• annefredde

vem betalar er

klänning och vigselring?
    du själv eller mannen?

• Svar på tråden vem betalar er
  • avil

mannen står för allt i vårt liv....... .i stort sett!
    då han dels tjänar mer pengar o jag jobbar bara halvtid för att vara med barnen så mycket det går.
    O så har han mer pengar pga arv mm.
    Så han står för ring o resan,o kläder.........
    fast jag väljer

• Ab fab

han betalade ringen - vi betalade våra resp kläder

• mrsD

okej, då vill jag komma me en liten grej..

e jag heeeelt ute o cyklar när jag tänker att alla som gifter sig har gemensam ekonomi? *förvirrad*

alltså, det är inte ALLS menat som kritik! Det funkar ju o ha d vilket som, e bara nyfiken

• jenba

vi har en gemensamekonomi och det har fungerat väldigt bra för oss. det är liksom våra pengar. då har jag lite kontroll på dem också ;)

• Pumpkin

Lite så tänker jag också, men jag har lärt mig att det finns mååånga olika varianter när det kommer till ekonomi

mrsD skrev 2007-11-12 15:05:50 följande:
    okej, då vill jag komma me en liten grej..e jag heeeelt ute o cyklar när jag tänker att alla som gifter sig har gemensam ekonomi? *förvirrad*alltså, det är inte ALLS menat som kritik! Det funkar ju o ha d vilket som, e bara nyfiken
  • annefredde

jag vart nämligen lite besviken idag.
    har har tagit lån och kommer stå för 75% av alla kostnader.
    vi har räknat att allt går på ca.30 000kr.
    jag betalar då allt förutom brudklänningen och ringen.
    jag tycker det vore lite knäppt att jag då ska köpa ring till mig själv?jag köpte ju förlovningsringarna.
    tycker också att han kan stå för klänningen som kostar ynka 2000kr.menar brukar inte männen erbjuda sig betala om ekonomin tillåter det såklart?det som jag stör mig på är att han inte erbjudit sig att betala den lilla delen som är kvar.och just det"speciella"som är till bruden.

• mrsD

ja vi har haft gemensam ekonomi ända sen vi flyttade ihop... vi får ju våra resp pengar in på kontot men så betalar han vissa saker o jag andra
    så vi betalar inte "halva hyran var" o sådär
    likaså alltså med bröllopsgrejer, vi betalar allt tillsammans

• annefredde

vi har inte gemensam ekonomi.

• mrsD

jag betalar min egen klänning och har betalt ringarna.. men d e mest för d e praktiskt.. d e jag som sköter det o då spelar d ingen roll om pengarna tas fårn hans eller mitt konto..

Men som du säger, visst kan han erbjuda sig o betala d lilla som e kvar?

Svar på tråden vem betalar er