• jähnke
    Äldre 3 Apr 19:55
    16789 visningar
    157 svar
    157
    16789

    MAJ 2009

    Hittade alla månader förutom Maj.
    Så då fick jag ju göra en egen.

    Nån som hänger på`??

  • Svar på tråden MAJ 2009
  • Kärlek­enssku­ll
    Äldre 4 Jun 19:03

    Hur går det för er med all planering..?
    Själva så har vi precis betalt handpenningen till Fest/middagen..

  • Tx2
    Äldre 9 Jun 16:35

    Hej, hoppar gärna på den här tråden. Gifter oss den 2 maj 2009, då jag blev så otålig. Först hade vi bestämt slutet på augusti 2009. Men men, man kan ångra sig.

    Plats för vigsel är bestämd, samma som SweetSun. Förhandlar med en lokal. Börjat titta på fotograf. Samt lyckats bli inbjuden till en vigsel där vi oxå skall ha vigseln så att vi kan få se hur det kan se ut. BT är bra

    När är det lämpligt att skicka ut inbjudningarna? Och när "får" man börja prova klänningarna? Fått tips om januarirean, men vet inte om jag orkar vänta tills dess. Låååång tid kvar...

  • SweetS­un
    Äldre 9 Jun 20:19

    välkommen Tx2

  • Tx2
    Äldre 9 Jun 21:08

    Börjar känna mig som en stalker


    SweetSun skrev 2008-06-09 20:19:18 följande:
    välkommen Tx2
  • SweetS­un
    Äldre 10 Jun 06:58
    Tx2 skrev 2008-06-09 21:08:08 följande:
    Börjar känna mig som en stalker
    hahahaha!
  • Arla79
    Äldre 10 Jun 07:21

    Hej på er. Här hänger jag också med om jag får?

    Vi har preliminärt bokat den 23 maj 2009, men får reda på efter midsommar om det går.

    Vilken tid på dagen har ni tänkt att själva vigseln ska vara?

  • Jojjo8­2
    Äldre 10 Jun 09:35

    Vi tänkte ha vigseln vid 16-tiden, men ännu inget bestämt, då det blir på mina föräldrars tomt.

  • Myrmor
    Äldre 10 Jun 10:37

    Nu har vi kollat på lokalen, den blir perfekt! Känns så skönt, vi har rätt många kriterier som ska fungera; 105 gäster, runda bord, vigsellokal för borgerlig vigsel och festlokal i samma hus, egen mat och dryck och inte för tokdyrt.

    Det här stället hade allt, och vi får det från fre em -mån morgon för 6000 kr. Då finns det dessutom en stor hall med bord som man kan använda som bar, kapprum. fem toaletter, kök, sminkloge (där vi kan dricka bubbel medan gästerna inväntar första skålen, stor scen där våra band (många musikervänner som vill spela) kan rigga upp och lira natten lång, ingen sista stängningstid och en fin uteplats för rökare/genomsvettiga dansare.

    Hotellet vi bor på över natten ligger inom gångavstånd och hyr ut porslin, dukar och caterar mat om vi väljer detta. Vi är så nöjda! Har inte bestämt vilken majlördag det blir ännu, men alla var lediga så vi får bestämma själva .

    Det enda kruxet är vigsellokalen; min fästman är väldigt anti kyrkor och religion, och salen är en gammal kyrksal och har därför en stor jesustavla och ett fastskruvat krucifix på altaret.. hmm.. Vi ska försöka täcka över det på nåt snyggt sätt, typ blommor på altaret och "backdrop"-tyg över tavlan. Tror ni det funkar? För allt annat var så himla bra!

  • Rebell­en75
    Äldre 10 Jun 17:29

    Hej alla maj brudar

    Här händer det inte så mycket i bröllopsväg, har varit iväg och köpt save the date kort för att skicka till USA. tänkte de skulle få lite tid på sig att samla ihop till resan.

    Ni som har börjat prova klänningar är ni inte oroliga för att ändra storlek till nästa vår, jag vet inte om jag vågar börja prova så här tidigt, har en hel del övervikt som jag skulle vilja gå ner men står nu helt stilla.

    MEN när ska man börja med allt? Gubben min tycker att vi borde sätta fart men jag vill avakta till efter sommaren. Vi har lokal och kyrkan bokad.

  • SweetS­un
    Äldre 29 Jun 12:30

    hallå brudar! hur går det??

  • Arla79
    Äldre 29 Jun 14:58

    Vi har fått klartecken på att den 23:dje går bra iaf.
    Och i torsdags tog jag och 3-åringen tåget till stan och provade klänningar. Var VÄLDIGT utplockat inför sommarens bröllop. Har inte bestämt mig än för att hyra eller köpa. Hur ska ni göra?

  • Myrmor
    Äldre 29 Jun 15:10

    Jag har hittat en kinaklänning jag kommer köpa, om den inte passar får mamma sy om/in/ut den. Räknar med att jag behöver beställa framåt november för att ha den i god tid.

    www.littlecoral.com/product_info.php&products_id=221&osCsid=20f23e25e1a7ef121b4529ef55fd6715


    Arla79 skrev 2008-06-29 14:58:55 följande:
    Vi har fått klartecken på att den 23:dje går bra iaf. Och i torsdags tog jag och 3-åringen tåget till stan och provade klänningar. Var VÄLDIGT utplockat inför sommarens bröllop. Har inte bestämt mig än för att hyra eller köpa. Hur ska ni göra?
  • helle7­8
    Äldre 29 Jun 16:30

    Hej, får jag göra er sällskap?!
    Vi har precis bokat lokal och kyrka till den 23 maj 2009

    Jag har en svart fest/balklänning som jag älskar. Den vill jag använda som modell för att sy upp min bröllopsklänning, men än sålänge har jag inte hittat någon sömmerska som jag tycker är prisvärd. Någon som vet om man kan skicka sin klänning till någon av "kinaklänningstillverkarna" för att få en likadan uppsydd?

  • Tx2
    Äldre 30 Jun 08:40

    Kolla med någon utav kinaklänningstrådarna. Dem kanske vet.

    Har inte vågat börja prova klänningar än. Lite skrämmande att se sig själv i en vit klänning o bli granskad i butik. Funderar på om jag skall köpa en kinaklänning, men vet inte om jag vågar chansa men å andra sidan så kan man spara några kronor.

    Annars så läggs mest krut på att hitta lokalen o se över budgeten. Kollat lite på rean efter vita skor, men de flesta är stilett o det funkar inte så bra på gräsmatta. Hade inte tänkt att börja med inbjudningskort o annat pyssel förrens till vintern men nu så såg jag att medmera-kortet gav 20% rabatt på akademibokhandeln. Borde kanske slå till o skaffa materialet i alla fall...

  • SweetS­un
    Äldre 30 Jun 11:57

    Nu har jag inhandlat skor och örhängen så nu är nästan hela "outfiten" klar =P och nästan ett år kvar, hehe.

    Vissa tycker det är sjukt lång planering, medan andra tycker den är normal.. lite roligt att höra folks reaktioner

  • Myrmor
    Äldre 30 Jun 12:55

    dags att skapa en ny tråd, den här försvinner om ett par dar. Nån som känner sig manad?

  • helle7­8
    Äldre 30 Jun 13:00
Svar på tråden MAJ 2009