• Miss Blue

    080823 - några fler kanske?

    Fler än vi (det ANTAR jag) som valt det superba datumet 080823 för vigsel????
    Just nu måste jag vara lite hemlig eftersom bara närmsta familjen vet om det.....
    Kan väl avslöja att vi befinner oss i Södermanland och ska gifta oss i kyrkan med efterföljande fest i en sockenstuga (tokbilligt - 440kr för en hel helg!!!)

  • Svar på tråden 080823 - några fler kanske?
  • Hofsan

    Hej Snuttrik mfl.
    Vi har i stort sett det mesta klart i planeringen. Det mesta är fixat. Så här ser listan ut för närvarande med fixade grejor:
    bestman/tärnor/toastmaster
    kyrka
    festplats
    klänning (fast den ska justeras lite sen)
    tiara
    slöja
    skor
    inbjudningarna snart färdiga(gör dem själv, finns i mitt galleri)Ska skicka dem i mars så inte folk bokar resor, stugor osv.
    heldagsfotograf
    2 manna band som ska spela på festen
    ringen beställd(den hade gått upp ytterligare 1500 kr pga att guldpriserna stiger o vill inte chansa på att den går upp ännu mer suck)
    konditor bokad
    florist tillfrågad(en här på Bt faktiskt!)
    har bestämt mig hur dukningen ska se ut
    festprogrammen påbörjade

    Ja en hel del. Känns skönt att slippa stressa med allt sen.

  • sotj

    Oj vad alla är duktiga och har kommit långt!

    Jag är nog väldigt kräsen när det gäller lokal har jag märkt... Hittar något fel på alla och har säkert varit in på närmare 100 olika hemsidor... Hmm, men jag hoppas att jag en dag ska hitta "den rätta" haha.

    Hur långt är det från er kyrka till festlokal? Vi funderar på att ha festen ganska långt från vår kyrka (ca 45 min...) men det borde väl funka om man har lite "lekledare" på bussen som kan hålla en bra stämmning?

  • Hofsan

    Jag har också varit väldigt kräsen med festplatsen. Hade efter säkert 1/2 år sökande äntligen hittat ett ställe vi gillade och bokade det. När jag ringde dit för en månad sedan så säger de att de inte hittade min bokning och nu var det en annan som tagit det datumet Så jäkla typiskt! Jag grät i 2 dar.
    Nu har vi bokat ett litet slott på hemmaplan och kyrkan ligger bara 3 min bilväg därifrån. Käns skönt att det ordnade upp sig.

  • Miss Blue

    Vi har promenadväg till lokalen från kyrkan så vi slipper transporter helt!

  • sotj

    Hofsan: Nääää, gud vilken otur!!! När man letat så länge o tillslut funnit det man vill ha o så händer något sånt!!!

    Ja, det är verkligen inte lätt att hitta "sin" loal men jag letar visare och hoppas att den snart dyker upp...

  • Miss Blue

    Var och kollade lite på vigselring idag...
    Jag tycker det är lite svårt att bestämma hur ringen ska se ut, från början hade jag tänkt en klassisk alliansring med ca 7 diamanter på rad, enkelt och snyggt.
    Nu har jag sett en ring med en större diamant som har 3 diamanter på vardera sidan...hmmmm vet inte riktigt vad det kommer att bli i slutänden! Sen har flera sagt att kloinfattning på diamanterna slits rätt mycket jämfört med "nedsänkta" diamanter, hur mycket sanning ligger det i det???

    Vad ska ni ha för ringar????

  • Hofsan

    Jag ska ha en Schalins ring på 0,74 ct med "nedsänkta" stenar. Finns i mitt galleri.

  • Miss Blue

    Hofsan
    Den är jättesnygg, har tittat på den. Tyvärr passar den inte riktigt ihop med min förlovningsring...
    Men det lutar åt en Schalins ring

  • AnnaochHenrik

    Min ring är toksvår att beskriva, men jag gör ett försök...
    Min förlovningsring är i rödguld, lite välvd. Närmast den kommer som ett "band" av 15 pyttesmå diamanter på rad. Sen kommer en bit av ringen som ser ut som min förlovningsring ungefär, slätt rödguld, men med en lite större diamant i mittten...
    Den är i alla fall skitsnygg tycker jag, och sambon som inte haft så mycket åsikter i övigt när jag provat ringar sa att när jag hade förlovningsring och vigselring på mig samtidigt såg det ut som en stor ring istället för två. Så det är ju et gott betyg på att ringarna passar ihop!

  • Snuttrik

    Hej igen,

    nu börjar jag känna en viss planeringspanik när jag inser hur långt alla ni andra har kommit....Dessutom så får jag nog planera större delen av vårt bröllop på egen hand då min m2b börjar sin utlandstjänst 080201... Vissa saker har vi dock koll på, lokal, kock samt serveringspersonal är bokat, måste dock bestämma vad vivill ha på buffén som vi tänker oss, någon som har några bra förslag? Vidare så vill vi att festen ska gå i vitt och grönt (fräscht och enkelt), ngon som har några trevliga dukningsförslag till detta färgtema? Vad gäller brudbukett så är jag helt förälskad i varianten som drottning Silvia hade (finns i någon tråd om kungliga brudbuketter här på BT) så någon variant av den är jag sugen på...Vilken typ av buketter är ni andra inne på? Någon som har någon uppfattning av vad brudbuketter kostar??

    So long,

    Snuttrik

  • nicolina2008

    Hofsan: Jättefin ring.

    Vår planering ligger lite lågt just nu. Men efter nyår kommer vi sätta igång lite mer på allvar.
    De vi är klara med är:

    Festlokal
    Hyrt bil
    Hår och smink bokat
    Tärna och bestman
    Toastmaster
    Solosång i kyrkan o ev på minglet
    Har bestämt hur inbjudingskorten ska se ut
    Hotellövernattning
    Inhandlat en del bordsdekoratiner

    Jag har tänkt mig en vitguld ring med en större diamant i mitten med 2 mindre diamanter på varje sida. Det är som en "fyrkantig ram" runt diamanterna. Men jag har än inte helt bestämt mig.

    Ska era blivande ha en ring till?

  • Miss Blue

    Har lagt ut bild på min favoritring (just nu) från Schalins (0,30WSI) tycker den är såå fin och passar superbra med min gamla förlovningsring...
    Nu ska jag bara övertala M2B om att den är värd sitt pris (ca 9400kr)......

  • Miss Blue

    puff puff
    Alla håller väl på med julbestyr så här dags på året

  • Marsaphir Marlean

    Var nära det datumet då allt annat verkade bokat, men det blev 080816 istället. ;)

Svar på tråden 080823 - några fler kanske?