• Miss Blue

080823 - några fler kanske?

Fler än vi (det ANTAR jag) som valt det superba datumet 080823 för vigsel????
    Just nu måste jag vara lite hemlig eftersom bara närmsta familjen vet om det.....
    Kan väl avslöja att vi befinner oss i Södermanland och ska gifta oss i kyrkan med efterföljande fest i en sockenstuga (tokbilligt - 440kr för en hel helg!!!)

• Svar på tråden 080823 - några fler kanske?
  • Miss Blue

Har varit och provat på sista stället idag...
    Har lagt in en bild därifrån (på en Lilly 3004)
    Men det lutar nog åt min favorit sen förut....(den axelbandslösa med silverbroderi, finns i galleriet!).

• Miss Blue

Välkommen till gänget!

misssnuttan skrev 2007-12-06 21:29:42 följande:
    hej! bra val av datum! Vi ska oxå gifta oss detta datum. Lycka till med allt!
  • Miss Blue

puff
    Var är ni alla 080823-brudar??
    Några nyheter i planeringen???

• AnnaochHenrik

Nä, inga nyheter här... Det står rätt stilla just nu.
    Förutom den lilla detaljen att vi börjat fundera lite smått på att laga buffématen själva! Helt galet, men jag tror det kan funka... Jag lagade nämligen buffé för 40 pers. som hade räckt till 50 för ett tag sen, och med hjälp av sambo och mamma borde man ju kunna fixa samma sak till närmare 100! Vi får se hur det blir, men tanken på att kunna halvera matkostnaden i princip är ju inte fel... Dessutom vore det häftigt att ha klarat av det!
    I såna fall blir det MYCKET kallskuret och annat som man inte behöver slita med, hemmagjord potatisgratäng, pastasallad, kycklingspett m.m.

• sotj

Vi har oxå 23 augusti!

Har dock inte kommit längre än till bokad kyrka....

Kollar massor efter den "perfekta" lokalen/herrgården/slottet att ha kalaset på men det verkar omöjligt att hiitta "the one"...
    Klänning kollar jag mycket efter o för tillfället känns Lilly 3004 rätt men det kommer säkert ändra sig flera gånger om när man provat lite olika

• Miss Blue

Ja vi ska oxå ha egengjord buffé (har vi planerat iaf).
    Ska kolla upp lite mer efter alla helger, vad det kan kosta om man tar en cateringfirma VS göra själv.
    Hittar man någon som har bra pris är det ju skönt att slippa göra det själv!
    Fast jag tror det blir billigare att göra själv........tyvärr.

Hur gör ni med städning?
    Vi hyr ju lokal och då ingår ingen städning. Känns inte kul om vi ska behöva städa dagen efter och inte jättekul att be familjen göra det (visserligen skulle de säkert ställa upp, men de hjälper oss så mycket ändå så det känns för mycket att be om städningen oxå.....). Det är ett litet dilemma....

Välkommen sotj!
    du har gott om tid att fixa allt, fast lokal kan det börja bli svårt med (beroende på hur kräsen man är iof).
    Känns klänningen rätt nu kommer den säkert göra det sen oxå!
    Jag har bestämt mig för den som från början kändes bäst! Har dock varit och provat fler bara för att få bekräftat att jag haft rätt från början

• AnnaochHenrik

Miss Blue: Kul att fler än vi är galna när det gäller maten! Cateringfirman vi tittat på hade ett pris på 170 kr/person, om vi gör det själv räknar vi med MAX 100 kr/person, antagligen en bra bit billigare... På 100 gäster sparar vi alltså allra minst 7000 på att laga maten själv...

Byalaget som hyr ut bygdegården vi har festen på städar för 500 kr, om man själv röjt undan disken och dukarna... Så det lutar nog åt att vi ber familjen ta hand om grovstädningen, och sen betalar för att få resten fixat.

• Miss Blue

Jo man kan ju styra priset på ett helt annat sätt när man fixar maten själv...

Ja städningen är en lite huvudvärk för mig...ska kolla om det inte finns nån som vill städa för en lagom slant..vore skönt att slippa faktiskt.

• Snuttrik

Hej på er alla. Vi ska också gifta oss 080823. Vi har bokat lokal samt ordnat med vem som ska fixa maten. I övrigt ligger vi rätt lågt... När tänker ni andra skicka ut era inbjudninskort? Jag har hört att de skickas som tidigast 3 mån innan bröllopet, känner ni igen det? Jag tycker att det känns ganska lugnt på planeringsfronten i övrigt men så är jag ganska lugn som person också, kanske det är något jag borde fixat vid det här laget... Trevligt att ha lite kontakt med andra som valt samma datum :)

• Miss Blue

Välkommen Snuttrik!

Vi kommer att skicka ut våra inbjudningar i mars, mycket med tanke på att folk boka sina semestrar ganska tidigt.....vill att så många som möjligt ska kunna komma!

Svar på tråden 080823 - några fler kanske?