Vi har precis varit såna ovänner om bröllopet, haha, mycket starka viljor här och ingen vill ge sig (+ att vi tydligen missförstått varandra
) så att vi knappt har pratat m varann på två veckor (han har knappt pratat m mig rättare sagt)...
Då har det handlat om UNDERHÅLLNINGEN och TÅRTAN. Har ni hört så löjligt...
Jag vill ha liveunderhållning, någon som känner av stämningen... han vill göra musiken själv, sätta ihop låtarna och ha en stor stereoanläggning, han älskar musik och vill absolut inte ha nåt band som inte klarar av att spela den musik han gillar, suck...
Sedan tårtan, där har jag hittat en tjej som är SKITDUKTIG och jag hade bokat en smakkonsultation vilket upprörde honom enormt, för jag hade inte frågat honom vad han tyckte först och det visade sig att han itne alls gillade stilen på hennes tårtor. Han är jätteskeptisk men vi ska ändå gå på smakprovningen och så får vi se sen...
Men oooj alltså... nu har han sagt att han tar sin hand från alltihop för att han ändå inte blir respekterad när han tycker och vill något. Eeeehhh inte sant alls... Faktiskt!!!
han har jättehetsigt temprament min sambo och när han väl bestämt sig för att vara arg/irriterad/tjurig över nåt så finns det lxom INGET att göra åt det... prata, vad är det???
Han KAN inte prata om problem... så jag erkänner att här hemma, när vi bråkar så är vi INTE vettiga mot varann. Iallafall inte han, jag är den som försöker resonera, prata, dämpa och han är den som går på coh hetsar upp sig själv. Inte lätt när man är så olika i bråk.
Jag avskyr att bråka och vill prata om saker. Han kan inte det, har aldrig lärt sig det. Så funkade det inte i hans familj, tyvärr... Han lär sig så sakteliga, det blir bättre o bättre om man säger så man när man har så olika grundförutsättningar så är det ibland skitsvårt...
Och att han sen är en sån som kan bli arg för så här skumma saker, som tårtor lixom!! Kan inte hjälpa att jag faktiskt tycker det är lite komiskt
Hoppas nu att hennes tårtor är sååååå goda att han inte kan säga nej