• lillabruden

varning för bluff!!!

Jag har tyvärr haft skitkass erfarenhet av www.brandos.se
    Efter 2 veckor har jag inte fått några skor trots att jag betalt och svar på mina 4mail och 3telefonsvarar meddelande har jag inte fått heller!!! Polisanmälan nästa!

Jag tänkte att detta kunde vara ett bra ställe att varna för företag på nätet som inte håller vad dem lovar osv så att inte fler blir lika besvikna som jag!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 16:42
    Pga att Brandos kontaktat forumet här och 'visat sin syn' på det vill jag uppdatera mitt första inlägg..

Jag kontaktade Brandos redan 5april och dem kontaktade mig först 21april efter att jag skickat 4email, lämnat 3 telefonmeddelanden och ringt flera dagar i rad och flera gånger per dag.
    När jag tillslut blev trött på det hela kontaktade jag kommunens jurist och fick adresser och blanketter till ARN och skickade in papper. Jag postade detta runt 15april. Veckan därpå svarar Brandos på mitt första mail och menar att det blivit fel i leverans och att dem beklagar osv. Och jag får häva köpet om jag vill. Jag svarade att jag avvaktar ARNs råd och då fick jag ett mail där mitt köp blivit hävt och jag skulle få tillbaka mina pengar.
    Det fick jag, hela summan och 'case closed' som man säger.

Men jag står kvar på min kritik, så här ska det inte gå till! Brandos skulle kontaktat mig på något sätt och man tycker dem borde sitta i närheten av telefonen någon gång på 2veckor.

Hoppas dem står vid sitt ord att dem sett över rutinerna nu.
    //Jenny

• Svar på tråden varning för bluff!!!
  • lillabruden

kan ju lägga till att deras levarnstid ska vara 1-3dagar!!! :(

• paradisfågel

Va tråkigt att höra att du inte fått dina skor på utlovad tid!

• vegasbaby

Vad trist! Har själv beställt från Brandos och det var inga problem. Mina skor kom på 2 dagar.

• Majsis2008

samma här, mina kom oxå snabbt, tråkigt..

• Aleta

Mina kom också snabbt, vad dåligt att du inte får några svar!
    Skrev du i sista mailet att det blir polisanmälan? Då borde det ju bli fart på dem!

• vintergården

Jag har beställt o skickat tbk flera gånger utan problem.

• lillabruden

Men har ni som beställt och är nöjda betalt i förväg?
    Det gjorde jag nämligen!

Och eftersom dem inte svarat på 2veckor vare sig via mail eller telefon så blir man inte bara tokig utan även extremt misstänksam!!!! Ja jag blir skitsur.... Det står att DEM ska meddela kunden om det blir nån fördröjning i sändningen och det har dem inte gjort!!! Men trevligt nog fick jag nyhetsbrevet.......*förbannad*

Jag lämnade tel.sv.meddelande att jag kommer polisanmäla dem... får se om dem ringer imorron!! Har även försökt få kontakt med konsumentrådgivningen i min kommun och hon svarar heller inte.... vad uppfanns telefoner till nu igen? =/

• lycklig78

Det är säkert bara ett missförstånd. Jag vet många som beställt därifrån och är jättenöjda.

Jag tror inte det finns någon anledning att hetsa upp sig och polisanmäla det blir nog bara dumt.

Försök att ringa imorn igen. Det ordnar sig ska du se.

Svar på tråden varning för bluff!!!