• Fröken Figo

Vad bråkar ni om?

Vi bråkar nästan bara om svartsjuka, jobbtider (båda jobbar för mkt) och om vem som ska köra (båda avskyr att köra bil).

Just nu bråkar vi om jobbtider. Vårat samliv är verkligen minimerat nu pga m2b´s jobb... svårt att hitta balans där mellan att satsa i karriären och förverkliga sig själv och sina drömmar och samtidigt ge näring åt ens kärleksliv...

Vad bråkar ni andra om? Hur löser ni det? Och HUR bråkar ni?

• Svar på tråden Vad bråkar ni om?
  • MajoJonas

Vi bråkar inte så mycket, mer diskuterar skulle jag säga. Oftast handlar det om pengar eller om att vi inte hinner träffas, för mkt jobb och annat kommer i vägen. Hur vi gör detta, beror på situationen.

Mest pratar vi högt och säger vad vi tycker och tänker. Sen när vi har sagt vårt, går vi oftast till var sitt rum, andas tar det lugnt och sen kan vi prata om hur vi ska ändra saker och ting. Det går inte när vi båda är uppe i varv.

• Fröken Figo

MajaJonas: det låter bra! Både att ni inte bråkar och att ni tar en liten paus från diskusionen innan ni försöker lösa problemen.

Jag är nog för hetsig för att låta bli att bråka (det är ALLTID jag som börjar förresten) och sen vet jag inte om jag kan gå in i ett annat rum. Vi har gjort det förut men det var så traumatiskt... M2b sov på soffan en gång men det var gräsligt.

En fin sak som m2b sa igår mitt i bråket: "trots alla bråk och skit så är det ändå ingen annan jag vill vara med än dig".

Det var fint... och sen sa han att jag är det viktigaste för honom men att det här jobbet (som kräver 12 timmar per DAG eller mer av honom) är för vår skull, för att ge oss ekonomisk stabilitet...

Men jag vill inte ha det. Jag vill ha mitt privatliv med honom ist. Eller jag vill ha både ekonomisk stabilitet och kärlek. Kan man inte ha både och? Hellre att han tjänar mindre och jobbar mindre... Men det funkar inte så i hans bransch.

• avil

vi "bråkar" om barnen......typ barnuppfostran osv. han jobbar borta mycket o då han väl är hemma så "glömmer " han tex att de ska äta både frukost ,lunch,o middag!?
    JAG måste alltid ta fram mat o jag tycker att HAN borde kunna göra det automatiskt,utan att jag först ska säja-"tror du de behöver äta nu??" hint, hint........
    såna saker.......då han väl är hemma så ligger han mest o vilar,o jag får göra allt...
    Men jag är ju ensam med ALLT hela veckor skola,dagis hus o mat o ALLT-vill gärna få släppa det lite på helgen......
    sånt tjafsar vi mest om.

• tofflisar

Vi bråkar inte så mycket. Mest jag som kan tjura över något.. men han är bra då, kallar mig för hans lilla tjurskalle och ger mig en puss på kinden eller så. Väldigt effektiv bot mot tjurighet =) Klart vi har haft större bråk ngn gång men det går över väldigt fort. Skönt när ingen av oss är långsint..

• eveluscious

Sex, pengar och städning/disk... Det gamla vanliga köret

• SacredHeart

Vi diskuterar mycket, men vi har sagt det att vi ska inte gå till sängs osams. Det ska vara ur luften då. Väldigt bra.

• Tess 08

Vi bråkar inte heller så mycket, men när vi gör det så är det om att han jobbar 6 dagar i veckan och att han aldrig är hemma före 18.30. (visserligen är han hemma kl 17.00 på lördagar)

Med två relativt små barn kan det bli jobbigt ibland att vara ensam så mycket!

Hur vi löser det, ingen aning efter som att han måste jobba som han gör.
    Mvh Tess!

• Misery

har aldrig haft några större bråk, de gånger vi småbråkat har det uteslutande handlat om missförstånd.

• Nikajo

Vi bråkar inte, men blir det olika åsikter, så är det om barnen.

• Cortado

Vi bråkar mestadels om pengar och saker som hänger ihop med det.
    Samt städning/tvätt/hushållsarbete,samt heminredning(vilka möbler vi ska köpa, hur möblera och hur vi ska planera upp allt).

Sen är det bara vi, eller bråkar inte ni om eran bröllopsbudget med?
    Det går ju inte att undvika, dyra placeringskort, designen på inbjudningskorten, vilka som ska bjudas, hur folk ska placeras, hur fin klänning jag ska köpa osv.

Hur klarar man av att inte bråka/inga större bråk egentligen?

Svar på tråden Vad bråkar ni om?