Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 5
Tråden som aldrig dör...
Tråden som aldrig dör...
11 dagar ledigt på raken för mig. det skall bi trevligt '
vilken lycka igår. kom hem till ett perfekt städat hus. det kändes värt varenda krona när man kom hem. ingen julstress utan bara lugn o ro.
idag skall vi äta julbord som lunch på Råda säteri. det skall bli trevligt. sen är det julsånger i Domkyrkan i kväll.
Ab. Vissa har det bra!
ja ibland är livet bra. inte lika kul att de dragit 9 dagar obetald semester samt en dag tjänstledighet på min lön.... suck det var inte mycket pengar kvar
Ab. Tur att du har R som kan stötta upp! Obetald semester, det är väl för att du inte varit anställt tillräckligt länge va?
God morgon. Jo jag vaknade nu.
I dag skall det serveras julbord på a-huset. Det skall bli mysigt. Alla skall ha med en julklapp för 25:- för att lägga i en säck och sedan får man dra en ur säcken.
Rediga Bauti köpte reflexer. Är mycket stolt över rimmet som hamnade på paketet.
Dessa skall du ha i trafiken
Så du inte hamnar bland liken
Fick klart mina sista blad igår. Sitter här med dö snygga turkosa blad med blå/grånt glas i botten.
P är inte lika stolt över alla blad som finns här hemma. Men jag måste få tittat klart på dem innan dom får lov att lämna sitt hem.
Nu är det inte långt kvar tills jag går på Koh Changs vita stränder i härliga solen.....
nja semestern beror på att de inte fixat förskottssemester. Nu är det löst så det blir bara 5 dagars avdrag o det får jag väl räkna mer. tur i oturen fick jag min löneförhöjning också o retroaktivt så det märktes inte på specen.
nu är jag tillbaka efter en fyratimmarslunch. Nice. Julbord på vackra Råda säteri. Underbar 1700-tals miljö och trevligt sällskap.
Godkväll i tråden. Kikar in lite kort innan jag sätter igång med lite mat.
bauti: Skitbra rim!! Jag satt här och garvade för mig själv.
Ab: Låter som en urmysig lunch.
Själv försöker jag ta tag i julfirandet här hemma och förbereda, men jag är så himla trött när jag kommer hem så kvällen tar slut i ett nafs.
Carma: Tröttheten är ett gott tecken
Addiz: Vad synd med tårtorna! Hon får kanske inte plats med så många i sitt kök.
Idag har vi varit på Coop och gjort den största julhandlingen. Bra att ha gjort det mesta så är det inte så mycket kvar när alla andra ska handla. Då kan vi sitta hemma och mysa med ett glas glögg eller två
Fick värsta anti-jul-attacken igår. Surade ihop över att det är som det är men sen försökte jag gaska upp mig med att det finns många många fler som har det värre, och på andra sätt. Hatar det här med skilda föräldrar och spridda familjer. Men men... om en vecka är det "överstökat".
Kramiz!
Hmm ingen som har nåt bra tips på tilltugg till glögg?
Pepparkakor med lite ädelost på.. dadlar med fetaost i.. nåt mer?
hej hopp
det blev inga julsånger igår, fullt redan 45 minuter före så det blev fika istället, minst lika trevligt.
gör en röra på rökt lax, kesella o citron, receptet är från Arla - himla gott. Saffransbiscotti gillar jag med