• lillabruden

varning för bluff!!!

Jag har tyvärr haft skitkass erfarenhet av www.brandos.se
    Efter 2 veckor har jag inte fått några skor trots att jag betalt och svar på mina 4mail och 3telefonsvarar meddelande har jag inte fått heller!!! Polisanmälan nästa!

Jag tänkte att detta kunde vara ett bra ställe att varna för företag på nätet som inte håller vad dem lovar osv så att inte fler blir lika besvikna som jag!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 16:42
    Pga att Brandos kontaktat forumet här och 'visat sin syn' på det vill jag uppdatera mitt första inlägg..

Jag kontaktade Brandos redan 5april och dem kontaktade mig först 21april efter att jag skickat 4email, lämnat 3 telefonmeddelanden och ringt flera dagar i rad och flera gånger per dag.
    När jag tillslut blev trött på det hela kontaktade jag kommunens jurist och fick adresser och blanketter till ARN och skickade in papper. Jag postade detta runt 15april. Veckan därpå svarar Brandos på mitt första mail och menar att det blivit fel i leverans och att dem beklagar osv. Och jag får häva köpet om jag vill. Jag svarade att jag avvaktar ARNs råd och då fick jag ett mail där mitt köp blivit hävt och jag skulle få tillbaka mina pengar.
    Det fick jag, hela summan och 'case closed' som man säger.

Men jag står kvar på min kritik, så här ska det inte gå till! Brandos skulle kontaktat mig på något sätt och man tycker dem borde sitta i närheten av telefonen någon gång på 2veckor.

Hoppas dem står vid sitt ord att dem sett över rutinerna nu.
    //Jenny

• Svar på tråden varning för bluff!!!
  • Vidalila

TV programmet Plus, som tar upp just saker som detta för att folk inte ska bli lurade. Jättepopulärt program som har mycket kontakt med ARN. Kan säkert vara ett bra tillfälle!

• lillabruden

Idag fick jag ett email från Brandos.... Dem svarar på mitt första mail och nämner inget av problemen jag haft med att få kontakt med dem. Trevligt. Dem menar att leveransen blivit uppskjuten och att dem själva fått felaktig information och att jag dessutom skulle tittat på lagersaldo (vilket jag gjorde!!!).

Jag har som sagt redan skickat in papper till allmänna reklamations nämnden och undrar om det inte är därför jag "plötsligt" fått svar. Kan ju inte dölja att jag är förbannad på hur dem ignorerat mig så jag väntar tålamodigt på ARNs råd.

Vi får se vad som händer härnäst...

• Kärlek ger näring åt själen

Jag tycker personligen att det låter som en dålig ursäkt. Antagligen för att du sagt till dem att du ska gå vidare med ärendet.

Detta är nog det som gör att jag inte vågar beställa på nätet. Är livrädd för att något sådant här ska hända

Hoppas att det löser sig nu för dig.

Även om de har hört av sig så gå vidare. Eftersom det visar att du inte tänker ta det. Och att det kommer alltid finnas någon som är villig till att gå vidare utan att ge sig.

lillabruden skrev 2008-04-21 10:29:42 följande:
    Idag fick jag ett email från Brandos.... Dem svarar på mitt första mail och nämner inget av problemen jag haft med att få kontakt med dem. Trevligt. Dem menar att leveransen blivit uppskjuten och att dem själva fått felaktig information och att jag dessutom skulle tittat på lagersaldo (vilket jag gjorde!!!). Jag har som sagt redan skickat in papper till allmänna reklamations nämnden och undrar om det inte är därför jag "plötsligt" fått svar. Kan ju inte dölja att jag är förbannad på hur dem ignorerat mig så jag väntar tålamodigt på ARNs råd.Vi får se vad som händer härnäst...
  • lillabruden

Ska jag skratta eller bli förbannad?!!!? Jag är inte rädd för att ta strid för att gynna andra i liknande situationer men Brandos skickade nu ett email till mig, ej på min begäran, att mitt köp har hävts och pengarna är tillbaka på mitt konto (+-bankdagarna då)

Känns som att det snabbt som fan efter att jag skrivit till ARN, och tydligen vill dem inte vänta på att dem ska säga sitt..

Kul bara att dem häver mitt köp trots att jag inte bett om det!
    Nu återstår att kolla så jag får mina pengar....hehe vilken följetong....*suck*

• Stardusty

Så kan de ju inte göra! Om du inte bett om att häva köpet så har de ingen rätt att göra så, där har du lagen på din sida, så stå på dej, låt dom inte komma undan "den enkla vägen" nu!!
    Klart de ska få betala för att du fått oroa dig och vänta i onödan jue...

• Kärlek ger näring åt själen

Jag hade ändå gått vidare. För att visa att du inte tänker ge dig trots att de hävt ditt köp. Allra helst när du inte bett om det.

• matildaochniklas

Jag tycker absolut att du ska gå vidare! Dom har inte gjort rätt för sig.

• prd

Oj, jag beställde nyss skor där:-/
    Hoppas att dom kommer
    Vi får se hur det går

• lillabruden

Ja, då har jag lite uppdatering....

Jag ringde ARN idag och eftersom Brandos skickat tillbaka pengarna så är mitt ärende avslutat. Jag fick pengarna igår av Brandos. Inte ens en tillsägning kan Brandos få för att dem varit så förjävliga mot mig!!! Man blir förbannad!!

Men men, livet går vidare..... Det är så synd bara för dem har ju skitsnygga skor =,(

Hur har det gått för dig PRD?

• Troll1

Uselt skött av företaget och dålig reklam för dem. Det räcker med 1 missnöjd kund (med all rätt) så har de dåligt rykte...

Svar på tråden varning för bluff!!!