• Linum
    Äldre 26 Sep 10:29
    288750 visningar
    1365 svar
    1365
    288750

    Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 5

    Tråden som aldrig dör...

  • Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 5
  • Ab fab
    Äldre 20 Dec 10:30

    frujj
    här kommer lite tips på glöggtillbehör
    karljohansgarden.blogspot.com/2007/12/glggtilltugg-i-sndags.html

  • Carma0­7
    Äldre 20 Dec 11:56

    Nides: Krya på dig! Hoppas det inte blir allt för långvarit.

    Ab: Vi brukar fira nyår tillsammans med ett par vänner (de som var vårt värdpar). Vi brukar fixa trerätters, fira in tolvslaget och sedan spela spel. Lungt, skönt och trevligt.

    Tezz: Jag kan troligtvis den 27:e.

  • Nides
    Äldre 21 Dec 09:02

    Godmorgon tjejer....

    Abbe, Carma och Tezz: TacK!!!!
    Fortfarande inte kry men jag jobbar på det.

    Va tyst det är på tråden...

    Jag kan tyvärr inte den 27 o 28. :(

  • Ab fab
    Äldre 21 Dec 11:05

    hej
    ujuju va vi är slöa på att skriva

    Jag är lat överhuvudtaget... vill bara gå hem o fixa. hur konstig är man när man vill lägga in sill o inte jobba....

  • FruTez
    Äldre 21 Dec 11:55

    Vill önskar er alla en riktigt trevlig och mysig och härlig och helt enkelt underbar jul!!!

    www.lammgard.se/designmuseum/img/tomte_s.jpg

  • Bauti
    Äldre 21 Dec 19:01

    goood jul!

    pyzzzzzzzzzz

  • Carma0­7
    Äldre 21 Dec 19:36

    God Jul!!! Hoppas ni alla får en lugn helg.

  • Ab fab
    Äldre 22 Dec 22:02

    En lång dag börjar ta slut. En intensiv dag har det varit. Den började tidigt- klockan åtta gjorde vi lokala ICA osäkert och gjorde all julhandling. Redan nio var vi hos slaktaren för att hämta skinka och prinskorvar. Hem för att packa upp och röja runt lite. Mamma kom förbi så vi promenerade ner till byn, handlade granatäpplen, lummel och gran.

    Bakade skinkan, gjorde grönkålspajer och sov middag framför TV:n. Julbadet blev bastu... så skönt. Känner mig ren utifrån och in. En timmas promenad runt i kvarteret för att dela ut julkort.

    Nu sitter vi med god drink (pressad blodapelsin, baccardi razz och soda), skriver julklappsrim och lackar klapparna.

    I morgon är det lugn dag. Lunch med tonåringarna och sen middag med vänner. Vi läser Viktor Rydebergs "Tomten" vid hans grav (Rydeberg alltså, inte tomten...) dricker glögg för att sen skriva fler rim och spela Bingolotto....

    Puss

  • Nibla
    Äldre 22 Dec 22:10

    Ab,
    Låter som en fullspäckad med ändå underbar dag. Längtar till den dagen vi får ordning på vår bastu! Älskar att basta!

    Själv var jag hos frissan idag och slingade och toppade håret. Blev nöjd! Gick en sväng på Allum och inhandlade en sjal som jag ska ha till min nya svarta klänning som jag ska ha på julafton. Köpte också tre par örhängen på Indiska, det var "Köp 3 betala för 2".

    På eftermiddagen hyrde vi Bourne Ultimatum. När den var färdig rimmade vi klart julklappsrimmen och sorterade julklapparna i kassar, eftersom vi firar med min familj på julafton och med N's familj på juldagen.
    På juldagen ska vi se Arn-filmen. Min bror var på premiären i Skara, tyvärr hade min svägerska och brorson blivit bortklippta. Synd!

    Imorgon ska vi bara ta det lugnt, på eftermiddagen bär det av till mina föräldrar!

    GOD JUL PÅ ER!!!!!!
    Kram Kram

  • Ab fab
    Äldre 25 Dec 10:10

    Hej o god jul till er alla.

