låter bra!
vi bråkar inte så ofta, jag kan vara duktig på att småtjafsa lite. men det brukar inte vara så allvarligt. jag blir oftast inte så trevlig om jag är hungrig, har mens, trött.... ja hela tiden med andra ord...
nej skämt å sido så tror jag att det krävs en bra kommunikation för att undvika allvarliga och tärande på relationen bråk. men självklart kan en del diskutionen vara sund för själen, att kunde prata om vad som man tycker är fel, det vore kanske då bra att säga vad som är rätt. eller kanske mer mindre bra och mer bra.
annars blir det väldigt tugnt att ta emot enbart dåliga saker som man gör eller är. 3 punkter; det här tycker jag du/vi gör bra, det här tycker jag att du/vi kan bli bättre på, och det här tycker jag du/vi kan sluta med.
Tooticki skrev 2007-11-27 15:19:18 följande:
Kom på en annan sak, för mig är det väldigt viktigt att man inte slänger ur sig elaka och sårande saker när man grälar. Hade min m2b kastat ur sig att han inte vill gfta sig med mig vid ett bråk t ex så hade jag känt att bröllopet hade förlorat sin charm och sin poäng lite. Det blir smutsigt på något vis. Därför har vi lovat varandra att alltid bråka om det som är, inte använda fula knep.