Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 5
Tråden som aldrig dör...
Tråden som aldrig dör...
va synd att jag inte var där. hoppas du skall leta fler gånger så vi kan käka lunch nån dag
Jag ska leta några gånger till
Addiz: Jättetrevligt att ni tittade förbi igår! Jag måste ha skrattat och pratat en del igår, för jag har kramp i käken idag...
Hej tjejer!
Jag är i desperat jakt på ett försvunnet recept! Maraboufudge!
Är det någon av er som har ett? Jag har slarvat bort mitt, har letat igenom hela lyan och receptet (inklusive några andra) är puts väck!
Jag googlade och hittade några andra recept, men när jag skulle göra dom igår, blev båda väldigt brända. Förstår inte varför då jag använde samma kastrull som när jag gjorde det förra året... *gråt* Jag som verkligen såg fram emot att göra fudgen... Den första satsen (uppkokad grädde, socker, sirap, smör och honung) blev bränd, så jag hällde den i en form för att sen kunna slänga den. Det blev stenhård kola! Den andra satsen (med ett annat recept) blev så bränd att jag måste använda stålull för att få bort resterna... *suck* Hjälp, någon?!?!?!?
tyvärr Tezz. inget sådant recept men eftersom jag skall julbaka med en väninna idag (o hon är mycket bättre på sådant än jag) så skall jag kolla med henne ockås.
hoppas någon är bättre än jag på att hjälpa dig
Tezz: Inte den här då?
trebarn.blogsome.com/2006/12/16/maraboufudge/
Frujj: Tack för tipset! Det var det receptet som jag använde igår när det blev bokstavligt talat blev knäck av det hela... hehe!
Jag provade att göra om det idag, men lät det inte koka till 120 grader och så provade jag kultestet istället. Det verkar som att det gjorde susen. Samt att ta bort det från värmen och låta det svalna något när man lägger i smöret... igår bara fräste det! Får se, det står på balkongen och kyler av sig. Tillsammans med hemmagjord Noblesse och wienernougat! *mums* Det är så gott med choklad! Har inte ens vågat ställa mig på vågen efter veckans intag av choklad. Det hjälper ju inte att maken fick en jättestor presentkorg med massa godis och frukt och en Alladinask... Det blir hårdträning efter nyår!
Ha en fortsatt trevlig kväll tjejer!
Tezz: Hemmagjord Noblesse??? *ler och slickar mig runt munnen* det receptet får du gärna maila!!!
Hej tjejer!
Just nu är det ganska sugigt. :( Har inte haft en enda sekund över att titta in här...
Vi vet fortfarande inte vad vi ska ha för tårtor (även om det lutar åt maxi) och igår pratade jag med min ena tärna (hon är reseledare) och gissa vad?!?! Hon kommer antagligen inte att kunna komma på bröllopet, och kan hon så kommer hon sent fredag kväll el tidigt lördag morgon (och innan det är hon utomlands och i Stockholm) vilket innebär att hon inte kommer att hinna prova klänningen... Så vad gör man? Chansar på att hon kan få ledigt från sin kurs? Chansar på att klänningen passar? Har bara två tärnor och tre marskalker? Frågar nån annan????
Känns inte som om jag behöver det här nu... :(
Linum: tack själv, det var jättetrevligt, och den mjuka pepparkakan var grymt god!
*kram på er*
Godmorgon tjejer...
Usch, idag blev jag lite sen. Esch.. jag kan ju skriva här. :o)
Hoppas att allt är bra med alla. Minns inte ens när det var jag var här inne.
Hoppas att alla får en bra arbetsvecka.
Kram På ER
hej nides. o alla ni andra.
jag sitter o fördriver tiden med datorn på centralen. ivägjagad hemmifrån- städfirman är där o julstädar. o jag skall vara hos firsören 0915.
en bra helg. mycket kalas så lite trött. avdelningsfest i tyskland i fredags. julmys hos vänner i lördags. det slutade med att vi var 46 personer i deras kök som lagade julbord. himla kul. igår julbakade jag med en väninna. kola o knäck o så där. ett nytt julgodis var en nötbärck från arla. kanongod. skickar med receptet
www3.arla.se/Default____17653.aspx