• Miss Blue

080823 - några fler kanske?

Fler än vi (det ANTAR jag) som valt det superba datumet 080823 för vigsel????
    Just nu måste jag vara lite hemlig eftersom bara närmsta familjen vet om det.....
    Kan väl avslöja att vi befinner oss i Södermanland och ska gifta oss i kyrkan med efterföljande fest i en sockenstuga (tokbilligt - 440kr för en hel helg!!!)

• Svar på tråden 080823 - några fler kanske?
  • nicolina2008

Vad har ni hyrt för typ festlokal? Vi kommer att var i ett stort hus med utsickt över skärgårn. Vi har ingen möjlighet att ta med egen mat eller dryck, som vi först hade tänk. När vi räknade på olika alternativ mot det här stället, blev det ungefär samma pris. Skillnaden var att vi slipper fixa med så mycket extra (som personal o catering osv.) Nu sköter stället vi är på allt utom tårtan!

• AnnaochHenrik

Jag har gått omkring i flera veckor och ängslats över hur kul vårt bröllop blir om vädret är dåligt på själva dagen. Så igår kläcker sambon ur sig det självklara: "Ja, men vi bokar ju rådhusets stora sal och en vigselförrättare. Sen ser vi när det är några dagar kvar om vädret bli bra, i såna fall tar vi med oss vigselförrättaren och gifter oss utomhus som vi tänkt. Är vädret dåligt gifter vi oss i rådhuset." han är så smart ibland, nu kan jag slappna av när det gäller vädret! Skönt! Östersunds rådhus är dessutom sagolikt vackert och alla våra gäster ryms i stora salen, så det är inget sämre alternativ. Det är så skönt när pusselbitar faller på plats! Hur går planeringen för er andra?

• Miss Blue

Just nu är det ganska dött faktiskt....
    Ska iof prata lite med den frissa som jag tänkt ha, ska dit och klippa mig på måndag, och tänkte fråga lite mer om priser och be att få se brudar de gjort tidigare..
    Annars är det som sagt luuuuugnt..
    Kul med din M2B som engagerar sig! Och har smarta lösningar! Allt i ett...

• Miss Blue

När ska ni alla 23/8-brudar ha OSA??????
    Och när skickar ni ut era inbjudningar?

• nicolina2008

Vi tänkte ha osa innan midsommar. Har bokat kyrka nu, rinde igår och nu var det helt plötsligt ok att boka (rinde i aug och då skulle jag återkomma i januari). Ja och självklart var den tiden vi ville ha redan bokad... Så nu blir vår vigsel kl.14.30. Känns lite tidigt. När vigs ni?

• Hofsan

Ska ha o.s.a 2 månader innan och skickar ut dem i mars.

• Hofsan

Vi ska vigas 15.00. Tycker det är en lagom tid då fotografen kommer att fota oss samt alla gäster efter vigslen.

• Gizmos

Jag tankte hanga me har ocksa!!
    Vi ska gifta oss i Skane...
    Kul att lasa allas planer och se hur langt ni har kommit!!

Svar på tråden 080823 - några fler kanske?