    Helgen har varit lugn. Julafton började med kakfrukost hemma. 15 personer smaskade kakor och pratade ett par timmar. Sen blev det lunch hos mor, ljus på graven och prat. Kvällen avslutade hos goda vänner med julbord, klappar och sällskapsspel. Jag fick jättefina julklappar (o med en man som är otroligt usel på presenter anar ni inte hur roligt det är*s*) På morgonen fick jag en tavla han köpt i Kina. Den gjorde mig kanonglad. Från mamma kom det teaterkikare (verkligen något jag önskat mig) och en kanonfin pärm til filofaxen. R överraskade mig totalt och av honom fick jag ett halsband i guld från efva Attling. Blev kanonglad. Man skall tänka på att i födelsedagspresent fick jag en pannlampa... för att jag tycker att man skall städa när det är ljust... tänk vilken förändring...

    Nu väntar två dagar av totalt lung. Inga gäster, inga åtagande alls. Champange i mängder o promenader i regnet räknar jag med

    Jag fick en CD från en väninna så nu ligger det fler bilder ute på min blog. Det var längesedan där kom några nya bilder men jag vet en kamrat till som lovat bilder. adlercreutzilerum.blogspot.com/

    Förresten- fotoboken blev en sådan lyckad julklapp. Mamsen blev så glad. Bauti- hur gick det med dinà?

  • Bauti
    Äldre 25 Dec 10:30

    God jul på er.

    Min fotobok var oxå mycket uppskattad. Det var nog den som slog högst.

    Vi firade julen här hon oss med båda sidors föräldrar och syskon. Vi var 9 pers och två hundar.
    Började med samling vid kalle anks. Vi hade knytkalas, skönt att slippa fixa allt själv.
    Delade ut julkalapppar i 2 timmar.
    Jag fick ett sätt med uppladdningsbara batterier och laddare till (för kameran) och en armbandsklocka av min man. Klockan slog nog alla andra julklappar.
    Parfymer (2st), skålar, pyjamas, pengar, sängkläder, böcker, vin.
    Ja det var nog det hela.

    Folket begav sig härifrån vid 24-tiden. Då stöp jag i sängen. Men nio timmar gick ändå fort.

    Hoppas ni andra haft en bra jul.

    Kram

    Ps
    Abbe, snacka om kontrast från panlampa till smycke. Men som tur är så går det åt rätt håll. Värre om det hade varit åt andra hållet.

  • Ab fab
    Äldre 26 Dec 11:40

    ja det var en stor förändring- speciellt när man räknar md att presenter jag brukar få är paraply, gummihandskar, kinesisk arméhjälm...

    bauti - hur många dagar är det kvar???

  • Bauti
    Äldre 26 Dec 12:36

    Nu är det bara 4 dagar kvar. Sedan bosätter jag mig i mina bikinissar.

  • Carma0­7
    Äldre 26 Dec 14:23

    God Jul

    Låter som ni har haft en härlig jul. Vi har också haft en väldigt skön och lugn jul. Vi började med att äta en grötfrukost med macka och skinka. Därefter skickade jag lillebror på lite ärenden och jag och maken satte igång med det sista att förbereda med mat, städning och dukning. Mina föräldrar och min faster med familj kom strax efter tvåtiden.

    Vi började med glögg och pepparkakor framför Kalle Anka. Därefter blev det julmiddag med alla tillbehör. Lika gott som vanligt och lika proppmätt som vanligt. Medans vi smälte maten hade vi vårt jullotteri. Alla köper en julklapp för ca 100:- så lottar vi ut dem. En av klapparna är en som vandrar runt varje år. Ett fotoalbum som man fyller kanske 2-3 sidor med kort. Jättekul!!

    Efter det blev det kaffe med pepparkaks- och apelsincheesecake. Det var gott. Efter att min faster och familj hade åkt delade vi andra ut resten av julklapprna. Vi hade sagt att vi inte skulle köpa några i år, men några stycken blev det ändå.

    Gårdagen spenderade jag hela dagen i soffan och såsade och käkade praliner och matrester. Helt underbart. Synd att det inte var något bra på tv bara.

  • Carma0­7
    Äldre 26 Dec 14:25

    Ab: Det var ingen dålig julklapp från maken.

    Bauti: Härligt att äntligen få komma iväg till sol och värme. Önskar er en härlig bröllopsresa.

    Har startat upp en ny tråd. Denna tar nog slut idag tror jag.
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2645280.html

    Där kan vi snattra vidare.

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 5