• lillabruden

varning för bluff!!!

Jag har tyvärr haft skitkass erfarenhet av www.brandos.se
    Efter 2 veckor har jag inte fått några skor trots att jag betalt och svar på mina 4mail och 3telefonsvarar meddelande har jag inte fått heller!!! Polisanmälan nästa!

Jag tänkte att detta kunde vara ett bra ställe att varna för företag på nätet som inte håller vad dem lovar osv så att inte fler blir lika besvikna som jag!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 16:42
    Pga att Brandos kontaktat forumet här och 'visat sin syn' på det vill jag uppdatera mitt första inlägg..

Jag kontaktade Brandos redan 5april och dem kontaktade mig först 21april efter att jag skickat 4email, lämnat 3 telefonmeddelanden och ringt flera dagar i rad och flera gånger per dag.
    När jag tillslut blev trött på det hela kontaktade jag kommunens jurist och fick adresser och blanketter till ARN och skickade in papper. Jag postade detta runt 15april. Veckan därpå svarar Brandos på mitt första mail och menar att det blivit fel i leverans och att dem beklagar osv. Och jag får häva köpet om jag vill. Jag svarade att jag avvaktar ARNs råd och då fick jag ett mail där mitt köp blivit hävt och jag skulle få tillbaka mina pengar.
    Det fick jag, hela summan och 'case closed' som man säger.

Men jag står kvar på min kritik, så här ska det inte gå till! Brandos skulle kontaktat mig på något sätt och man tycker dem borde sitta i närheten av telefonen någon gång på 2veckor.

Hoppas dem står vid sitt ord att dem sett över rutinerna nu.
    //Jenny

• Svar på tråden varning för bluff!!!
  • JohanoCissi

Jag tycker att dem har skött sig dåligt. Jag har själv köpt mina bröllopsskor där och har inte haft några som helst problem fastän jag skickade tillbaka skorna och ville ha en större storlek. Det har funkat jättebra men jag känner nu att det nog var tur för så som dem har betett sig mot dig är inte acceptabelt. Vill man inte ta vara på sina kunder????

• lillabruden

precis!!! tyvärr så är det ju så att jag inte vågar beställa därifrån igen och jag kommer aldrig rekomendera dem till nån! För att problem kan uppstå - därför avvaktade jag 2veckor men att inte svara på kundens email och telefonsamtal/meddelanden är ju löjligt och rakt ut oproffsigt!!!!

På ett sätt är det ju skönt att jag verkar va den enda som råkat ut för detta men dem borde ju inte göra om det!!!! Och jag kunde inte göra något för att få dem att fatta det =/

aja.... man får ändå rättvisa när man pratar om det såhär =)

• prd

Hej hej
    Jag hämtade skorna idag, dom kom igår
    Om inte du kan beställa skorna så kanske nån annan kan göra det åt dig
    Om du verkligen vill ha dom men förstår om du ej vill ha något med dom att göra efter dina erfarenheter där
    Hör av dig om du vill ha hjälp

lillabruden skrev 2008-04-25 10:29:25 följande:
    Ja, då har jag lite uppdatering....Jag ringde ARN idag och eftersom Brandos skickat tillbaka pengarna så är mitt ärende avslutat. Jag fick pengarna igår av Brandos. Inte ens en tillsägning kan Brandos få för att dem varit så förjävliga mot mig!!! Man blir förbannad!!Men men, livet går vidare..... Det är så synd bara för dem har ju skitsnygga skor =,( Hur har det gått för dig PRD?
  • lillabruden

Va kul att du fick skorna!! Hoppas du är supernöjd!! Om det blir problem med brandos så hälsa från mig hahahaha!

Tack! Och jag ska definitivt höra av mig om det behövs men nja...skor-besatt som man är så behöver jag inte nya skor denna sommar! Jag lyckades köpa liknande skor som jag beställde via brandos fast på en outlet, det blev Reebook walking skor för 400kr och dem är fantastiskt sköna.. Allt händer för en anledning och jag skulle nog inte ha me brandos o göra tror jag ;)

ha det bra!!!

prd skrev 2008-04-25 22:33:01 följande:
    Hej hejJag hämtade skorna idag, dom kom igårOm inte du kan beställa skorna så kanske nån annan kan göra det åt digOm du verkligen vill ha dom men förstår om du ej vill ha något med dom att göra efter dina erfarenheter därHör av dig om du vill ha hjälp
  • prd

Haha ja det ska jag göra
    Vad bra att du hittade ett par liknande.
    Ha det gött

lillabruden skrev 2008-04-26 11:39:00 följande:
    Va kul att du fick skorna!! Hoppas du är supernöjd!! Om det blir problem med brandos så hälsa från mig hahahaha!Tack! Och jag ska definitivt höra av mig om det behövs men nja...skor-besatt som man är så behöver jag inte nya skor denna sommar! Jag lyckades köpa liknande skor som jag beställde via brandos fast på en outlet, det blev Reebook walking skor för 400kr och dem är fantastiskt sköna.. Allt händer för en anledning och jag skulle nog inte ha me brandos o göra tror jag ;)ha det bra!!!
  • SaraAngelica

Jag har precis beställt ett par skor. Återkommer om hur det går.

• RosaPärlan

Jaha då vet man det att man inte kan lita på dom...Tack!

• Fias78

Har beställt skor från Brandos. Hade inga problem alls som tur var mer än att skorna inte passade så bra. Fick skorna inom en vecka....

• Communityansvarig

Hallå alla jag har fått ett mejl från Marie som är marknadsansvarig på Brandos. Brandos beklagar verkligen det inträffade och är jätteledsna för att det blivit så här. Marie skriver också att det känns viktigt att få ge deras syn på det inträffade:

"Vi hade svarat "Lilla bruden" den 7 april, dvs flera dagar innan hon gjorde sitt första inlägg här i forumet. Det tog oss 2 arbetsdagar att svara på hennes första mail till oss. Vi försöker vanligtvis svara alla kunder inom 1 arbetsdag.  Anledningen till hennes upprördhet var att hon hade beställt skor som inte fanns på vårt lager, utan måste beställas från leverantören, vilket tar längre tid för leverans. Något som hon inte uppfattat. Vi avvaktade med svar, i väntan på att få besked om leveransdatum från leverantören. Så snart vi fick besked från leverantören återkom vi till "Lilla bruden". Efter det betalade vi tillbaka hennes pengar.  Det är jätteviktigt för oss att alla våra kunder är nöjda och vi har sett över våra rutiner, vårt mål är att liknande missförstånd inte ska hända igen. ARN har också avskrivit ärendet. Mvh Marie 
  • lillabruden

jättefint av dem att säga att dem 'kontaktat' mig.. jag har varit öppen och ärlig här och har erkänt precis vad dem har sagt till mig osv. Jag har såklart yttrat mina åsikter för jag tycker det är förjävligt.
    Och att jag inte skulle ha uppfattat att leveransen på skorna var försenade....Jo det är lite svårt att 'förstå' när det stod att dem fanns i lager.

Lessen Marie på Brandos men NI har verkligen missat en stor grej här; Det enda jag som kund begär är att man svarar mig när jag kontaktar företaget.
    Detta gjorde brandos (inte Marie för den saken heller, det var en annan tjej) EFTER att jag haft kontakt med ARN och varför dem avskrev ärendet är enbart för att jag fick mina pengar tillbaka innan dem hann blanda sig.

Min åsikt kvarstår; Här har blivit en gigantisk miss i kommunikation från brandos sida - INTE min.

Svar på tråden varning för bluff!!!