sätt och man tycker dem borde sitta i närheten av telefonen någon gång på 2veckor.

Hoppas dem står vid sitt ord att dem sett över rutinerna nu.
    //Jenny

• Svar på tråden varning för bluff!!!
  • lillabruden

Dessutom har inte Brandos kontaktat mig förrän 21april så rent ut sagt ljuger dem. Tyvärr deras 'syn' gör mig bara mer arg.

Att jag är den enda som råkat ut för detta är jag faktiskt glad för!! För sanningen är att dem flesta här skrivit om sina bra erfarenheter... Intressant att dem själva gör det värre.

• Communityansvarig

Lillabruden, här redovisar ett företag en vilja till försoning och en utsträckt hand. Du svarar med att anklaga för lögner. Det här är en öppen mötesplats för vänskap och diskussion, inte en arena för pajkastning.

• lillabruden

Jag talar sanning, det är ofta anledning till att folk blir arga.

Och jag har gjort en ansträngning till att vara så sanningsenlig som möjligt genom hela denna tråd!

Communityansvarig skrev 2008-05-06 17:02:51 följande:
    Lillabruden, här redovisar ett företag en vilja till försoning och en utsträckt hand. Du svarar med att anklaga för lögner. Det här är en öppen mötesplats för vänskap och diskussion, inte en arena för pajkastning.
  • Masha

Kanske hade varit bättre om marknadsansvarig kontaktat TS i stället för community, verkar mest som att de är rädda för dålig reklam här på BT.

• Communityansvarig

Nejdå, det är vi inte. Men just medlemsfrågor är mitt ansvar och företagssvaren till medlemmar går via mig. Vi väljer inte sida i den här formen av konflikter, det handlade mer om att ge båda parter chans att ge sin syn på saken. Det har vi nu gjort så i och med det är saken utagerad för vår del. Och ursäkta lillabruden om du tagit illa upp av mitt inlägg, det var absolut inte min meningen, tvärtom och framförallt lycka till med bröllopet!

• Masha

Menade inte att communityansvarig på BT är rädda för dålig reklam, utan som jag skrev MARKNADSANSVARIG, alltså på Brandos. Kan förstå att de inte vill ha dåligt rykte på ett ställe där det hänger så mycket blivande brudar.

• Troll-P

Vet inte om denna tråden egentligen är dålig reklam för Brandos - bortsett från TS så verkar ju ingen annan ha haft några problem...

• lillabruden

Precis och i grund och botten handlar denna tråd om att få Brandos och andra företag att vakna till! Bara för man har en E-butik och inte ser kunderna betyder inte att man kan ignorera dem!

Det glädjer mig om Brandos har bättrat sina 'rutiner'. Man kanske ska testa ringa en dag och se om dem svarar....Jag kanske är kändis där nu ;P *skojar bara lite*

Troll-P skrev 2008-05-08 10:03:42 följande:

Vet inte om denna tråden egentligen är dålig reklam för Brandos - bortsett från TS så verkar ju ingen annan ha haft några problem...
  • Sommargrönt

Måste bara säga att jag tycker det är lite konstigt att redaktionen "säger till" Lillabruden att hon inte ska anklaga någon som sträcker ut en hand för att ljuga. Men borde redaktionen inte då säga till Brandos att de inte borde anklaga Lillabruden för att ljuga i sträcka-ut-handen mailet? De påstår ju att Lillabruden fått ett email massa dagar före hon säger att hon fått det.

• GME76   080802

Man får inte stöta sig med företagen=potientiella annonskunder

• Sommargrönt

Jag förstår det! Men man kanske inte ska vara så tydlig med vilken fot man står på? Medlemmarna här är ju också kunder; utan medlemmar vill ingen köpa annonser! Så var neutrala åtminstone! Var ju jättebra att låta Brandos få publicera sin åsikt, men välj inte sida!

• lillabruden

jag håller med fullständigt! kände mig verkligen påhoppad som om JAG gjort fel av redaktionen men sen ber han om ursäkt ju. kan vara så att man inte insett vad man skrivit förrän efteråt...men ändå, jag skriver bara sanningen och säger jag att dem ljuger så ljuger dem oavsett om dem 'sträcker ut en hand' och det har dem gjort enbart här på BT, INTE till mig personligen!

men jag är glad över att se att detta blivit en debatt! det är så man som kund blir hörd (tyvärr...)

Svar på tråden varning för bluff!!!