vem betalar er
klänning och vigselring?
du själv eller mannen?
klänning och vigselring?
du själv eller mannen?
Njae, det tycker jag är ett väldigt konstigt resonemang faktiskt. Men det kanske är för att hela konceptet med att betala varsina delar är väldigt udda för mig.
jag har tagit lån skulle det stå.inte har har
Men jag kanske förstod helt fel? Betalar du allt kring bröllopet? Betalar han inte nånting?
precis så har vi också, vi har alltid haft delad ekonomi. opch eftersom jag jobbar med ekonomi känns det bra för mig att ha lite koll ;)
så bröllopet kommer därför betalas av oss tillsammans.
Vi har gemensam ekonomi så vi betalr allt tillsammns.
Har du tagit lån för att kunna betala bröllopet? varför tar inte han ett lån också? om han har pengar så är det verkligen märkligt om han inte betalade.
men köpa ring till sig själv tycker jag är konstigt.
jag friade och köpte ringarna själv.det är ju normalt.
men är det inte så att mannen köper vigselringen?
menar många tjejer"skryter"ju om sina dyra klänningar och ringar för att just deras blivande män tyckt att det är värda det.trodde han fattade"piken".när jag lämnat just klänningen och ringen till hans uppgift.tycker det är självklart annars också för den delen.
jag ville inte att han skulle ta mera lån.
så jag tog ett själv.och betalar då allt det man får för pengarna va.men så att han ska bli nöjd och jag ska bli nöjd.så tänkte jag att han får ta det med klänning och ring.
vi skiljer inte på hans eller mina pengar. alla pengar är våra
hm.. har han kanske fått för sig, för att d va du som friade, att d e du som ska stå för bröllopet?
ngt annat skäl till att inte ens erbjuda sig kan jag faktiskt inte komma på..
Tror i och för sig att det blir ovanligare och ovanligare att mannen köper ringen, för jag tror att det blir vanligare att paret betalar allt tillsammans. Så är det ju för oss, så vem av oss betalar egentligen ringen?
har oxå tänkt på d... o morgongåvan!
egentligen är det ju inte ens gåva från den ene till den andra, för d tas ju från "våra" pengar..
så jag tänker inte direkt önska mig ngt diamanthalsband eller så.. hehe