• annefredde

vem betalar er

klänning och vigselring?
    du själv eller mannen?

• Svar på tråden vem betalar er
  • lilltjejan

VI delar på alla kostnader som har med vårat liv att göra så även med brölloptet.

annefredde skrev 2007-11-12 14:58:15 följande:
    klänning och vigselring?du själv eller mannen?
  • Nene p

Han det är hans arv vi lägger på bröllopet.

• 16 aug

Våra föräldrar betalar allt. Ringen är min mormors vigselringar som vi ska göra till en ring utan att smälta ner dom.. JAg vill så gärna behålla dom

• annefredde

kan vara för att jag är van att klara mig själv.
    ingen har någonsin hjälpt mig ekonomiskt.trots att jag varit ensamstående med 2 barn.och va rätt ung också.
    att jag inte vill fråga han om pengar.
    men i förrgår köpte han sin kostym iallafall
    så det börjar flyta åt rätt håll iallafall.

• anne på grönkulla

Men att be om pengar är väl en sak, att diskutera sin ekonomi tillsammans och hur man ska sköta den och fördela kostnader i gemensamma projekt är väl en helt annan?

• cellabella

Jag tycker inte att man ska behöva fråga sin partner om pengar, man är ju ett team. Man delar väl på allt, eller? Jag har alla lösenord till banken och sköter all ekonomi från våra konton, min sambo är helt enkelt inte intresserad. Jag pluggar, han jobbar, han har alltså mycket mer pengar än jag, men när vi betalat alla räkningar ser jag till att vi har lika mycket på våra konton, det är självklart för oss att man delar.

• Fröken Figo

Vigselring: mannen

Klänning: pappa

• B & S

Uhmm var arbetslös och sedan eget företag...la ner företaget nyss och kommer ev gå utbildning så ja tyvärr han betalar hela bröllopet! Hade jag haft arbete så hade jag säkert lagt till en del.
    Förrut när jag hade alfakassa slösa jag en del av den på visa dekorationer vart efter så jag har betalat liiite ialf....fick en del gratis grejer genom mitt eget företag också ifs....men allt det dyra står han för.
    Min sugerdaddy....ej med flit.

• engel79

Vi har helt gemensam ekonomi och har nästan haft det från första dagen och det funkar utmärkt

• sussa84

Den som har pengar just då betalar det som ska handlas då Vi betalar allt själva och vi har gemensam ekonomi.
    vi har inte samma konton och vi kan inte varandras och har inte tillgång till dom men pengarna är VÅRA.

• Schatzilein

Jag funderar på hur man bäst delar upp kostnaderna... Våra båda föräldrapar vill hjälpa till att betala. Ber man dem om en viss summa (lika stor) att skjuta till, eller 1/3 av totala kostnaden? Annars kan man ju tänka sig att låta dem betala maten/bröllopsresan eller liknande. Hur gör ni andra som delar på kostnaden??

• gustafmatilda

Våra föräldrar betalar för festen, och vi för resten. Vi har självklart fått en ungefärlig budget från deras sida, så det gäller att dra ner på onödiga kostnader - eller helt enkelt betala överskridande belopp själva ;) Men det är svårt det där, att dra ner på roliga kostnader...

• Laraa

Min man betalar allt...från klänningar, guld, mat, lokal, smekmånad, firman som ska dekorera vår bröllop, fotograf, smekmånad...ja allt :)

• crello

Vi har gemensam ekonomi så allt vi handlar delar vi på gäller även i vardagen, fast vi tjänar olika mycket.. Fungerar kanon bra!

• Melis

Hans syster som ska vara min tärna betalar klänningen och vogselringarna...sedan bröllopet är det hans och mina föräldrar...

• bridesilly

Vi betalar allt tillsammans trots att brudens klädsel och ring med mera brukar kosta mer!

• Bluerose

Vi har ockaså gemensam ekonomi

Svar på tråden vem betalar er