• lillabruden

varning för bluff!!!

Jag har tyvärr haft skitkass erfarenhet av www.brandos.se
    Efter 2 veckor har jag inte fått några skor trots att jag betalt och svar på mina 4mail och 3telefonsvarar meddelande har jag inte fått heller!!! Polisanmälan nästa!

Jag tänkte att detta kunde vara ett bra ställe att varna för företag på nätet som inte håller vad dem lovar osv så att inte fler blir lika besvikna som jag!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 16:42
    Pga att Brandos kontaktat forumet här och 'visat sin syn' på det vill jag uppdatera mitt första inlägg..

Jag kontaktade Brandos redan 5april och dem kontaktade mig först 21april efter att jag skickat 4email, lämnat 3 telefonmeddelanden och ringt flera dagar i rad och flera gånger per dag.
    När jag tillslut blev trött på det hela kontaktade jag kommunens jurist och fick adresser och blanketter till ARN och skickade in papper. Jag postade detta runt 15april. Veckan därpå svarar Brandos på mitt första mail och menar att det blivit fel i leverans och att dem beklagar osv. Och jag får häva köpet om jag vill. Jag svarade att jag avvaktar ARNs råd och då fick jag ett mail där mitt köp blivit hävt och jag skulle få tillbaka mina pengar.
    Det fick jag, hela summan och 'case closed' som man säger.

Men jag står kvar på min kritik, så här ska det inte gå till! Brandos skulle kontaktat mig på något sätt och man tycker dem borde sitta i närheten av telefonen någon gång på 2veckor.

Hoppas dem står vid sitt ord att dem sett över rutinerna nu.
    //Jenny

• Svar på tråden varning för bluff!!!
  • Risslan

Har du testat att ringa från en annan telefon än din egen så de inte ser att det är du som ringer eller be någon annan maila dit och fråga något helt annant bara för att se om de ignorerar alla som hör av sig till dem.

• Troll-P

Konstigt - jag beställde 7 par brudskor som jag betalade i förväg. De kom inom en vecka. Jag returnerade alla skorna. Fick efter några veckor påminna om att jag skulle få min pengar i retur men då fick jag tillbaka pengarna inom några dagar.

• lillabruden

Jag har pratat med polisen idag och dem menar på att man får gå till Allmänna Reklamations Nämnden ( www.arn.se ) eftersom det är ett "känt" företag. Hade det varit privatpersoner emellan ska man anmäla bedrägeri till polisen!!

Tänkte det kan vara bra att veta! =)

Ikväll dimper papperna till ARN ner i brevlådan så får vi se vad som händer... Som jag känner det så vill man ju bara ha ett svar på vad som försegår och kan dem inte ge mig det ens så litar jag inte på att dem 'råkar' inte svara mig...

Har skrivit ut alla papper på mail och tel.lista utdrag och jag har ringt 23ggr sedan den 8april..

Risslan, jag förstår vad du säger men så ska det inte gå till med ett professionellt företag, dem har skyldighet att svara på även besvärliga kunders frågor och jag är inte besvärlig förrän dem är det mot mig!! ;)

• BröllopJuli2008

Jag tycker helt klart att du ska anmäla. Jag har för visso köpt mina skor därigenom och det har funkat, men jag hade aldrig accepterat att bli behandlad som du blir. Skulle bli tokig om jag inte fick något svar! Och du har ju verkligen försökt att få tag på dem..

• blivande fru Rosenquist

hmmm konstigt att det blivit så här!! jag beställde skor där en sändag och på tisdagen hade jag skorna. jag betalade direkt vid beställningen.

hoppas du får tag i dom..

• Vidalila

maila till plus maila till plus maila till plus

• Risslan

Angående att använda andra telnr/mailadresser så tänkte jag just det att se om de är seriösa.
    Hoppas du får tillbaks dina pengar nu!!!!

• lillabruden

hehehe ska jag maila vad?? ;) Jag har funderat på det med, men jag går genom ARN så länge och händer inget så mailar jag plus med en gång!!

Konstigt bara att jag är den enda som råkat ut för detta.....

Men tack alla för att ni är så goa =)

Vidalila skrev 2008-04-15 19:22:01 följande:
    maila till plus maila till plus maila till plus
Svar på tråden varning för bluff!!!